SU-lån eller banklån

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. september 2019

Babilooo

grinny skriver:

Men derfor synes jeg heller ikke at lånet er bedre - hvilket er det jeg svarer på?

Havde min mand tænkt over/fået det af vide den gang havde han aldrig taget et lån, så kunne han jo bare ha’ boet hos sin far og stået bedre nu så jeg synes det er farligt at en bankrådgiver siger sådan 

Man skal ikke bruge det som forbrugslån. Det giver sig selv at hvis man bruger det som “udvidet” SU - mad og børger og rejser ... tja så skal det jo betales tilbage. 

Investeres det er det til gengæld en fin ordning. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2019

Tommelise

grinny skriver:

Men derfor synes jeg heller ikke at lånet er bedre - hvilket er det jeg svarer på?

Havde min mand tænkt over/fået det af vide den gang havde han aldrig taget et lån, så kunne han jo bare ha’ boet hos sin far og stået bedre nu så jeg synes det er farligt at en bankrådgiver siger sådan 

Men jeg tænker heller ikke, at en bankrådgiver rådgiver til at bruge det som forbrugslån.

Der er jo ingen opsparing i f.eks. mad og tøj.

Men - som TS - også skriver - udbetaling på hus.

Anmeld Citér

2. september 2019

Abracadabra

grinny skriver:

Men bankrådgivere siger jo netop IKKE, at folk skal låne til mad og tøj! Men hvis lånet bruges til investering i fx aktier eller ejerbolig, står man bedre ved uddannelsens afslutning end hvis man ikke havde taget lånet. 

At låne til forbrug er aldrig rentabelt. Det ved de fleste - og det vidste din mand nok også... men han havde lyst til at bo væk fra sine forældre, hvilket jo er forståeligt nok - men dyrt. 

Anmeld Citér

2. september 2019

Anonym

Anonym skriver:

Er jeg den eneste der har hørt studerende fortælle at deres bankrådgiver har rådgivet dem til at tage SU-lån og gerne så meget som muligt? Er jeg den eneste der har hørt at man skal bruge lånet som opsparing til når man ønsker bil og til udbetaling på hus?

Herhjemme er vi to studerende forældre, med to børn. Vi drømmer selvfølgelig om at få en bil, og om mange år, sikkert også et hus. Vi har ingen lån, og vi er sådan nogle der ikke rigtigt vil købe en bil, før vi kan undgå at låne til den osv. 

Er SU lån virkeligt så fordelagtige? Jeg mener.. der må da være bagsider af medaljen. 

kan nogen oplyse mig?

Jeg brugte SU lån til at skille mig af med et forbrugslån med 10 % rente. Det var min bank rådgiver der foreslog det. Og det var en god idé. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.