Anonym skriver:
Misforstår mig ikke. Eller misforstår mig som om jeg mener det ondt.
Jeg ønsker selv endeligt barn nr 3, og fordi jeg ønsker det så meget så gør det ondt på mig at jeg ved at det ikke kommer til at ske fordi min mand ikke ønsker flere. Ergo
1. Jeg vil aldrig tvinge min mand til at få flere børn.
2. Fordi jeg ved også at spørger man alle og enhver. Så vil de sige forståeligt at du vil ha en mere, Men det nemmere at ønske flere men at man ikke få dem, i stedet for at være en der ikke ønsker dem men at man få dem, for så er det jo for sent når man jo først har fået dem. Derfor føler jeg personeligt at det er mere lettende for dem der ikke ønsker flere børn , end dem der ønsker flere børn. Og jeg ønsker endelig meget barn nr 3 men jeg ved desværre at jeg må opgive den drøm. Og det er hårdt, mega hårdt at ønske sig så meget et barn men at man ved at fordi den anden part ikke har samme ønsker, og derfor vil jeg ha af og til ønske at det var mig der ikke ville ha flere børn, netop fordi det er hårdt at være den der ønsker det. Håber du forstår mig bedre nu
Jeg er helt med på, at du ikke mener det ondt. Selvfølgelig ikke.
Jeg ved godt, hvordan det er at ønske sig et barn inderligt.
Jeg har faktisk været ramt af dyb depression, som bl.a. handlede om, at jeg ikke kunne få et barn. Hvis jeg havde fået et barn, så ville det barn have haft den helt forkerte far, for min daværende kæreste var en klaphat. Han gjorde også en anden kvinde gravid.
Det er svært, når man ikke har den rigtige mand at få dem med.
Men jeg ved også, at det kan lade sig gøre (ikke for alle, for vi er ikke ens), at lære at leve med barnløsheden, at blive afklaret og få et lykkeligt liv uden børn.
Og hvis man - i et tilfælde hvor man ønsker barn nr. 3 - og får overtalt sin kæreste/mand - og han faktisk slet ikke kan overskue det - og man måske bliver skilt - det tror jeg ikke, er nemmere.
Hvis det var mig, der inderligt ønskede nr. 3, og manden ikke ville have flere - og han gik med til det, fordi jeg pressede ham - og vores familie så gik i stykker, så ville jeg personligt have rigtig dårlig samvittighed over for de to børn, jeg havde været med til at gøre til skilsmissebørn, fordi jeg ikke ville opgive min drøm om et barn mere. Og så ville jeg jo ikke være lykkelig alligevel.
Jeg har også prøvet at blive presset voldsomt af en kæreste, da jeg var 23 år. Han ville gerne have et barn, men jeg var slet ikke klar på det tidspunkt. Der var ikke tale om, at jeg aldrig ville have børn.
Han talte om det hver evig eneste gang, vi var sammen. Det var hæsligt at blive presset så meget.
Og jeg følte mig så forkert - for det er da "altid kvinden, der vil have børn".