Ny Hverdag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.754 visninger
18 svar
6 synes godt om
21. august 2019

Anonym trådstarter

Godmorgen.

Kort fortalt, har jeg efter tre år som vikar fået fast stilling 37timer 

Dog i en anden by del, 20-25min hver vej.

Dette gør, at vores hverdag bliver noget mere presset især med aflevering fra nærmest åben til luk artig. allerede der bræger min dårlig samvittighed.  

Hvad gør i andre ?  for ikke at føle man ikke sviger sine barn/børn ved at de har lange dage.

hvad gør i for at have overskud til dem når de bliver hentet efter en lang dag på job og pasning?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. august 2019

Miss A

Anonym skriver:

Godmorgen.

Dette gør, at vores hverdag bliver noget mere presset især med aflevering fra nærmest åben til luk artig. allerede der bræger min dårlig samvittighed.  

Hvad gør i andre ?  for ikke at føle man ikke sviger sine barn/børn ved at de har lange dage.

hvad gør i for at have overskud til dem når de bliver hentet efter en lang dag på job og pasning?

Vi har skiftende arbejdstider, så vores børns dage veksler enormt meget. Men hvis jeg synes, de har haft mange lange dage, så prøver jeg at spørge én af bedsteforældrene, om de vil hente lidt tidligt en dag. Så på den måde prøver vi at variere det lidt.

Hvis ikke den mulighed er der, kan I overveje en barnepige? 

Mine børn har prøvet at være de første, der kom om morgenen og de sidste, der blev hentet på samme dag...

Den dårlige samvittighed skal du passe på med. Du kan kun prøve at være mere tilstede med dem, når I så har fri.

Og tillykke med jobbet!

Anmeld Citér

21. august 2019

Anonym trådstarter

Miss A skriver:

Vi har skiftende arbejdstider, så vores børns dage veksler enormt meget. Men hvis jeg synes, de har haft mange lange dage, så prøver jeg at spørge én af bedsteforældrene, om de vil hente lidt tidligt en dag. Så på den måde prøver vi at variere det lidt.

Hvis ikke den mulighed er der, kan I overveje en barnepige? 

Mine børn har prøvet at være de første, der kom om morgenen og de sidste, der blev hentet på samme dag...

Den dårlige samvittighed skal du passe på med. Du kan kun prøve at være mere tilstede med dem, når I så har fri.

Og tillykke med jobbet!

Ja, ellers æder den mig op, den dårlige samvittighed.

Ja, for manden arbejder meget, så der bliver ikke så meget han kan gøre.

Anmeld Citér

21. august 2019

Lje

Anonym skriver:

Ja, ellers æder den mig op, den dårlige samvittighed.

Ja, for manden arbejder meget, så der bliver ikke så meget han kan gøre.

Hvis din mand arbejder meget, har han så mulighed for at lægge timerne fleksibelt? 

Vi afleverer sent/henter tidligere asynkront af hinanden. Så den der afleverer kommer senere hjem. Og tilsvarende den der henter, kører tidligt på arbejde. Mormor henter fast 1 gang om ugen. 

Og derudover får vi måltidskasser, har altid frysemad klar til en sløj dag, spiser rigtig meget rugbrød til aften i perioder, hvor vi afmelder måltidskasserne. 

Og så kører vi opvaskemaskinen om natten, vasker tøj mens vi ikke er hjemme. Så det bare kan blive hængt op om aftenen. Og har rengøring 1 gang om ugen. 

Alt i alt forsøger vi at gøre det så let som muligt for os selv og give os så meget tid sammen uden at skulle fixe alt for meget praktisk. 

Vh. 

Anmeld Citér

21. august 2019

Anonym trådstarter

Lje skriver:

Hvis din mand arbejder meget, har han så mulighed for at lægge timerne fleksibelt? 

Vi afleverer sent/henter tidligere asynkront af hinanden. Så den der afleverer kommer senere hjem. Og tilsvarende den der henter, kører tidligt på arbejde. Mormor henter fast 1 gang om ugen. 

Og derudover får vi måltidskasser, har altid frysemad klar til en sløj dag, spiser rigtig meget rugbrød til aften i perioder, hvor vi afmelder måltidskasserne. 

Og så kører vi opvaskemaskinen om natten, vasker tøj mens vi ikke er hjemme. Så det bare kan blive hængt op om aftenen. Og har rengøring 1 gang om ugen. 

Alt i alt forsøger vi at gøre det så let som muligt for os selv og give os så meget tid sammen uden at skulle fixe alt for meget praktisk. 

Vh. 

Nej det har han desværre ikke  - ofte sover han ude.

Ellers synes jeg os det var en god måde at gøre det på, en aflever, den anden møder tidligt og omvendt.

Anmeld Citér

21. august 2019

Mom

Profilbillede for Mom

Hvor gamle er børnene?

Anmeld Citér

21. august 2019

Lje

Anonym skriver:

Nej det har han desværre ikke  - ofte sover han ude.

Ellers synes jeg os det var en god måde at gøre det på, en aflever, den anden møder tidligt og omvendt.

Oh ja - det gør det lidt mere besværligt. 

Så ville jeg i stedet gribe til mad i fryseren, rugbrødsdage, rengøringshjælp, en barnepige fx en gang om ugen hvis ikke der er bedsteforældre eller måske en rigtig god ven i børnehaven, hvor forældrene har overskud til at tage et ekstra barn med hjem - måske her i starten? Det har jeg selv gjort i lang tid. Det er hyggeligt og en ubeskrivelig hjælp for min søns vens forældre. 

Endelig så ville jeg droppe den dårlige samvittighed (lettere sagt en gjort). Fast arbejde er en kæmpe hjælp for økonomien i familien og det er et vigtigt signal til ungerne - at mor og far går på arbejde, tjener en løn og der er ro på økonomien. 

Og tillykke med jobbet .

Vh. 

Anmeld Citér

21. august 2019

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Hvor gamle er børnene?

Anmeld Citér

21. august 2019

Anonym trådstarter

Lje skriver:

Oh ja - det gør det lidt mere besværligt. 

Så ville jeg i stedet gribe til mad i fryseren, rugbrødsdage, rengøringshjælp, en barnepige fx en gang om ugen hvis ikke der er bedsteforældre eller måske en rigtig god ven i børnehaven, hvor forældrene har overskud til at tage et ekstra barn med hjem - måske her i starten? Det har jeg selv gjort i lang tid. Det er hyggeligt og en ubeskrivelig hjælp for min søns vens forældre. 

Endelig så ville jeg droppe den dårlige samvittighed (lettere sagt en gjort). Fast arbejde er en kæmpe hjælp for økonomien i familien og det er et vigtigt signal til ungerne - at mor og far går på arbejde, tjener en løn og der er ro på økonomien. 

Og tillykke med jobbet .

Vh. 

Mange tak

Ja men burde gribe de alternativer der ellers er, feks. dem du ridser op.

Ja, jeg vil rigtig gerne vise, at det vigtig man har et job mm. det giver jeg dig helt ret i

det med en kammeret hjem, måske en gang om ugen, hvor jeg først vil være hjemme 17.30.  kunne være en super god ide (vel og mærke, hvis bedste forældre ikke kan hjælpe til

Anmeld Citér

21. august 2019

Annemette07

Anonym skriver:

Godmorgen.

I forhold til samvittigheden med de mange timer, trøster jeg mig ved at min søn elsker sin børnehave. Nogle gange når han kan få en fridag, ønsker han stadig at komme i børnehave, så det trøster jeg mig ved. Nu har vi så fået en lillebror, så er spændt på hvordan han tager det når han er kørt ind i dagpleje og jeg skal tilbage på arbejde. Det er da hårdt når man hører der er andre der har mulighed for at hente deres børn tidligt, men så længe de har det godt og man gør hvad man kan, så er der jo ikke så meget at gøre ved det. 

I forhold til at lette hverdagen, så plejer vi at handle en gang om ugen, også ind imellem hvis der f.eks. mangler mælk. Vi laver så vidt mad til to dage, og der hvor den store går til gymnastik er det ofte bare rugbrød med noget lunt(frikadelle, varm leverpostej). 

Det har været vores løsning på hverdagen :-)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.