Tisser i bukserne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

926 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. august 2019

Anonym trådstarter

Godaften derude. 

Min datter på 4 smed bleen for ca. 3 måneder siden. Hun viste ikke rigtig interesse for det tidligere, så hun endte med at være 3 år og 9 måneder, før det lykkedes os at få den pillet den af hende. Inden da havde hun været tør om morgenen i omkring halvandet år. Herhjemme er det gået supergodt uden ble! Kun én gang har vi oplevet, at hun har tisset i bukserne. Heller ikke selvom vi har været på ture, i zoo, i sommerland eller på badeferie har hun haft uheld. Ligeledes har hun flere gange været hjemme og lege med en veninde, hvor hun også selv husker at komme på toilettet.

Helt anderledes skidt går det i børnehaven. Lige i tiden har hun uheld næsten dagligt - i dag kom hun hjem med en pose med tøj, der var gennemvædet af tis (så altså ikke bare en lille smutter, inden hun nåede toilettet). Så sent som i morges aftalte jeg endda med en af pædagogerne, at de skulle huske hende på, at hun skal gå på toilettet, hvilket de også har gjort. Deres teori er, at hun bliver så opslugt af leg, at hun glemmer, at hun skal tisse. Men så burde det i min verden også ske, når hun f.eks. er i legeland eller plasker rundt i en pool på ferie. Det gør det bare ikke. Vi har selvfølgelig snakket med hende om, at det er vigtigt, at hun går ud på toilettet, ligeså snart hun kan mærke, at hun skal tisse. Og vi har sagt, at der ikke sker noget ved, at man så ikke kan tisse alligevel (sker jævnligt herhjemme og så får hun at vide, at det var super godt, at hun prøvede). Men hvad mere kan vi gøre? Jeg synes, det er synd for hende, og jeg er så bange for, at de andre børn begynder at drille hende - tænk at være kendt som hende, der altid tisser i bukserne  På alle andre punkter er hun virkelig kvik og mindst alderssvarende i sin udvikling.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2019

Soonmom

Min dreng har været renlig herhjemme siden påsken.

Men først nu efter ferien er han begyndt at gå på toilettet over i l børnehaven, han tisser nu på toilettet, men hvis han har afføring mens han er i børnehaven så kommer det i bukserne, men vi ser fremskridt og pædagogerne ligeså, så ordet er tid

Det skal nok komme og jeg tænker også det er fordi han ikke har tid og står mere alene med det i børnehaven 

Anmeld Citér

9. august 2019

esioul

Anonym skriver:

Godaften derude. 

Min datter på 4 smed bleen for ca. 3 måneder siden. Hun viste ikke rigtig interesse for det tidligere, så hun endte med at være 3 år og 9 måneder, før det lykkedes os at få den pillet den af hende. Inden da havde hun været tør om morgenen i omkring halvandet år. Herhjemme er det gået supergodt uden ble! Kun én gang har vi oplevet, at hun har tisset i bukserne. Heller ikke selvom vi har været på ture, i zoo, i sommerland eller på badeferie har hun haft uheld. Ligeledes har hun flere gange været hjemme og lege med en veninde, hvor hun også selv husker at komme på toilettet.

Helt anderledes skidt går det i børnehaven. Lige i tiden har hun uheld næsten dagligt - i dag kom hun hjem med en pose med tøj, der var gennemvædet af tis (så altså ikke bare en lille smutter, inden hun nåede toilettet). Så sent som i morges aftalte jeg endda med en af pædagogerne, at de skulle huske hende på, at hun skal gå på toilettet, hvilket de også har gjort. Deres teori er, at hun bliver så opslugt af leg, at hun glemmer, at hun skal tisse. Men så burde det i min verden også ske, når hun f.eks. er i legeland eller plasker rundt i en pool på ferie. Det gør det bare ikke. Vi har selvfølgelig snakket med hende om, at det er vigtigt, at hun går ud på toilettet, ligeså snart hun kan mærke, at hun skal tisse. Og vi har sagt, at der ikke sker noget ved, at man så ikke kan tisse alligevel (sker jævnligt herhjemme og så får hun at vide, at det var super godt, at hun prøvede). Men hvad mere kan vi gøre? Jeg synes, det er synd for hende, og jeg er så bange for, at de andre børn begynder at drille hende - tænk at være kendt som hende, der altid tisser i bukserne  På alle andre punkter er hun virkelig kvik og mindst alderssvarende i sin udvikling.

Jeg tænker ikke, at der er andet at gøre end at blive ved. 

Jeg minder børnene om toiletbesøg ca. en gang i timen i starten. Derefter tænker jeg, at det er vigtigt de selv begynder at mærke efter. 

Anmeld Citér

9. august 2019

Mullemee

Anonym skriver:

Godaften derude. 

Min ældste datter har haft samme problem. Det blev bedre jo ældre hun blev. Hun har så stadig problemer efter at være startet i skole, så vi har købt et ur til hende, som vibrerer hver anden time, og så husker hun, at hun skal gå på toilettet. Det har virkelig gjort en forskel.

Jeg ved ikke, om det er lige tidligt nok for din datter. Jeg synes I skal se tiden an. I den børnehave min datter gik i, sagde de "gamle" pædagoger, at det var meget almindeligt, og at de fleste børn vokser fra det, så bare tag det roligt.

Det der med at drille har også været min bekymring. I børnehaven var jeg ikke bekymret for i den alder, der tænker de ikke over det på samme måde som når de bliver ældre. Der er aldrig nogle, der har drillet min datter med at hun tissede i bukserne. Uret fik hun fordi jeg var nervøs for at hun ville blive drillet i skolen. Det er hun så heller ikke blevet, selv om vi har hentet hende flere gange med store tissepletter i bukserne.

Anmeld Citér

9. august 2019

Stivdie

Måske kan pædagogerne hjælpe med hvornår på dagen det typisk går galt. Hvis det typisk er ude på legepladsen (det har det været for min ældste), så kan det være at en af de voksne lige skal følge hende helt ind, så hun ikke bliver opslugt af noget andet på vejen. Det kan også være det er sidst på eftermiddagen når hun er træt og brugt i hovedet, at hun glemmer at mærke efter. 

Men faste rutiner, tid og en masse pyt, når det går galt, det er vejen frem. 

I øvrigt er der helt sikker en del af hendes jævnaldrende, der har samme problem (og måske endda nogle, der stadig bruger ble) så de andre unger tænker ikke så meget over det endnu. Det er min erfaring. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.