Gave fra gudmor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. september 2019

IenFart

Profilbillede for IenFart
Soonmom skriver:

Hvad med noget han kan bruge? - såsom tøj, legetøj eller andet.

Jeg forstår ikke man vil give alt muligt ubrugeligt som de ikke ønsker alligevel og slet ikke med navn (så kan man jo ikke bytte heller ikke hvis man får flere ).

Og smykker til en dreng? - hvor mange drenge går lige med smykker? 

Jeg havde ikke troet dagen skulle komme, men jeg er fuldstændig enig

Drop alle de der smykker og rædderlige sølvting og i særdeleshed når det er til en dreng.

Den dåbsgave vores barn har haft absolut mest glæde af var en lækker løbecykel. Ja, der gik nogle år før den kunne komme i brug, men det var hele ventetiden værd.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2019

Tommelise

Soonmom skriver:

Jeg forstår ikke man vil give alt muligt ubrugeligt som de ikke ønsker alligevel og slet ikke med navn (så kan man jo ikke bytte heller ikke hvis man får flere ).

Faktisk er der en del mænd, der går med smykker. Jeg synes, det er fint med en dåbsgave, der kan bruges hele livet.

Men der er da mange andre ting, man kan give.

Anmeld Citér

14. september 2019

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Hej alle baby brugere. 

Jeg er så heldig at jeg skal være gudmor til en lille dreng. Men jeg kunne godt bruge lidt input til hvad man giver i gave. Mine tanker går på et smykke, men hvilket?? 

Og hvad er der ellers af skønne ideer?? 

Hvad med en sparebøsse med navn og dato på?? Der er både bamser, biler, m.m. 

eller en personlig bog fra dig til ham? 

Jeg synes det er fint at give noget, der er et minde omkring dagen, det behøver ikke være noget man kan bruge til at lege med, men noget man altid kan have hos sig fra en der elsker en. De skal skam nok få nok med legetøj og andet. Men det er gudmor, så synes jeg det skal være noget mere minde agtigt. 

Eller bestik, et glas... 

Et eller andet.. 

og mænd kan sagtens gå med smukker, især kors, hvis de nu er kristne.. Jeg er ikke vilde med de kors du har sat om, men hvis det er dem du kan li, så er det sådan et du køber. 

Det er din gave til den lille dreng.. ikke andres

Anmeld Citér

14. september 2019

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Soonmom skriver:

Jeg ville have været enig med dig, omkring noget han kan bruge, hvis hun bare var gæst. Men når det er gudmor, så synes jeg at det skal være lidt mere specielt. Et minde, noget man kan have med sig igennem livet. 

Og hvad så om det er ubrugeligt, det er værdifuldt for barnet, en speciel gave fra en gudmor. Og det er jo ikke ubrugeligt(og et spædbarn ønsker sig INTET, det gør forældrene), min nevøs flag kommer da frem til fødselsdag, og ja han har to forskellige og hvad så? Om de så var ens, er det da ligemeget. Nogen har gjort en indsats for at lave noget smukt og for evigt for ens barn... 
En sparebøsse kan også have navn på og bruges. 

Et kors er jo ikke et smykke på samme måde som andet, det er en form for at vise at man er kristen, ligesom drenge der har Thors hammer hængende i en halskæde. Og jo, der er faktisk mange drenge der går med halskæde. Det er jo ikke en "kvindelig" slags halskæde. 

Så ja, hvis hun bare have været gæst, havde jeg også sagt noget, der kan bruges senere, men som gudmor, fadder og sådan, så synes jeg det er så fint med noget specielt. 
Men det er jo bare min mening

Anmeld Citér

14. september 2019

Anonym trådstarter

BAE skriver:

Jeg synes det er fint at give noget, der er et minde omkring dagen, det behøver ikke være noget man kan bruge til at lege med, men noget man altid kan have hos sig fra en der elsker en. De skal skam nok få nok med legetøj og andet. Men det er gudmor, så synes jeg det skal være noget mere minde agtigt. 

Eller bestik, et glas... 

Et eller andet.. 

og mænd kan sagtens gå med smukker, især kors, hvis de nu er kristne.. Jeg er ikke vilde med de kors du har sat om, men hvis det er dem du kan li, så er det sådan et du køber. 

Tak for din besked. 

For mig er det vigtigt at det er noget man kan beholde som minde om dagen. 

Og desværre er forældrene ikke til alle de sølv ting. Jeg må bare holde øje og se om der lige kommer det rigtige.. 

Anmeld Citér

14. september 2019

merethe

Profilbillede for merethe
Anonym skriver:

Hej alle baby brugere. 

Jeg er så heldig at jeg skal være gudmor til en lille dreng. Men jeg kunne godt bruge lidt input til hvad man giver i gave. Mine tanker går på et smykke, men hvilket?? 

Og hvad er der ellers af skønne ideer?? 

Jeg ville ikke give smykker til en dreng.

Min dreng fik en sølv mølle sparebøsse. Rigtig flot. 

Eller en sølv bordflagstang fra George Jensen.

Anmeld Citér

14. september 2019

Miti's mama

BAE skriver:

Eller bestik, et glas... 

Et eller andet.. 

Mine søskende og jeg fik alle bestik med indgraveret navn på, og det har jeg stadig. Også enig med sparebøssen, den kan stå fremme og være et godt minde.

Anmeld Citér

14. september 2019

Tommelise

Anonym skriver:

Tak for din besked. 

For mig er det vigtigt at det er noget man kan beholde som minde om dagen. 

Og desværre er forældrene ikke til alle de sølv ting. Jeg må bare holde øje og se om der lige kommer det rigtige.. 

Jeg kan sagtens forstå dit ønske om at give en varig ting, når du skal være gudmor.

Og jeg synes jo sagtens, man kan give et smykke til en dreng - et kors.

Men man kan også give noget klassisk som f.eks. H. C. Andersens eventyr.

I min lillesøsters familie har hvert familiemedlem - incl. de voksne - en garder med flag (vist fra Kaj Bojesen). Den er altid fremme, når der er fødselsdag. 

Jeg har også selv et barnebestik, som er et kært minde for mig og har affektionsværdi. 

Anmeld Citér

14. september 2019

Anonym

Tror smag og behag er forskellig. 

Personligt hader jeg Kaj Bojesen og især den med garderen - desværre fik min datter en. 

Flagene de fik, er de meget glade for og tager dem ivrigt frem til hver fødselsdag. 

Ville ønske de havde fået flere smykker,  da dem de fik også bliver brugt meget.

Sparebøsserne har de også været glade for, hvorimod dåbsrullen var håbløs. Min søn var især glad for sin sparebøsse, der er formet som en traktor, som han har ræset på gulvet med.

De elsker deres små sølvalbum med navn fulde af billeder fra dåben, som de jævnligt kigger i og fremviser til alle,  der vil se.

H.C. Andersen bogen er flot, den har de alle, men sproget er ikke forståeligt for børnene. Måske det kommer med alderen.

Det hjemmestrikkede tæppe og tøj var også et hit, som vil blive gemt.

Anmeld Citér

14. september 2019

Soonmom

BAE skriver:

Jeg ville have været enig med dig, omkring noget han kan bruge, hvis hun bare var gæst. Men når det er gudmor, så synes jeg at det skal være lidt mere specielt. Et minde, noget man kan have med sig igennem livet. 

Og hvad så om det er ubrugeligt, det er værdifuldt for barnet, en speciel gave fra en gudmor. Og det er jo ikke ubrugeligt(og et spædbarn ønsker sig INTET, det gør forældrene), min nevøs flag kommer da frem til fødselsdag, og ja han har to forskellige og hvad så? Om de så var ens, er det da ligemeget. Nogen har gjort en indsats for at lave noget smukt og for evigt for ens barn... 
En sparebøsse kan også have navn på og bruges. 

Et kors er jo ikke et smykke på samme måde som andet, det er en form for at vise at man er kristen, ligesom drenge der har Thors hammer hængende i en halskæde. Og jo, der er faktisk mange drenge der går med halskæde. Det er jo ikke en "kvindelig" slags halskæde. 

Så ja, hvis hun bare have været gæst, havde jeg også sagt noget, der kan bruges senere, men som gudmor, fadder og sådan, så synes jeg det er så fint med noget specielt. 
Men det er jo bare min mening

Min søn fik også Thors hammer og ja den er da sød, men spild af penge. Jeg har aldrig set nogen gå med sådanne smykker (med vedhæng) som drenge, så har de bare en kæde på.

Min datter fik et flag uden navn på, men desværre også uden bytte mærke. Den fylder ret meget i et lille hjem med mange børn for at blive taget frem de få gange nogen har fødselsdag, vi har simplethen ikke pladsen, så jeg synes det er rigtig ærgerligt at folk ikke holder sig til ønsker, da det ikke er alle der har plads til opbevarer en masse og nej en halskæde fylder ikke alverden, men det er stadig noget at holde styr på i et pakket hjem og noget der efter min mening er spild af penge. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.