StjerneFrø skriver:
Det er godt nok også mange penge, men er sikker på at det er hver en krone værd!
Har I en ide om hvor I vil hen?
Jeg ville med glæde læse dine tanker omkring sådan en tur - både på Instagram eller en blog
Det er svimlende mange penge - og vi arbejder på at komme et godt stykke under det. Fx er ca. 200.000 kr. af dem sat af som "sikkerhed", hvis vi begge står uden indtægt og samtidig bliver nødt til at betale husleje mens vi er væk - begge dele er noget vi håber på at undgå, selvfølgelig, men vi synes ikke at det føles rigtigt ikke at tage højde for risikoen - og vi er ikke modige nok til at risikere fuldkommen at miste vores og ungernes "base" herhjemme.
Planen er at tage udgangspunkt i Sydøstasien - fra Bangkok ned mod Malaysia og Singapore, over Borneo og til Bali. Derfra er ruten mod Sydamerika (som er næste lange stop) noget uklar, men vi forventer at tage omkring Sydney. Derpå skal vi gerne lande i Santiago i Chile - fordi vi drømmer om at hente en autocamper, som vi kan bo i i et par måneder, rundt i Chile, Bolivia og Peru. En drøm er at finde mulighed for frivilligt arbejde undervejs, formentlig i Peru og formentlig som en del af en naturpark. Herefter skal vi "sejle hjem" - det vil sige at vi flyver til en af øerne i caribien og påmønstrer en privatejet sejlbåd på langfart. Ruten er sat mod hjem/nordeuropa. Denne sidste del af turen er fortsat ukendt, fordi det er en udfordring at finde nogen, som ønsker så små børn med som gaster, selvom vi er sejlervandte. Hvis det viser sig at vi må opgive denne del af drømmen, tager vi til USA og afslutter med en rundrejse blandt familie og venner, som er spredt over kontinentet. Dette er dog en noget dyrere fornøjelse, end "bare" at sejle hjem
Tak for alle jeres fine kommentarer herinde. Jeg tager alle tingene med mig og videre hjem til middagsbordet. Jeg havde egentlig forventet, at der ville være langt flere som skrev at vi var bindegale og uansvarlige 
Anmeld
Citér