Dåb på lille budget. - Hvor mange gæster?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.037 visninger
19 svar
10 synes godt om
8. august 2019

MummiT

Profilbillede for MummiT
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kommer lillesøster

Jer der har holdt dåb på et lille budget, hvor mange gæster havde I med?
Hvor holdt I det?
Hvad serverede I?
Generelle tips til en lowbudget dåbsfest?

Hvor meget endte I med at bruge?

Jeg er gået i gang med at lægge planer for lillesøsters dåb, selvom der er længe til endnu. 

Storesøsters dåb blev holdt i farmor og farfars baghave hvor vi serverede smørrebrød fra slagteren, øl/vand fra grænsehandel og hjemmebagt kage. Jeg kan dog ikke huske hvor mange vi var, men tror vi endte på 25-30 gæster i alt.  Samlet budget blev 6000 kr

Af flere årsager er dette ikke en mulighed denne gang. 
Vi skal muligvis ud i at leje et lokale, men tænker til gengæld at jeg nok kunne lave maden selv i forvejen, og så fryse det så det bare skal lunes på dagen. 

Jeg kunne godt tænke mig at holde budgettet på nogenlunde det samme som sidst.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2019

MorTil3+

Profilbillede for MorTil3+
MummiT skriver:

Jer der har holdt dåb på et lille budget, hvor mange gæster havde I med?
Hvor holdt I det?
Hvad serverede I?
Generelle tips til en lowbudget dåbsfest?

Hvor meget endte I med at bruge?

Jeg er gået i gang med at lægge planer for lillesøsters dåb, selvom der er længe til endnu. 

Storesøsters dåb blev holdt i farmor og farfars baghave hvor vi serverede smørrebrød fra slagteren, øl/vand fra grænsehandel og hjemmebagt kage. Jeg kan dog ikke huske hvor mange vi var, men tror vi endte på 25-30 gæster i alt.  Samlet budget blev 6000 kr

Af flere årsager er dette ikke en mulighed denne gang. 
Vi skal muligvis ud i at leje et lokale, men tænker til gengæld at jeg nok kunne lave maden selv i forvejen, og så fryse det så det bare skal lunes på dagen. 

Jeg kunne godt tænke mig at holde budgettet på nogenlunde det samme som sidst.

Vi holdte vores søns barnedåb på en kinesisk restaurant med buffet, vi var 32 og gav 6500 inkl drikkevarer 

Anmeld Citér

8. august 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11

Vi holdt det på en restaurant med frokost buffet, og derefter kagebord., øl, vin og vand ad libitum under frokosten og kaffe og the til kagebordet.

Vi gav 199kr PR kuvert  

Anmeld Citér

8. august 2019

MummiT

Profilbillede for MummiT
MorTil3+ skriver:

Vi holdte vores søns barnedåb på en kinesisk restaurant med buffet, vi var 32 og gav 6500 inkl drikkevarer 

Virkelig?
Jeg ved ikke hvorfor, men jeg havde forestillet mig at det ville være svimlende dyrt at holde dåb på en restaurent/cafe.

Det kan være jeg skal undersøge det nærmere.

Anmeld Citér

8. august 2019

IenFart

Profilbillede for IenFart

Vi inviterede til brunchbuffet på en lokal restaurant. Buffet kostede vel en 120-130 kr pr næse og vi inviterede ca. 30 gæster så vidt jeg husker. Så ikke en specielt dyr dåbsfejring.

Anmeld Citér

8. august 2019

Christabelle

Profilbillede for Christabelle
Nu med én i skole og én i vuggestue

Da min datter blev døbt var vi 44. Vi serverede pålægsmænd, sodavand, vand, øl. Drikkelse købt på tilbud og de billige varianter. Jeg havde lavet Pizzasnegle og Pølsehorn til børnene. Min kollega lavede en dåbskage. Vi legede et billigt lokale. Dåbskjole er en familiekjole. Vi havde ikke hjælp i køkkenet. Alt i alt inkl pynt og diverse 5000.

Til min søns var vi 60. Vi legede et lidt dyrere lokale, da det samme ikke var ledigt. Serverede det samme som sidst. Drikkelse købt i Tyskland, da vi alligevel skulle derned en tur nogle få mdr før. Dåbskage var dobbelt så dyr (1200), men vi var også flere mennesker og min kollega som lavede dne til vennepris, havde ikke tid. Vi havde ikke hjælp i køkkenet. Samme Dåbskjole. Alt i alt inkl pynt og diverse 8000.

Synes vi har gjort det ret billigt når man tænker på hvor mange vi var begge gange. 

Anmeld Citér

8. august 2019

Sprit25

Profilbillede for Sprit25

Er du gravid igen tillykke! 

»Der kan ikke være nogen tydeligere åbenbaring af et samfunds sjæl end den måde, hvorpå det behandler dets børn«. 

Anmeld Citér

8. august 2019

MummiT

Profilbillede for MummiT
Christabelle skriver:

Da min datter blev døbt var vi 44. Vi serverede pålægsmænd, sodavand, vand, øl. Drikkelse købt på tilbud og de billige varianter. Jeg havde lavet Pizzasnegle og Pølsehorn til børnene. Min kollega lavede en dåbskage. Vi legede et billigt lokale. Dåbskjole er en familiekjole. Vi havde ikke hjælp i køkkenet. Alt i alt inkl pynt og diverse 5000.

Til min søns var vi 60. Vi legede et lidt dyrere lokale, da det samme ikke var ledigt. Serverede det samme som sidst. Drikkelse købt i Tyskland, da vi alligevel skulle derned en tur nogle få mdr før. Dåbskage var dobbelt så dyr (1200), men vi var også flere mennesker og min kollega som lavede dne til vennepris, havde ikke tid. Vi havde ikke hjælp i køkkenet. Samme Dåbskjole. Alt i alt inkl pynt og diverse 8000.

Synes vi har gjort det ret billigt når man tænker på hvor mange vi var begge gange. 

Det var godt nok billigt med det antal mennesker!

Anmeld Citér

8. august 2019

MummiT

Profilbillede for MummiT
Sprit25 skriver:

Er du gravid igen tillykke! 

Jaah jeg er 

Lillesøster kommer til januar engang 

Anmeld Citér

8. august 2019

Christabelle

Profilbillede for Christabelle
Nu med én i skole og én i vuggestue
MummiT skriver:

Det var godt nok billigt med det antal mennesker!

Ja, synes jeg også 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.