Hvordan deler i jeres 6 ugers sommerferie op?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. august 2019

lineog4

Jeg er lærer og derfor er 5 af mine uger placeret af kommunen: 4 uger i jul og en uge i uge 42. Min 6. Ferieuge kan jeg placere selv og bruger den ofte som dryodage.

Min mand har "kun" 5 uger og de placeres næsten altid ens: 3 uger i juli, dagene mellem jul og nytår og dagene før påske - han burde jo så have er par dage ekstra men dem tager han sjældent selv om jeg opfordrer til det. Sidste år tog han en uge i september og tog ungerne alene med til Italien, da jeg var på Grønland med arbejdet, men i år tror jeg de bruges sådan ad hoc.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2019

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Jeg holder som regel 3 ugers sommerferie. 

Derudover, afhængigt af hvor mange timer jeg har brugt på sommerferien har jeg 9-11 dage yderligere. 

Jeg kan godt lide at have et par dage om efteråret samt en dag omkring starten af jul. 

Jeg kan ikke holde ferie i julen/nytåret. Men så kan jeg holde et par dage i januar. 

Så kan jeg godt lide at holde lidt ferie omkring påske. 

Ja, og så er timerne brugt. Foruden de 2 omsorgsdage. 

Anmeld Citér

12. august 2019

Mamman

Profilbillede for Mamman

3 ugers sommerferie, 2-3 dage i uge 42, mellem jul og nytår (der har vi lukket), 2-3 dage i uge 7 og som regel de 3 dage inden påske. 

Anmeld Citér

12. august 2019

BabyMama2016

SDD skriver:

Jeg holder som regel 3 ugers sommerferie. 

Derudover, afhængigt af hvor mange timer jeg har brugt på sommerferien har jeg 9-11 dage yderligere. 

Jeg kan godt lide at have et par dage om efteråret samt en dag omkring starten af jul. 

Jeg kan ikke holde ferie i julen/nytåret. Men så kan jeg holde et par dage i januar. 

Så kan jeg godt lide at holde lidt ferie omkring påske. 

Ja, og så er timerne brugt. Foruden de 2 omsorgsdage. 

Side spørgsmål - Hvornår bruger du de omsorgsdage?

hver eneste gang jeg har skulle bruge dem har jeg fået at vide nej - ender altid med at bruge dem i december på en dag planlagt lagt i forvejen 

Anmeld Citér

12. august 2019

A38

Jeg har fem ugers ferie. Holder 2-3 ugers sommerferie (efter vi har fået barn - før holdt jeg enkelte dage hist og her eller max en uge). En uges efterårsferie, et par dage omkring jul og nytår og et par dage før påske. I dette ferieår håber vi på at holde vinterferie også, men det kræver nok at jeg sparer et par flexfridage op henover året.

Min mand “klatter” sin 6. ferieuge væk på forlængede weekendture med sine venner. Det er fint nok for mig.

Anmeld Citér

12. august 2019

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
BabyMama2016 skriver:

Side spørgsmål - Hvornår bruger du de omsorgsdage?

hver eneste gang jeg har skulle bruge dem har jeg fået at vide nej - ender altid med at bruge dem i december på en dag planlagt lagt i forvejen 

Jeg spørger om det flere måneder før. Fx nu har jeg planlagt en i december og 1 i marts. Derved er de lagt, da arbejdsstedet jo netop kan sige nej. 

Anmeld Citér

12. august 2019

Missyou

Vi plejer at holde 1 uge i foråret, 3 ugers sommerferie, 1 uge i efteråret og så juleferie ☺️

Anmeld Citér

12. august 2019

Birthdaybaby

Vi holder skoleferierne, da min mand er gymnasielærer. 

Anmeld Citér

12. august 2019

Hck

Profilbillede for Hck
BabyMama2016 skriver:

Er bare lidt nysgerrig

Vi har problmer hjemme hos os at blive enige

Hvad er i uenige om ?.

jeg arbejder også på et sygehus og har første feriedag i dag

Anmeld Citér

12. august 2019

StineW79

Profilbillede for StineW79

Vi holder altid 3 ugers sommerferie, men vi planlægger ugerne efter mit arbejde, da jeg arbejder i et bo tilbud. Vi får aldrig min vagtplan før 8 uger før feriestart, hvilket self godt ka gøre planlægning lidt problematisk. 

Så ka jeg være heldig at få lidt ferie i påsken og andre helligdage, hvor kæresten altid har fri. 

Jeg arbejder hver anden weekend. De år jeg ik arbejder feks juleaften og første juledag, arbejder jeg i stedet nytårsaften og den 1/1 om morgnen. Det 3 år, arbejder jeg alle de andre helligdage mellem jul og nytår.

Det ka også godt gi lidt bøvl, i forhold til fælles ferie med andre. 

Håber det gav mening! Vh stine

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.