Kan man det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. september 2019

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4
Lisette W skriver:

Det kan du, men glasuren risikerer at løbe ned af siden. Hvorfor vil du gerne have smørcreme på siden og glasur oven på? Du kan nemt farve smørcremen og den kan også sprøjtes på med fx en stjernetyl.

Ej undskyld nu lyder jeg sku dum. Du kan nok godt høre at jeg ikke har lavet kager ret mange gange i mit liv.

så dum jeg er. Jeg ved godt at det bliver pænt og glat med smørecreme og jeg kan putte farve i. Hvorfor jeg ikke tænkte på at gøre det i stedet for glasur ved jeg faktisk ikke. Tusind tak fordi du gav mig en øjne åbner 

kan jeg så pynte nips ting i marcipan eller fondant ovenpå kagen altså direkte ovenpå smørecremen? Og jeg har mange elementer i min kage der er søde. Vil det gøre noget hvis jeg puttet lidt citronsaft i smørecremen?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2019

Lisette W

Love Angel skriver:

Ej undskyld nu lyder jeg sku dum. Du kan nok godt høre at jeg ikke har lavet kager ret mange gange i mit liv.

så dum jeg er. Jeg ved godt at det bliver pænt og glat med smørecreme og jeg kan putte farve i. Hvorfor jeg ikke tænkte på at gøre det i stedet for glasur ved jeg faktisk ikke. Tusind tak fordi du gav mig en øjne åbner 

kan jeg så pynte nips ting i marcipan eller fondant ovenpå kagen altså direkte ovenpå smørecremen? Og jeg har mange elementer i min kage der er søde. Vil det gøre noget hvis jeg puttet lidt citronsaft i smørecremen?

Du kan sagtens pynte direkte oven på smørcreme. Og du kan sagtens bruge citron, lime eller appelsinsaft i smørcremen. Du kan også vælge at rive lidt af skalden fra en øko citrusfrugt i smørcremen for at gøre den mere syrlig 

Anmeld Citér

4. september 2019

Love Angel

Mor til 4
Lisette W skriver:

Du kan sagtens pynte direkte oven på smørcreme. Og du kan sagtens bruge citron, lime eller appelsinsaft i smørcremen. Du kan også vælge at rive lidt af skalden fra en øko citrusfrugt i smørcremen for at gøre den mere syrlig 

Super tak for svar.

sidste ting. Kan jeg kun bruge fondant eller marcipan oven på smørecremen? Eller kan jeg overtræk hele kagen med smørecreme og sætte den i køleskabet og når det har sat sig kan jeg så pynte med smørecreme ovenpå ?

Anmeld Citér

4. september 2019

StineW79

Profilbillede for StineW79
Love Angel skriver:

Okay tak. Har tit set og læst at folk laver med fondant. Så tænkte jeg lige vil spørger om det fordi det er nemmere. Men tænkte ikke at det vil smage grimt  fordi ja som sagt alle bruger det. Men hvorfor vil man bruge noget der er nemt men i den anden ende smager grimt og ødelægger kagen? 

Men nu jeg med tak for dit svar. 

Altså nu er det ik fordi fondant smager grimt/dårligt. Det er jo bare skumfiduser, det er lavet af, med lidt olie og flormelis i. Farven ka du så helt selv styre. Jeg bruger pastafarve, købt i feks kop og kande. 

Og ellers ka du sagtens købe det færdiglavet, farvet og det hele 

Tror det mange syntes er specielt ved fondant, er at det er meget sødt.

Personligt ka jeg feks bedre li fondant, frem for marcipan. Føler altid, marcipan får det til at vine i mine tænder. Vh Stine 

Anmeld Citér

5. september 2019

Love Angel

Mor til 4
StineW79 skriver:

Altså nu er det ik fordi fondant smager grimt/dårligt. Det er jo bare skumfiduser, det er lavet af, med lidt olie og flormelis i. Farven ka du så helt selv styre. Jeg bruger pastafarve, købt i feks kop og kande. 

Og ellers ka du sagtens købe det færdiglavet, farvet og det hele 

Tror det mange syntes er specielt ved fondant, er at det er meget sødt.

Personligt ka jeg feks bedre li fondant, frem for marcipan. Føler altid, marcipan får det til at vine i mine tænder. Vh Stine 

Når okay

ved du noget om det er nemmere og giver bedre resultat at farve fondant end marcipan? 

Fordi jeg farvet her forleden dag odense original marcipan i lilla, men marcipanen bliv sådan en meget mørk og trist lilla. Skulle jeg ha puttet lidt hvid så det bliv lidt lyse lilla eller? Eller hvad skal jeg gøre  for at det bliver lyse lilla?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.