Jordomrejse med 2 små børn...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. august 2019

Anonym trådstarter

Vil blot nævne at Sydamerika er et område jeg absolut ikke ville køre selv i. De kører vanvittigt og vejene, belysningen er elendig osv. Det er billigt at komme på ture og at bo. 

Blot en tanke

Tak for tanken - alle gode råd modtages  Vi er faktisk ved at bøvle lidt frem og tilbage omkring netop det punkt. Sagen er den, at vi muligvis kan overtage en autocamper, som en anden familie på det tidspunkt er færdige med, efter at have kørt rundt nogle måneder. De er ret dyre at leje i Chile og det vil derfor være en stor fordel. Men jeg har ikke selv været i Sydamerika før, og min mand som kender kontinentet godt, har kun kørt rundt med 4hjulstrækker. Derfra og til autocamper er der jo et stykke. Vi ville dog begge meget gerne undgå at købe hoteller pg planlagte dagsture og touristpakker - dels fordi det er dyrere og dels fordi ingen af os synes, at det er nær så charmerende som at rejse rundt på egen hånd og selv finde vej igennem et nyt land. Vi må vist tænke noget mere inden vi træffer endelig beslutning 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2019

Tjullehej

Profilbillede for Tjullehej
Anonym skriver:

Tak for tanken - alle gode råd modtages  Vi er faktisk ved at bøvle lidt frem og tilbage omkring netop det punkt. Sagen er den, at vi muligvis kan overtage en autocamper, som en anden familie på det tidspunkt er færdige med, efter at have kørt rundt nogle måneder. De er ret dyre at leje i Chile og det vil derfor være en stor fordel. Men jeg har ikke selv været i Sydamerika før, og min mand som kender kontinentet godt, har kun kørt rundt med 4hjulstrækker. Derfra og til autocamper er der jo et stykke. Vi ville dog begge meget gerne undgå at købe hoteller pg planlagte dagsture og touristpakker - dels fordi det er dyrere og dels fordi ingen af os synes, at det er nær så charmerende som at rejse rundt på egen hånd og selv finde vej igennem et nyt land. Vi må vist tænke noget mere inden vi træffer endelig beslutning 

Men der er bare mange steder, hvor man er nødt til at tage en tur for at se noget. Fx tager man ikke lige selv ud i regnskoven eller på en Vandretur. 

Sydamerikanere kører virkelig som død og djævle og vejene er elendige. Jeg skulle ikke have noget at set i hvert fald.

Anmeld Citér

23. august 2019

Baby.mamma

Profilbillede for Baby.mamma
Glædens Tid

Jeg føler familier på sociale medier som gør det samme og synes det er vildt spændende. Jeg ville ønske jeg selv kunne få den oplevelse med mine børn.  Go for it! 

Anmeld Citér

24. august 2019

Anonym trådstarter

Baby.mamma skriver:

Jeg føler familier på sociale medier som gør det samme og synes det er vildt spændende. Jeg ville ønske jeg selv kunne få den oplevelse med mine børn.  Go for it! 

Det kunne være at jeg for en gangs skyld skulle tage at følge lidt med på de sociale medier og få lidt inspiration. Men åh, så skal man jo til at oprette profiler og alt det det ...  Er der nogen af jer, som måske kender nogle interessante (og velskrevne) blogs eller hjemmesider i stedet?

Anmeld Citér

26. august 2019

Roselil

Profilbillede for Roselil

Det lyder fedt. Jeg kender en der har gjort lignende med et barm på omkring 4. De endte med at skære kraftigt ned på destinationer og blive længere tid hvert sted. Simpelthen fordi det blev for meget for den lille hele tiden at skulle rykke op. Håber i får en fantastisk oplevelse

Anmeld Citér

27. august 2019

Anonym trådstarter

Roselil skriver:

Det lyder fedt. Jeg kender en der har gjort lignende med et barm på omkring 4. De endte med at skære kraftigt ned på destinationer og blive længere tid hvert sted. Simpelthen fordi det blev for meget for den lille hele tiden at skulle rykke op. Håber i får en fantastisk oplevelse

Tak for din kommentar Det er noget af det, som pt. fylder en del i planlægning - hvordan sikrer vi at alle får det godt med tempo og antal af oplevelser - vi skal immervæk være på farten så længe, at vi også er nødt til at lægge lange pauser ind, være ordentligt til stede de forskellige  steder, tage hensyn til både store og små, osv. Fordi vores yngste stadig er for lille til at vi rigtig kan forudsige hans temperament og “robusthed”, tror jeg at løsningen bliver, at vi laver en fleksibel plan for hvert land vi besøger, sådan så der kun er ganske få “must see” og flere “nice to see” på hver plan - og så må vi justere efterhånden som vi lærer os selv bedre at kende undervejs ...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.