Hvor meget uro accepterer i omkring måltiderne hjemme hos jer? Vi er inde i en periode hvor vores tætte drenge på knap 4 og 5 er meget urolige ved bordet. Både morgen, middag og aften. Det er ikke på en negativ måde, men på en måde hvor de griner, fjoller og larmer ret meget så mig og manden næsten ikke kan tale sammen. Problemet har stået på 1-2 mdr. I starten var vi ret konsekvente og de blev sendt fra bordet fordi jeg ikke syntes de “spiste pænt”. Det havde dog ingen effekt, og nu er vi nået dertil hvor vi spekulerer på om vi bare skal acceptere larmen og fjollerierne, så længe de i hvert fald sidder ordentlig med maden. Altså ikke leger med maden og puster bobler i glasset osv. Men jeg har helt ærligt svært ved larmen. Men jeg km irettesætte og skælde ud alt hvad jeg vil- og vi har også lavet aftaler inden osv, men det virker ikke.
Så derfor er vi som sagt der hvor vi overvejer bare at lade dem- så længe de spiser selve maden ordentligt- for de er jo glade og vil heller ikke have startet en negativ stemning omkring bordet.
det skal dog tilføjes at er vi i byen og spise sidder de ALTID pænt, så de kan heldigvis godt skelne. En enkelt gang har storebror gejlet op på en restaurant hvor ham og far pænt måtte gå ud og vente i bilen til vi andre var færdige.
Så- hvordan er det hjemme hos jer med børn i den alder? Hvor meget ville i acceptere?
problemet- som det måske i virkeligheden ikke er? Er helt sikkert opstået på grund af deres tætte alder så de synes det er lige sjovt og ingen af dem er modne nok endnu til at synes det er åndssvagt. De gør de aldrig når den anden ikke er der...
Anmeld
Citér