MummiT skriver:
Jer der har holdt dåb på et lille budget, hvor mange gæster havde I med?
Hvor holdt I det?
Hvad serverede I?
Generelle tips til en lowbudget dåbsfest?
Hvor meget endte I med at bruge?
Jeg er gået i gang med at lægge planer for lillesøsters dåb, selvom der er længe til endnu.
Storesøsters dåb blev holdt i farmor og farfars baghave hvor vi serverede smørrebrød fra slagteren, øl/vand fra grænsehandel og hjemmebagt kage. Jeg kan dog ikke huske hvor mange vi var, men tror vi endte på 25-30 gæster i alt. Samlet budget blev 6000 kr
Af flere årsager er dette ikke en mulighed denne gang.
Vi skal muligvis ud i at leje et lokale, men tænker til gengæld at jeg nok kunne lave maden selv i forvejen, og så fryse det så det bare skal lunes på dagen.
Jeg kunne godt tænke mig at holde budgettet på nogenlunde det samme som sidst.
Vi havde afsat 6.000 kr. Til sidste barnedåb, hvor vi endte med at bruge knap 4.000 kr. Det skal så lige siges vi holdte det hjemme og derved sparede prisen for lokaler. Vi var 36 i alt, hvoraf der var tre børn på hhv. 4 år, 5 år og en på 1 år.
Vi serverede pulled pork med flødekartofler, flute og bland selv salat(afholdt den 7/4). Af drikkevarer var der rødvin, øl og sodavand.
Da vores ældste søn skulle døbes serverede vi glaseret hamburryg m. Flødekartofler og broccolisalat(afholdt 1/12).
Nu ved jeg ikke hvad tid på året du skal holde barnedåb, men hvis det er efterår/vinter ville jeg også kunne finde på at serverer en eller to forskellige slags gryderetter
Drikkevarer har vi hentet fra grænsen af
Anmeld
Citér