Hjælp, meget frustreret mor. :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.606 visninger
14 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. august 2019

Anonym trådstarter

Hej med jer. 

Min datter på nu 4,5 mdr har faktisk aldrig taget ordentlige lure i løbet af dagen. Hun er ofres meget træt, og er gnaven/pylret/sur og tvær. Hun vil ofres ikke ligge på maven ret længe af gangen fordi hun bliver for træt og sur, og det samme med andre øvelser og ting vi laver. Hun tager stort set kun powernaps hele dagen, sådan 30 min agtig og vil ofres sove igen 15-30 minutter efter hun er vågnet. Jeg føler faktisk lidt, at hun sover hele dagen og så alligevel slet ikke  sp er kontaktet og hun mener ikke der er noget? 

Så vidt jeg ved, så skal en baby gerne kunne tage 3 timers lure eller i det mindste bare 1,5 time pr gang. Det er yderst sjælendt, at hun sover 3 timer i streg om dagen, det er måske sket 3 gange. Om natten sover hun ofres fra kl 18-04/05 tiden med en eller to opvågninger hvor hun for mælk i søvne. Hun er vugge barn og ønsker ikke rigtig, at sove i hendes barnevogn.   

Jeg føler mig mega frustreret og bliver faktisk “vanvittig” af, at hun sover de her powernaps. Jeg føler også lidt, at det går ud over hendes udvikling. Hun trives, tager på, snakker/pludre/råber, smiler og griner. Hvilket jo er dejligt, men det genere mig stadig. I min terminsgruppe på fb, virker det til, at de alle sover gode lurer og føler lidt at der er noget “galt” med mit barn .. 

Det er også mega frusterende, at hun faktisk allerede vil sove kl 18, da jeg føler hun går glip af for meget, altså, hun for ik sin grød eller mos da hun simpelthen er for træt. Det er også mega frusterende, de dage hun vågner kl 04. 

Jeg ved egentlig ikke rigtig hvad jeg vil ha ud af dette opslag, andet end måske nogle der kan berolige mig og fortælle mig, at det er helt normalt og at hun nok skal få en almindelig hverdag når hun bliver lidt ældre. Jeg føler hun er “så gammel” at hun jo burde være mere vågen. Jeg er panikken for, at hun forevigt vil være sådan her. (Okay, måske ik forevigt, men forstå mig ret) 

Kærlig hilsen en meget frustreret mor, som egentlig bare ønsker nogle flere vågne timer med sit barn. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2019

CKJ

Profilbillede for CKJ

Helt rolig  det er normalt - og ændre sig lige pludselig! Min tredje var fuldstændig ligeså. Han sov også kl 18. Nogen gange kl 17! Han blev ved i lang rid at blive puttet kl 18... helt indtil halvdelen år. Han sov dog til kl 6-6.30. Men også små lure om dagen. Jeg var så træt og ødelagt, da jeg har to store også... men nu, er han 1 år og 9 måneder og har endnu rytme. Hav tålmodighed og gør dut bedste. Alt bliver bedre på et tidspunkt 

Anmeld Citér

19. august 2019

Anonym trådstarter

CKJ skriver:

Helt rolig  det er normalt - og ændre sig lige pludselig! Min tredje var fuldstændig ligeså. Han sov også kl 18. Nogen gange kl 17! Han blev ved i lang rid at blive puttet kl 18... helt indtil halvdelen år. Han sov dog til kl 6-6.30. Men også små lure om dagen. Jeg var så træt og ødelagt, da jeg har to store også... men nu, er han 1 år og 9 måneder og har endnu rytme. Hav tålmodighed og gør dut bedste. Alt bliver bedre på et tidspunkt 

Tak for dine beroligende ord

Jeg krydser fingre for, at hun snart vender! 

Anmeld Citér

19. august 2019

Oddi

Profilbillede for Oddi

Du har et powernapper barn, de findes og flere af dem end man lige tror. Det skal nok blive bedre lige om snart og der er intet galt med ham. 

Min ældste søn var præcis sådan. Max 30 min og KUN på mor. Tilgengæld en masse lure i løbet af dagen. Det gik over på den anden side af 6 måneder. Han er en sund og rask 3 årig idag. 

Lillebror er helt modsat, vil gerne sove i barnevognen og tager nemt 1-2-3 timer. 

Børn er forskellige og der er ikke så meget andet at gøre end at acceptere hvordan din søn er pt og hvad han kræver. 

Anmeld Citér

19. august 2019

januar16

Min dreng var fra han blev 3 mdr og ca et halvt år frem et 30-minutters barn. Han blev også hurtigt træt igen, så det blev til mange korte lure i løbet af dagen. Han stod også op mellem 4 og 5 og sov gerne senest kl 19. Det var sindssygt hårdt. Og mega trælst med et barn der vågner før det er udhvilet. Nogle gange kunne jeg få ham vugget videre i slyngevuggen. Vel og mærke hvis jeg sad og holdt gang i den. Det hjalp ikke at gå lange ture med barnevognen, da han her ikke kunne finde ro igen. 

I vuggestuen fik han længe 2 lure i stedet for 1 som de andre børn. Simpelthen fordi han sov kortere stræk og derfor hurtigt blev træt igen. Nu er han2,8 og får 1 lur på 1-2 timer.(oftest 1 time)

Har ikke så mange gode fifs... men vil bare sige at du ikke er alene. 

Anmeld Citér

19. august 2019

Anonym

Tillykke med dit tilsyneladende fuldkommen almindelige barn De fleste børn har perioder med korte lure ala dem du beskriver - nogle har lange perioder og andre sover sjældent andet end powernaps. Ingen af mine børn har nogensinde sovet 3-timers lure, det ved jeg ikke hvem der har bildt dig ind at de skal kunne. Nyd at hun sover flot om natten, lyt til din sundhedsplejerskes beroligelser - og vend dig hellere af med at sammenligne dit barn med andre, ellers bliver det en lang barsel

Anmeld Citér

20. august 2019

Stivdie

Min yngste sov også kun lure på 20-30 min. Jeg husker det vendte omkring 9-10 mdr. Hun sov så sjældent mere end 1-2 timer i streg om natten, blev puttet 18.30-19 og vågnede 4.30-5.30. Jeg tænker, det er helt normalt. 

Nu er hun 1 år og 9 mdr, hun sover Ca 1,25-2 timer til middag og nat fra Ca 19.30 til 5-5.30 med 1-3 opvågninger undervejs. 

Anmeld Citér

20. august 2019

Janet1989

Ork sådan var min pige også sådan er hun f faktisk stadigvæk. Det længste hun har sovet til middag, var to timer .. ellers har det altid været halve timer også. Men hun sover tilgengæld godt om natten 

Anmeld Citér

20. august 2019

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Min datter sov som lille bedst og mest, hvis hun var pakket godt ind. Hun blev svøbt i dynen, eller pakket ned i en voksi, og så sov hun godt. I voksien begyndte hun at sove 3 timer i streg, hvor hun maks sov 1-1½ time i dynen. 

Men det er ikke unormalt at nogle børn bare ikke sover ret længe af gangen. 

Mht sengetiden, så ville jeg slappe helt af. - Min pige er 5 år, og hun kommer stadig i seng kl 18. Hun står så også op kl 5 uanset hvornår hun bliver puttet.

Anmeld Citér

20. august 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Tillykke med dit tilsyneladende fuldkommen almindelige barn De fleste børn har perioder med korte lure ala dem du beskriver - nogle har lange perioder og andre sover sjældent andet end powernaps. Ingen af mine børn har nogensinde sovet 3-timers lure, det ved jeg ikke hvem der har bildt dig ind at de skal kunne. Nyd at hun sover flot om natten, lyt til din sundhedsplejerskes beroligelser - og vend dig hellere af med at sammenligne dit barn med andre, ellers bliver det en lang barsel

Det er sp selv der har sagt, “bare smid hende i barnevognen, så sover hun 3 timer”  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.