Intimbarbering/Kropsbehåring (kvinde)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.972 visninger
16 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. september 2019

Anonym trådstarter

Jeg ved ikke om jeg er den eneste, som har et område med kropshår i en større radius end ønsket forneden. Måske er det fordi jeg har barberet mig i maange år, og jeg langsomt har komme til at barbere længere og længere ud, hvorved jeg så har øget radiussen af min behåring. 

Mit problem er, at min behåring i intimområdet bagtil går ned langs indersiden af ballerne og til grænsen mellem balle/lårets begyndelse. Det er et stort område synes jeg, og det er besværligt med skrabere og man bliver hurtigt (allerede dagen efter) så småt stikkende af små hårstrå som er på vej ud igen.

Er jeg den eneste med så stort område af hår/hårstrå/stubbe?

Hvordan fjerner I bedst muligt hår i det område, så det ikke kommer igen så hurtigt, undgår knopper, stikken osv?  

Kan I anbefale voks eller er det for følsomt et område? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. september 2019

Anonym trådstarter

Lille sidebemærkning- det ville være rart at kunne blive taget på rumpen af sin partner uden at være flov over at have hårstubbe på en stor del af indersiden af ballerne :´(

Anmeld Citér

7. september 2019

Abracadabra

Voks er nok svaret - men det er en halvdyr løsning. Og hårene skal jo vokse ud mellem hver voksning, så helt hårløs hele tiden bliver du ikke med voks. 

Så er der nogle af de permanente løsninger, dem kender jeg ikke. 

Anmeld Citér

7. september 2019

Sandratoft

Anonym skriver:

Jeg ved ikke om jeg er den eneste, som har et område med kropshår i en større radius end ønsket forneden. Måske er det fordi jeg har barberet mig i maange år, og jeg langsomt har komme til at barbere længere og længere ud, hvorved jeg så har øget radiussen af min behåring. 

Mit problem er, at min behåring i intimområdet bagtil går ned langs indersiden af ballerne og til grænsen mellem balle/lårets begyndelse. Det er et stort område synes jeg, og det er besværligt med skrabere og man bliver hurtigt (allerede dagen efter) så småt stikkende af små hårstrå som er på vej ud igen.

Hvordan fjerner I bedst muligt hår i det område, så det ikke kommer igen så hurtigt, undgår knopper, stikken osv?  

Voks, især sugarwax, er en god løsning og selvom hårene skal vokse ud mellem hver boksning, så er min oplevelse at hårene ikke er hårde og stikkende som ved barbering 

Anmeld Citér

7. september 2019

Anonym

Anonym skriver:

Epilator, der skal hårene heller ikke være ret lange for at blive klaret, synes jeg

Anmeld Citér

8. september 2019

Anonym

Hvis du aldrig har haft hår der? Tænker jeg det er lidt underligt at du pludselig får det?

Jeg har også intimbarberet mig i mange år og barberer mig hver anden dag, men jeg har aldrig oplevet øget hårvækst. 

Men voks er nok vejen frem. Hårene bliver ikke stikkende, med “bløde” mår de vokser ud. 

Anmeld Citér

8. september 2019

Anonym

Jeg bliver vokset og med tiden kommer der mindre og mindre hår. Og som andre skriver så er de hår der kommer ud bløde. Jeg bliver vokset ca hver 5-6 uge

Anmeld Citér

8. september 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hvis du aldrig har haft hår der? Tænker jeg det er lidt underligt at du pludselig får det?

Jeg har også intimbarberet mig i mange år og barberer mig hver anden dag, men jeg har aldrig oplevet øget hårvækst. 

Men voks er nok vejen frem. Hårene bliver ikke stikkende, med “bløde” mår de vokser ud. 

Jo, det har jeg. I mange år. Men området er helt klart større end hvis vi går tilbage til de første par år, jeg barberede mig.  

Er jeg alene om at have så stort et område eller er det normalt? 

Anmeld Citér

8. september 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg bliver vokset og med tiden kommer der mindre og mindre hår. Og som andre skriver så er de hår der kommer ud bløde. Jeg bliver vokset ca hver 5-6 uge

Er det af professionelle?  

Anmeld Citér

8. september 2019

Anonym trådstarter

Sandratoft skriver:

Voks, især sugarwax, er en god løsning og selvom hårene skal vokse ud mellem hver boksning, så er min oplevelse at hårene ikke er hårde og stikkende som ved barbering 

Og det kan men nemt gøre selv? Kan du anbefale noget bestemt ?  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.