Hvordan deler i jeres 6 ugers sommerferie op?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. august 2019

lineog4

Jeg er lærer og derfor er 5 af mine uger placeret af kommunen: 4 uger i jul og en uge i uge 42. Min 6. Ferieuge kan jeg placere selv og bruger den ofte som dryodage.

Min mand har "kun" 5 uger og de placeres næsten altid ens: 3 uger i juli, dagene mellem jul og nytår og dagene før påske - han burde jo så have er par dage ekstra men dem tager han sjældent selv om jeg opfordrer til det. Sidste år tog han en uge i september og tog ungerne alene med til Italien, da jeg var på Grønland med arbejdet, men i år tror jeg de bruges sådan ad hoc.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2019

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Jeg holder som regel 3 ugers sommerferie. 

Derudover, afhængigt af hvor mange timer jeg har brugt på sommerferien har jeg 9-11 dage yderligere. 

Jeg kan godt lide at have et par dage om efteråret samt en dag omkring starten af jul. 

Jeg kan ikke holde ferie i julen/nytåret. Men så kan jeg holde et par dage i januar. 

Så kan jeg godt lide at holde lidt ferie omkring påske. 

Ja, og så er timerne brugt. Foruden de 2 omsorgsdage. 

Anmeld Citér

12. august 2019

Mamman

Profilbillede for Mamman

3 ugers sommerferie, 2-3 dage i uge 42, mellem jul og nytår (der har vi lukket), 2-3 dage i uge 7 og som regel de 3 dage inden påske. 

Anmeld Citér

12. august 2019

BabyMama2016

SDD skriver:

Jeg holder som regel 3 ugers sommerferie. 

Derudover, afhængigt af hvor mange timer jeg har brugt på sommerferien har jeg 9-11 dage yderligere. 

Jeg kan godt lide at have et par dage om efteråret samt en dag omkring starten af jul. 

Jeg kan ikke holde ferie i julen/nytåret. Men så kan jeg holde et par dage i januar. 

Så kan jeg godt lide at holde lidt ferie omkring påske. 

Ja, og så er timerne brugt. Foruden de 2 omsorgsdage.