Ny Hverdag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. august 2019

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Så tror jeg, at du overtænker det hele lidt.

Dit barn går i skole, og sikkert også i SFO, hvilket betyder at dit barn vil hygge sig efter skole og indtil du kommer og henter.

Hvis du skal møde kl. 8, og det tager 30 minutter for dig at komme på arbejde, så skal barnet møde ind kl. 07:30, hvis du aflevere. Hvis I bor tæt på skolen kan barnet måske selv fragte sig på cykel.

Hvis du har fri kl 16:00, så du måske være i SFO´en allerede kl. 16:30..

Hånden på hjertet så kan jeg umiddelbart ikke se problemet.

Men måske er der noget jeg har overset

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. august 2019

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Så tror jeg, at du overtænker det hele lidt.

Dit barn går i skole, og sikkert også i SFO, hvilket betyder at dit barn vil hygge sig efter skole og indtil du kommer og henter.

Hvis du skal møde kl. 8, og det tager 30 minutter for dig at komme på arbejde, så skal barnet møde ind kl. 07:30, hvis du aflevere. Hvis I bor tæt på skolen kan barnet måske selv fragte sig på cykel.

Hvis du har fri kl 16:00, så du måske være i SFO´en allerede kl. 16:30..

Hånden på hjertet så kan jeg umiddelbart ikke se problemet.

Men måske er der noget jeg har overset

Tror det er den dårlig samvittighed over, at det skal være så mange timer i pasning

Anmeld Citér

21. august 2019

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Tror det er den dårlig samvittighed over, at det skal være så mange timer i pasning

Skole er jo ikke pasning...

Hvis dit barn har fri kl. 14 - så er det 2 1/2 time om dagen. Måske 3 timer hvis dit barn er i morgen SFO. 

Anmeld Citér

21. august 2019

Babilooo

Anonym skriver:

Godmorgen.

Kort fortalt, har jeg efter tre år som vikar fået fast stilling 37timer 

Dog i en anden by del, 20-25min hver vej.

Dette gør, at vores hverdag bliver noget mere presset især med aflevering fra nærmest åben til luk artig. allerede der bræger min dårlig samvittighed.  

Hvad gør i andre ?  for ikke at føle man ikke sviger sine barn/børn ved at de har lange dage.

hvad gør i for at have overskud til dem når de bliver hentet efter en lang dag på job og pasning?

Jeg er på arbejde 6.30 og henter 14.30-15

Der er også dage hvor det hedder aflevere børn og så arbejde fra 8.15-16.15 ish

Man kan arbejde lidt når se sover, men ellers have arbejdsdage der starter tidligt eller slutter senere. Den metode skærer i hvor meget tid man har alle samlet. De dage jeg møder 6.30 ser jeg børnene om eftermiddagen først. Men det giver kortere dage for børnene. 

Anmeld Citér

21. august 2019

Babilooo

Mange dage hyggede er i SFO så børnene slet ikke vil hjem en halv time efter skolen er slut. 

Anmeld Citér

21. august 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg læser pt, men før arbejdede jeg 7-15.30 og var alene med 2 unger  

Jeg handlede kun 1 gang i ugen i weekenden, lavede madplan - gerne sådan at hverdagene var retter til 2 dage ad gangen, så vi fx tirsdag og torsdag kun skulle varme maden op  

Rengøring i hverdagene var sparsomt, højest en støvsugning i de værste rum og en klud over bordene og køkkenet. Så måtte badeværelser, vindueskarme, gulvvask osv vente til weekend  

Jeg var træt når vi kom hjem! Men mine børn har heldigvis aldrig klaget over at vores familietid i hverdagen ofte foregik i en bunke af os alle 3 i sofaen, en kaffekop til mig, og så enten bare hyggesnak, læse højt eller se en tegnefilm. man behøver ikke være super duper overskudsagtig en onsdag kl 17, for at være der for sine børn heldigvis  

Ift samvittighed. Tja. Jeg kunne ikke gøre så meget ved det. Jeg arbejdede helt alm fuld tid inden for mit fag, hvor der ikke er betalte pauser nogen steder eller mulighed for flex. Så der var ingen alternativer, uden at skifte branche ja det var lange dage, men huslejen skulle jo betales og der skulle mad på bordet osv, og der var kun en til at gøre det. Og mine børn var heldigvis altid glade både ved aflevering og afhentning. 

Anmeld Citér

22. august 2019

Cvbn

SFO kan nu godt være hårdt for børnene, når de er trætte efter skoledagen. 

Til TS: Jeg kan godt forstå, at du synes, det er trælst, men heldigvis har dit barn en alder, hvor det meget snart vil begynde at kunne tage hjem selv og evt bare være alene til du kommer eller tage en ven med. 

Mine piger begyndte allerede som 8-årige at få selvbestemmer i SFO, så de kunne gå i SFO hvis de ville, eller tage bussen hjem, hvis de hellere ville det. De har ingen problemer med at være alene, tror faktisk de nyder det ekstra, fordi det giver ro til hovedet og fordi man må spille computer og telefon alt det man vil, når man er alene herhjemme. I starten tog den ene ofte en veninde med hjem, så de kunne underholde hinanden. Fra 3. klasse (dvs 9 år) har vi slet ikke haft SFO, da de ikke vil bruge den. 

Jeg er dog hjemme kl 16 fra job, så det er ikke helt så lang tid som dig, men mon ikke det kan gå - det afhænger jo af barnet 

Anmeld Citér

24. august 2019

Anonym trådstarter

Cvbn skriver:

SFO kan nu godt være hårdt for børnene, når de er trætte efter skoledagen. 

Til TS: Jeg kan godt forstå, at du synes, det er trælst, men heldigvis har dit barn en alder, hvor det meget snart vil begynde at kunne tage hjem selv og evt bare være alene til du kommer eller tage en ven med. 

Mine piger begyndte allerede som 8-årige at få selvbestemmer i SFO, så de kunne gå i SFO hvis de ville, eller tage bussen hjem, hvis de hellere ville det. De har ingen problemer med at være alene, tror faktisk de nyder det ekstra, fordi det giver ro til hovedet og fordi man må spille computer og telefon alt det man vil, når man er alene herhjemme. I starten tog den ene ofte en veninde med hjem, så de kunne underholde hinanden. Fra 3. klasse (dvs 9 år) har vi slet ikke haft SFO, da de ikke vil bruge den. 

Jeg er dog hjemme kl 16 fra job, så det er ikke helt så lang tid som dig, men mon ikke det kan gå - det afhænger jo af barnet 

Vi bor ikke tæt på skolen, det kræver en lidt længere bus tur, men muligheden er der.

Anmeld Citér

24. august 2019

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Jeg læser pt, men før arbejdede jeg 7-15.30 og var alene med 2 unger  

Jeg handlede kun 1 gang i ugen i weekenden, lavede madplan - gerne sådan at hverdagene var retter til 2 dage ad gangen, så vi fx tirsdag og torsdag kun skulle varme maden op  

Rengøring i hverdagene var sparsomt, højest en støvsugning i de værste rum og en klud over bordene og køkkenet. Så måtte badeværelser, vindueskarme, gulvvask osv vente til weekend  

Jeg var træt når vi kom hjem! Men mine børn har heldigvis aldrig klaget over at vores familietid i hverdagen ofte foregik i en bunke af os alle 3 i sofaen, en kaffekop til mig, og så enten bare hyggesnak, læse højt eller se en tegnefilm. man behøver ikke være super duper overskudsagtig en onsdag kl 17, for at være der for sine børn heldigvis  

Ift samvittighed. Tja. Jeg kunne ikke gøre så meget ved det. Jeg arbejdede helt alm fuld tid inden for mit fag, hvor der ikke er betalte pauser nogen steder eller mulighed for flex. Så der var ingen alternativer, uden at skifte branche ja det var lange dage, men huslejen skulle jo betales og der skulle mad på bordet osv, og der var kun en til at gøre det. Og mine børn var heldigvis altid glade både ved aflevering og afhentning. 

Og du har fuldstændig ret. Men kan måske også selv medvirke til at det er surt osv, uden at børnene bemærker de lidt lange dage

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.