Godaften derude.
Min datter på 4 smed bleen for ca. 3 måneder siden. Hun viste ikke rigtig interesse for det tidligere, så hun endte med at være 3 år og 9 måneder, før det lykkedes os at få den pillet den af hende. Inden da havde hun været tør om morgenen i omkring halvandet år. Herhjemme er det gået supergodt uden ble! Kun én gang har vi oplevet, at hun har tisset i bukserne. Heller ikke selvom vi har været på ture, i zoo, i sommerland eller på badeferie har hun haft uheld. Ligeledes har hun flere gange været hjemme og lege med en veninde, hvor hun også selv husker at komme på toilettet.
Helt anderledes skidt går det i børnehaven. Lige i tiden har hun uheld næsten dagligt - i dag kom hun hjem med en pose med tøj, der var gennemvædet af tis (så altså ikke bare en lille smutter, inden hun nåede toilettet). Så sent som i morges aftalte jeg endda med en af pædagogerne, at de skulle huske hende på, at hun skal gå på toilettet, hvilket de også har gjort. Deres teori er, at hun bliver så opslugt af leg, at hun glemmer, at hun skal tisse. Men så burde det i min verden også ske, når hun f.eks. er i legeland eller plasker rundt i en pool på ferie. Det gør det bare ikke. Vi har selvfølgelig snakket med hende om, at det er vigtigt, at hun går ud på toilettet, ligeså snart hun kan mærke, at hun skal tisse. Og vi har sagt, at der ikke sker noget ved, at man så ikke kan tisse alligevel (sker jævnligt herhjemme og så får hun at vide, at det var super godt, at hun prøvede). Men hvad mere kan vi gøre? Jeg synes, det er synd for hende, og jeg er så bange for, at de andre børn begynder at drille hende - tænk at være kendt som hende, der altid tisser i bukserne
På alle andre punkter er hun virkelig kvik og mindst alderssvarende i sin udvikling.
Anmeld
Citér