Hvordan deler i jeres 6 ugers sommerferie op?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.844 visninger
21 svar
5 synes godt om
12. august 2019

BabyMama2016

Er bare lidt nysgerrig

Vi har problmer hjemme hos os at blive enige

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2019

2skønnebørn

Profilbillede for 2skønnebørn

Mener du de 6 ugers ferie man har på et helt ferie år (incl. feriefridage) Eller mener du de 6 uger som børnene har fri fra skole? 

Anmeld Citér

12. august 2019

BabyMama2016

2skønnebørn skriver:

Mener du de 6 ugers ferie man har på et helt ferie år (incl. feriefridage) Eller mener du de 6 uger som børnene har fri fra skole? 

Jeg mener 6 ugers ferie på et helt år, hvordan bruger i dem som familie -

somemeferie, påske, jul osv

Anmeld Citér

12. august 2019

De3Guldklumper

Manden taget gerne nogle dage i efterårs og vinterferien. Jeg tager juleferien og så holder vi mellem 3-4 ugers ferie i sommerferien sammen alle sammen. 

Anmeld Citér

12. august 2019

Fie85

Profilbillede for Fie85
BabyMama2016 skriver:

Jeg mener 6 ugers ferie på et helt år, hvordan bruger i dem som familie -

somemeferie, påske, jul osv

3 uger i sommerferien. Resten fordelt tilfældige uger ud på året. Jeg arbejder weekender og helligdage og kan ikke få ferie i uge 42 eller 7. Sidste år fik jeg en enkelt feriedag i uge 7. Heldigvis havde jeg så 2 fridage også i uge 7 grundet en weekendvagt, så det gav mig da tre fridage, men kun den ene er en feriedag. Jeg skal virkelig være heldig hvis jeg kan få ferie i påsken eller i julen. Min mand kan heldigvis få ferie, når det passer ham. Men vi kan godt have problemer hvis vi skal Ud og rejse med venner og der er bestemt hvilke uger der er bedst i vennegruppen, for det er ikke sikkert at det passer i forhold til mit arbejde. 

Anmeld Citér

12. august 2019

Rockertand

BabyMama2016 skriver:

Er bare lidt nysgerrig

Vi har problmer hjemme hos os at blive enige

2,5-3 ugers sommerferie. Uge 42. Ferie mellem jul og nytår (tvunget fri).

Min ferie er indrettet efter min arbejdsplads tvungne fridage og privatskolens lukkedage.

Herudover har jeg mange flexdage og omsorgsdage, så det giver lidt frihed til mig i en travl hverdag.

Min mand holder kun uge 30 hvert år, hvilket han trives særdeles fint med.

Anmeld Citér

12. august 2019

BabyMama2016

Fie85 skriver:

3 uger i sommerferien. Resten fordelt tilfældige uger ud på året. Jeg arbejder weekender og helligdage og kan ikke få ferie i uge 42 eller 7. Sidste år fik jeg en enkelt feriedag i uge 7. Heldigvis havde jeg så 2 fridage også i uge 7 grundet en weekendvagt, så det gav mig da tre fridage, men kun den ene er en feriedag. Jeg skal virkelig være heldig hvis jeg kan få ferie i påsken eller i julen. Min mand kan heldigvis få ferie, når det passer ham. Men vi kan godt have problemer hvis vi skal Ud og rejse med venner og der er bestemt hvilke uger der er bedst i vennegruppen, for det er ikke sikkert at det passer i forhold til mit arbejde. 

Hvad arbejde du som?

jeg er sygeplejeske har samme problem  jeg synes det er træls 

Anmeld Citér

12. august 2019

IenFart

Profilbillede for IenFart

Det ligger aldrig helt fast men ofte 3-4 ugers sommerferie og et par dage i forlængelse af weekend i løbet af efteråret. I julen afhænger det af hvordan helligdagene ligger men jeg vil som minimum have fri mellen jul og nytår. I foråret er der en uges skiferie og fri i påsken. 

Anmeld Citér

12. august 2019

Julletullemor

Jeg er studerende, så jeg har to måneders sommerferie og fri mellem jul og nytår. 

Min mand holder tre ugers sommerferie, fri mellem jul og nytår og fri i påsken (tvunget). Resten af dagene bliver brugt som der nu er behov for det. 

Anmeld Citér

12. august 2019

Fie85

Profilbillede for Fie85
BabyMama2016 skriver:

Hvad arbejde du som?

jeg er sygeplejeske har samme problem  jeg synes det er træls 

Er også sygeplejerske. Dog uden aftenvagt og nattevagt (medmindre det bliver pålagt). Har været heldig ikke at få pålagte vagter henover sommeren. En del af mine kolleger har fået det. Jeg er i hjemmeplejen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.