Hej med jer.
Min datter på nu 4,5 mdr har faktisk aldrig taget ordentlige lure i løbet af dagen. Hun er ofres meget træt, og er gnaven/pylret/sur og tvær. Hun vil ofres ikke ligge på maven ret længe af gangen fordi hun bliver for træt og sur, og det samme med andre øvelser og ting vi laver. Hun tager stort set kun powernaps hele dagen, sådan 30 min agtig og vil ofres sove igen 15-30 minutter efter hun er vågnet. Jeg føler faktisk lidt, at hun sover hele dagen og så alligevel slet ikke
sp er kontaktet og hun mener ikke der er noget?
Så vidt jeg ved, så skal en baby gerne kunne tage 3 timers lure eller i det mindste bare 1,5 time pr gang. Det er yderst sjælendt, at hun sover 3 timer i streg om dagen, det er måske sket 3 gange. Om natten sover hun ofres fra kl 18-04/05 tiden med en eller to opvågninger hvor hun for mælk i søvne. Hun er vugge barn og ønsker ikke rigtig, at sove i hendes barnevogn.
Jeg føler mig mega frustreret og bliver faktisk “vanvittig” af, at hun sover de her powernaps. Jeg føler også lidt, at det går ud over hendes udvikling. Hun trives, tager på, snakker/pludre/råber, smiler og griner. Hvilket jo er dejligt, men det genere mig stadig. I min terminsgruppe på fb, virker det til, at de alle sover gode lurer og føler lidt at der er noget “galt” med mit barn
..
Det er også mega frusterende, at hun faktisk allerede vil sove kl 18, da jeg føler hun går glip af for meget, altså, hun for ik sin grød eller mos da hun simpelthen er for træt. Det er også mega frusterende, de dage hun vågner kl 04.
Jeg ved egentlig ikke rigtig hvad jeg vil ha ud af dette opslag, andet end måske nogle der kan berolige mig og fortælle mig, at det er helt normalt og at hun nok skal få en almindelig hverdag når hun bliver lidt ældre. Jeg føler hun er “så gammel” at hun jo burde være mere vågen. Jeg er panikken for, at hun forevigt vil være sådan her. (Okay, måske ik forevigt, men forstå mig ret)
Kærlig hilsen en meget frustreret mor, som egentlig bare ønsker nogle flere vågne timer med sit barn.