Dåb på lille budget. - Hvor mange gæster?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. august 2019

Maricella

Profilbillede for Maricella

Vi holdt hjemme, for de nærmeste 18 personer. Der blev serveret almindeligt rugbrød med forskelligt pålæg (smør selv), dip og grøntsagsstænger. Samt lidt kage, kaffe og te. 350 kr ca (ialt). Invitation osv blev sendt ud på mail og vi tog blot vores fineste tøj på (ingen fik nyt tøj) dåbskjolen var et arvestykke. Ingen pynt osv 

For øvrigt super hyggeligt 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2019

MummiT

Profilbillede for MummiT
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kommer lillesøster
Maricella skriver:

Vi holdt hjemme, for de nærmeste 18 personer. Der blev serveret almindeligt rugbrød med forskelligt pålæg (smør selv), dip og grøntsagsstænger. Samt lidt kage, kaffe og te. 350 kr ca (ialt). Invitation osv blev sendt ud på mail og vi tog blot vores fineste tøj på (ingen fik nyt tøj) dåbskjolen var et arvestykke. Ingen pynt osv 

Årh det lyder som en dejlig dåbsfejring <3

- Vi bor i en 2v lejlighed, så det er desværre ikke en mulighed at holde det hjemme. Det ville jeg ellers klart have foretrukket!

Anmeld Citér

8. august 2019

StjerneFrø

Profilbillede for StjerneFrø

Vi har lige holdt dåb for vores datter og var 60 personer. Vi lejede lokale til 2200kr., bestilte familiepizzaer (19 stk) til 2200kr. købte øl/vin/vand ved grænsen og lavede to slags salater. Derudover var der tre forskellige kager, chips og saltstænger og velkomstdrink. Vi kom af med omkring 6000kr. 

Anmeld Citér

8. august 2019

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

Jer der har holdt dåb på et lille budget, hvor mange gæster havde I med?
Hvor holdt I det?
Hvad serverede I?
Generelle tips til en lowbudget dåbsfest?

Hvor meget endte I med at bruge?

Jeg er gået i gang med at lægge planer for lillesøsters dåb, selvom der er længe til endnu. 

Storesøsters dåb blev holdt i farmor og farfars baghave hvor vi serverede smørrebrød fra slagteren, øl/vand fra grænsehandel og hjemmebagt kage. Jeg kan dog ikke huske hvor mange vi var, men tror vi endte på 25-30 gæster i alt.  Samlet budget blev 6000 kr

Af flere årsager er dette ikke en mulighed denne gang. 
Vi skal muligvis ud i at leje et lokale, men tænker til gengæld at jeg nok kunne lave maden selv i forvejen, og så fryse det så det bare skal lunes på dagen. 

Jeg kunne godt tænke mig at holde budgettet på nogenlunde det samme som sidst.

Vi var 26 mennesker, hvoraf de 6 var 6-10 år. Desuden var der (selvfølgelig) vores datter og hendes fætter og kusine på 2 mdr.

Vi lejede en spejderhytte hvor der både var "almindelige" toiletter, handicap toilet og små rum hvor børnene kunne lege eller de tre mindste kunne spise/sove. Der var også kæmpe udendørsområde.

Vi havde købt øl, vin og sodavand i Brugsen og lavet en aftale om at det der ikke var åbnet evt. kunne returneres. Jeg mener vi lavede hamburgerryg og flødekartofler, det var i hvert fald noget som kunne klargøres aftenen/dagen før og så passede en bekendt det mens vi var i kirken.

Invitationerne og bordkort var hjemmelavede så det trak også prisen ned, men vi brugte 1.500,- på lokaler og jeg tror vi endte med at bruge 1.500 - 2.000 kr på mad og drikke.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

8. august 2019

MummiT

Profilbillede for MummiT
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kommer lillesøster

Øj, jeg har lige set at det faktisk er muligt at leje et lokale i kirken. De skriver ikke pris, men jeg har skrevet til præsten for at spørge, og håber på at det ikke er alt for dyrt. Så ville der da i hvert fald være styr på den del. 

Anmeld Citér

8. august 2019

Baby17

Profilbillede for Baby17

Vi holdt barnedåb i et forsamlingshus som også lavede maden.

Vi var 35 pers. Til brunch buffet - hvor der ikke manglede noget og drikkevarer. De stod for alt inkl. Bordopdækningen. 

Vi gav 6000 kr   

Anmeld Citér

8. august 2019

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Maricella skriver:

Hvordan pokker købte I mad, drikkevarer, kaffe og kage til 18 personer for 350 kr.? Et rugbrød alene koster jo over 30 kr.? 

Anmeld Citér

8. august 2019

Maricella

Profilbillede for Maricella

Hvordan pokker købte I mad, drikkevarer, kaffe og kage til 18 personer for 350 kr.? Et rugbrød alene koster jo over 30 kr.? 

Haha jeg ville aldrig give så meget for et rugbrød  vi købte pålæg efter tilbud, rugrød var 15 kr pr pakke og der købte vi tre pakker. Kaffe og te havde vi i huset i forvejen og "drikkevarer" var vand fra hanen. Det var virkelig intet fancy  Det vildeste vi gjorde var at købe en ost. Vi har ellers aldrig rigtig ost i hjemmet, da det er for dyrt kagen var for øvrigt en simpel (men møg lækker) banankage (uden chokolade)

Anmeld Citér

9. august 2019

Birthdaybaby

Profilbillede for Birthdaybaby

Vi har begge gange været 15-20 personer på restaurant med servering ved bordet. Første gang fik vi champagne, 4 retters brunch, te/kaffe og juice. Betalte 4.600. 

Anden gang fik vi champagne, 3 forskellige forretter og en hovedret med vin til, efterfulgt af kaffe/kage. Betalte omkring 6.000. 

Anmeld Citér

9. august 2019

Annemette07

Profilbillede for Annemette07
MummiT skriver:

Jer der har holdt dåb på et lille budget, hvor mange gæster havde I med?
Hvor holdt I det?
Hvad serverede I?
Generelle tips til en lowbudget dåbsfest?

Hvor meget endte I med at bruge?

Jeg er gået i gang med at lægge planer for lillesøsters dåb, selvom der er længe til endnu. 

Storesøsters dåb blev holdt i farmor og farfars baghave hvor vi serverede smørrebrød fra slagteren, øl/vand fra grænsehandel og hjemmebagt kage. Jeg kan dog ikke huske hvor mange vi var, men tror vi endte på 25-30 gæster i alt.  Samlet budget blev 6000 kr

Af flere årsager er dette ikke en mulighed denne gang. 
Vi skal muligvis ud i at leje et lokale, men tænker til gengæld at jeg nok kunne lave maden selv i forvejen, og så fryse det så det bare skal lunes på dagen. 

Jeg kunne godt tænke mig at holde budgettet på nogenlunde det samme som sidst.

Vi havde afsat 6.000 kr. Til sidste barnedåb, hvor vi endte med at bruge knap 4.000 kr. Det skal så lige siges vi holdte det hjemme og derved sparede prisen for lokaler. Vi var 36 i alt, hvoraf der var tre børn på hhv. 4 år, 5 år og en på 1 år. 

Vi serverede pulled pork med flødekartofler, flute og bland selv salat(afholdt den 7/4). Af drikkevarer var der rødvin, øl og sodavand. 

Da vores ældste søn skulle døbes serverede vi glaseret hamburryg m. Flødekartofler og broccolisalat(afholdt 1/12). 

Nu ved jeg ikke hvad tid på året du skal holde barnedåb, men hvis det er efterår/vinter ville jeg også kunne finde på at serverer en eller to forskellige slags gryderetter

Drikkevarer har vi hentet fra grænsen af

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.