At skjule graviditeten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.823 visninger
16 svar
10 synes godt om
17. august 2019

Mælkebøtten1990

hej med jer  jeg er gravid (kun 4+4) og jeg skal til en del arrangementer de næste par måneder. En koncert  med veninde, fødselsdag med en flok veninder og “tøseaften”, hvor vin ALTID indgår. Dem som kender mig ved, at jeg elsker vin og sjældent takker nej. Så jeg spekulerer meget over, hvordan det dog skal lykkes mig at hemmeligholde det de første tre måneder. For jeg ønsker ikke at fortælle det før. 

Har I nogle gode tips? hvad gjorde I, når I sad i selskaber/fest/koncert? Kunne virkelig godt bruge nogle råd, så jeg forhåbentlig ikke afsløres af alle 

jeg tænkte at jeg eventuelt kunne tage et enkelt glas, hvis jeg ikke kan slippe udenom, men det har jeg lidt dårlig samvittighed over, gjorde I det?  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2019

biniek

Jeg "kørte" til alle arrangementer således at jeg også var nød til at køre hjem igen 

Det virkede lidt 

Ellers ved mine tætteste veninder at jeg sjældent holder tilbage uden så at jeg skal køre 

Så var Ikke så læg at gemme. Men det gik ok 

Anmeld Citér

17. august 2019

CBbaby

Jeg sagde bare ja til vin osv. Også “drak” jeg det. Det vil sige, at jeg nippede til det. Også tog jeg glasset med på toilettet og hældte lidt ud osv. 

Ingen opdagede noget. Og jeg var til vinsmagning  

Anmeld Citér

17. august 2019

Mælkebøtten1990

Tak for svarmå helt sikkert også benytte mig af at være “chauffør”. Men til to af arrangementerne vil det ikke være nødvendigt at køre, bl.a. koncerten som er om 2 uger  jeg tænkte jeg måske kunne få dåser, (så man ikke ser igennem) og så lade som om jeg drikker og hælde det ud løbende, da det er udenfor. 

Men er det i krus, bliver det godt nok svært  jeg må forsøge  måske de har alkoholfri øl, så jeg kan bestille det uden hun ænser det 

Anmeld Citér

17. august 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11
Mælkebøtten1990 skriver:

Tak for svarmå helt sikkert også benytte mig af at være “chauffør”. Men til to af arrangementerne vil det ikke være nødvendigt at køre, bl.a. koncerten som er om 2 uger  jeg tænkte jeg måske kunne få dåser, (så man ikke ser igennem) og så lade som om jeg drikker og hælde det ud løbende, da det er udenfor. 

Men er det i krus, bliver det godt nok svært  jeg må forsøge  måske de har alkoholfri øl, så jeg kan bestille det uden hun ænser det 

Eller bestil andet en øl! Sidst vi var til koncert, solgte de rom og cola og en drink med noget gin. Hvis i kan det,  kan du nemt bestille uden alkohol i baren og så bare lade som om  

Til private ting, så sig du skal køre og så bare vær hele aftenen om et glas vin eller som en anden siger, hæld lidt ud når ingen kigger til et enkelt arrangement kan du jo også undskylde dig med noget sygdom, mega hovedpine eller lign. Bare ikke til alle ting i skal, hvis det er meget de samme mennesker, så bliver det for tydeligt  

Hvis de ved i prøver at lave en baby, kan du jo også sige at du er utålmodig og simpelthen sætter alle sejl ind på projektet nu, og det indebærer sund kost, ingen alkohol osv for at øge chancerne så meget som muligt så tænker de nok du er skør, men det er okay  

Anmeld Citér

17. august 2019

Oddi

Profilbillede for Oddi

Det er da virkelig en dårlig ide at drikke et glas vin når nu du ved du er gravid. 

Der er flere muligheder i forhold til at skjule det 

Sørg for at tage bilen derhen så du skal køre hjem. 

Tag en øl/glas vin, skål når folk siger skål men lad vær og drik og tag glasset med på wc og hæld lidt ud/ evt hæld det helt ud og fyld med vand i stedet ( hvis det er dåse) 

Byt glas/dåse med din mand hvis han er med, så må han drikke jeres begges hihi. 

Men lad vær at sig nej til alkohol medmindre du fx skal køre hjem som grund - siger man først nej lægger folk mærke til det, hvorimod folk ikke lægger mærke til det hvis man siger ja, skåler men bare ikke tager nogen tår. 

Anmeld Citér

17. august 2019

CarinaSB

Jeg har altid bare sagt at jeg ikke havde lyst .. jeg gad ikke gå og komme med en masse undskyldinger for ikke at drikke .. det gav ikke mening for mig :)

Anmeld Citér

17. august 2019

SejtNavnHer

Sig at du gerne vil tabe dig lidt, og derfor er gået på kur, hvilket bl.a. betyder at du ikke rører alkohol 

Anmeld Citér

17. august 2019

Stivdie

Jeg sagde jeg var rendt ind i en kold lungebetændelse, fik penicillin og derfor ikke måtte drikke.. 

Anmeld Citér

17. august 2019

Mælkebøtten1990

Tak for alle de gode inputs, der var mange gode ideer 

Og genialt med drink til koncert/festival, hvor jeg så bare ikke får alkohol i. Det vil jeg prøve 

som I siger, takker jeg bare ja og så nipper jeg. Måske jeg kunne tage en alkohol fri med i min taske og skifte ud også 

jeg kunne også sagtens bare sige, at jeg ikke har lyst, men det vil jeg ikke, for så afslører jeg det - de kender mig for godt  så jeg vil hellere lade som om 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.