grinny skriver:
Åh altså
Det gør mig så ondt at høre 
Selvom det overhovedet ikke hjælper dig så kan jeg kun skrive at du ikke kan gøre noget i forhold til sorgen.
At du hjælper dem er virkelig stort af dig, vi havde også folk til at handle ind for os, gøre rent osv fordi du dumper helt ned i et hul hvor hele verden kan være lige meget. Vi havde ikke andre børn, så de har nok mere at stå op til end vi havde, men bare det at få benet ud af sengen kan være svært.
Og det er ikke kun det at man har mistet et barn, men samtidig mister man en fremtid med havde bygget op inde i hovedet, snakket om og drømt om. Alt babytøjet, babyværelset - alt der er småt minder en om, at man har ventet i 9 måneder på “intet” og i stedet kommet hjem med en kiste.
Sorgen kan man ikke bare lige hjælpes ud af, det kommer så småt at man kan overskue at lave noget. Det tog os 14 dage at turde handle i vores netto fordi naboer vidste jo jeg var gravid så kunne slet ikke overskue spørgsmålet om hvor babyen var henne, samtidig bor vi i en lille by hvor alle næsten kender alle.
Det blev en lang smøre! Du er en rigtig god veninde med det du allerede gør! Mit sidste råd er at lytte og lytte og lytte - også selvom det er det samme om og om igen, bliv ved hendes/deres side for at tale om det hjælper utroligt meget og selvom det måske bliver lidt trivielt i længden at lytte til det samme så husk på, at for hver gang historien bliver fortalt hjælper det dem i deres sorg.
Vores Isaac fejlede heller ikke noget - det var nok egentlig det værste ved det hele 
Det gør mig så ondt i skulle miste jeres lille Isaac
Det er så uretfærdigt. Hvor langt var du henne? Min veninde var gået 1 uge over tid, så det var et kæmpe chok og er det stadig, trods der er gået 3 måneder. De ting du beskriver, er de samme min veninde siger. Det er det meningsløse i at deres lille baby ikke fejlede noget, men at hun var helt perfekt. De får også en masse professionel hjælp. Men det er så frygteligt at se ens tætte veninde stå midt i den ubærlige sorg, og man intet kan gøre andet end blot at være der og lytte. Vi har snakket det hele igennem 120 gange, og jeg vil oprigtigt gerne lytte til det hver eneste gang. Vi besøger hende på kirkegården sammen og taler, som hun "var her" for på en eller anden måde så er hun her stadig, og har en kæmpe plads hos hele familien og os veninder. Når man står overfor sådan en frygtelig oplevelse, så minder det lige en om hvor skrøbeligt livet kan være, og at alt ikke kan planlægges.
Jeg ved også de fik babytingene pakket ned af familien og at de opbevare det
Kan kun forestille mig hvor skrækkeligt det må være og stå i for dem, og kan få helt dårlig samvittighed, over når der går et par timer uden at jeg tænker på det, fordi det kan de ikke. De går aldrig 2 minutter uden at tænke på det, de mærker smerten hele tiden
Kan du godt være oprigtigt glad efter at have mistet? Jeg tænker om tiden den "letter" lidt, hvis du forstår hvad jeg mener. Sorgen vil jo altid være der