Hjælp, meget frustreret mor. :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. august 2019

Anonym trådstarter

MummiT skriver:

Min datter sov som lille bedst og mest, hvis hun var pakket godt ind. Hun blev svøbt i dynen, eller pakket ned i en voksi, og så sov hun godt. I voksien begyndte hun at sove 3 timer i streg, hvor hun maks sov 1-1½ time i dynen. 

Men det er ikke unormalt at nogle børn bare ikke sover ret længe af gangen. 

Mht sengetiden, så ville jeg slappe helt af. - Min pige er 5 år, og hun kommer stadig i seng kl 18. Hun står så også op kl 5 uanset hvornår hun bliver puttet.

Min datter sov også dejligt da hun spæd svøbt i hendes dyne, men en blanding af et meget varmt hjem, okay hun er blevet større fungere det ikke rigtig på samme måde mere desværre. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2019

Anonym trådstarter

januar16 skriver:

Min dreng var fra han blev 3 mdr og ca et halvt år frem et 30-minutters barn. Han blev også hurtigt træt igen, så det blev til mange korte lure i løbet af dagen. Han stod også op mellem 4 og 5 og sov gerne senest kl 19. Det var sindssygt hårdt. Og mega trælst med et barn der vågner før det er udhvilet. Nogle gange kunne jeg få ham vugget videre i slyngevuggen. Vel og mærke hvis jeg sad og holdt gang i den. Det hjalp ikke at gå lange ture med barnevognen, da han her ikke kunne finde ro igen. 

I vuggestuen fik han længe 2 lure i stedet for 1 som de andre børn. Simpelthen fordi han sov kortere stræk og derfor hurtigt blev træt igen. Nu er han2,8 og får 1 lur på 1-2 timer.(oftest 1 time)

Har ikke så mange gode fifs... men vil bare sige at du ikke er alene. 

Men de der korte lurer, de er altså meeeega irriterende især når hun ikke vil sove i sin barnevogn, andet end hvis jeg går en time i forvejen. 

Jeg er også nød til, at vugge hende ellers så bliver hun hys. Og det er måske nok også en belastning i dette. 

Anmeld Citér

20. august 2019

Anonym trådstarter

Janet1989 skriver:

Ork sådan var min pige også sådan er hun f faktisk stadigvæk. Det længste hun har sovet til middag, var to timer .. ellers har det altid været halve timer også. Men hun sover tilgengæld godt om natten 

Nu ved jeg ikke hvor gammel din pige er, men er det ikke mega forstyrrende, at hun ikke sover længere om dagen? Jeg tænker mere om hun så ikke er mega pyldret og utilfreds. 

Anmeld Citér

20. august 2019

ErDuHerIkkeSnart

Anonym skriver:

Det er sp selv der har sagt, “bare smid hende i barnevognen, så sover hun 3 timer”  

Men det er jo heller ikke det samme som at sige, at børn i den alder “skal” kunne sove 3 timer (i øvrigt ville “skal” være et virkelig tosset ord at bruge omkring søvn, hvad skulle man så gøre, hvis baby nægtede?). Det lyder som noget hun har slynget ud, for at berolige dig omkring søvn og som du så måske er kommet til at lægge lidt for meget i...

Anmeld Citér

20. august 2019

Janet1989

Anonym skriver:

Nu ved jeg ikke hvor gammel din pige er, men er det ikke mega forstyrrende, at hun ikke sover længere om dagen? Jeg tænker mere om hun så ikke er mega pyldret og utilfreds. 

Jeg ved ikke - Synes ikke at hun virker pylret eller træt hun vågner helt af sig selv efter sin powernap - men ja, det er da ikke meget tid man har til sig selv i løbet af dagen - skal siges at hun er næsten 9 måneder nu

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.