Jeg tænker, (i allerbedste mening) at det lyder som om du ikke har lyst overhovedet, men overvejer det alene for at imødekomme din mands ønske og en ide om hvad der er mest korrekt ift søskenderelationer.
Men hvis du oprigtigt føler at energi og krop ikke er klar, så må du være ærlig overfor dig selv og din mand. Og hvis du er i udredning for en sygdom ovenikøbet, er det måske fornuftigt at få afklaring og evt etableret en behandling, som giver dig følelsen af at få din krop tilbage først.
Jeg tænker at dit overskud og dine fysiske og mentale kræfter er dine redskaber til at opfylde dine børns behov og ikke mindst dine egne behov for at være mere end en træt mor.
Og så tænker jeg at søskende i alle alderskonstalationer er en gave til hinanden og kan få glæde af hinanden på en eller anden måde. Måske ikke som legekammerater, men så som noget andet, som er lige så værdifuldt.
Hvordan forholder din mand sig til din manglende energi og følelse af at din krop ikke kan klare det?
Hvis du føler at du har lysten og inderst inde gerne vil have et barn mere nu, så er det fint, for så kan lysten måske løfte kræfterne til endnu en graviditet, fødsel og spædbarn-periode med 2 store børn samtidig. Men jeg ville virkelig tage en seriøs snak med manden om hvordan du har det, for der er meget på spil.
Det er ikke for at være træls at jeg skriver sådan. Jeg forstår godt dit dilemma og er selv i overvejelser om hvornår jeg ønsker næste barn. Min egen krop er stadig træt og ikke helt min egen endnu med en halvandenårig. Det er selvfølgelig også derfor jeg svarer som jeg gør 
Anmeld
Citér