Sense

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. august 2019

Anonym trådstarter

Tullemoar skriver:

Jeg skar fx. Gulerødder, blomkål, peberfrugt osv. Og proppede i bøtter. til 2-3 dage  

Jeg tabte 25 kg på 8 mdr, men jeg løb også 3 gange om ugen og gik ret meget med barnevognen. Det var nemlig i min barsel  

jeg spiser stadigvæk efter sense, da det sidder i min rygrad, og det er dejligt, at det bare sidder der uden at tænke forfærdeligt meget over det. Det er nemlig det, som jeg godt kan lide ved sense.

Men bøgerne er et rigtigt godt udgangspunkt. Jeg har i hvert fald brugt mine bøger meget.

I starten drak jeg også meget te istedet for at småspise osv.  

Godt gået! 

Altså hvad med sådan noget som at drikke et glas rødvin eller to osv? Skal det også skæres væk? - og hvad gjorde du hvis du fik sygeligt trang til noget sødt?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2019

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Anonym skriver:

Godt gået! 

Altså hvad med sådan noget som at drikke et glas rødvin eller to osv? Skal det også skæres væk? - og hvad gjorde du hvis du fik sygeligt trang til noget sødt?

Jeg drikker ikke alkohol, så det har jeg desværre ikke erfaring med. 

Jeg tillod mig dog at spise usundt nogle gange. Jeg vil dog ikke anbefale det, før man er godt inde i sense og har spist efter det et stykke tid. 

Men ellers valgte jeg faktisk at spise mørkt chokolade, hvid det var helt galt. I starten drak jeg virkelig meget te.. det tog ligesom min trang. 

Anmeld Citér

5. august 2019

Anonym trådstarter

Tullemoar skriver:

Jeg drikker ikke alkohol, så det har jeg desværre ikke erfaring med. 

Jeg tillod mig dog at spise usundt nogle gange. Jeg vil dog ikke anbefale det, før man er godt inde i sense og har spist efter det et stykke tid. 

Men ellers valgte jeg faktisk at spise mørkt chokolade, hvid det var helt galt. I starten drak jeg virkelig meget te.. det tog ligesom min trang. 

Okay, min mand og jeg kan virkelig bare godt lide et glas rødvin i weekenderne. Men det kunne så være i stedet for noget sødt. 

Nogen speciel the? Jeg drikker ellers kun the når jeg er syg Men kaffe kan jeg drikke i laaaange baner. 

Anmeld Citér

5. august 2019

FruK

Det er ikke dyrt at starte op, nej. Det er helt almindelig mad. 

Det afhænger selvfølgelig lidt af, hvad I spiser nu... men her var det mest et spørgsmål om at tænke over, hvordan man anretter en portion, og hvor meget man spiser. Ellers har vi ikke ændret meget. 

Får vi spaghetti og kødsovs spiser jeg ingen eller kun lidt spaghetti, ellers kun kødsovs og f.eks bønnefritter.

Får vi frikadeller spiser jeg en håndfuld frikadeller og to håndfulde grøntsager - hvad det nu måtte være, som regel springer jeg kartofler/ris/pasta over eller tager ganske lidt. Er der en sjælden gang sovs, tager jeg et par spiseskefulde. Så enkelt.

Altså det samme som resten af familien og det samme som jeg altid har spist, tænker bare lige over hvad jeg tager.

Til frokost spiser jeg salat/grønt og kød. Så vidt muligt ingen kulhydrat. Nemt, da vi har buffet på arbejdet.

Til morgenmad som regel et stykke rugbrød med en skive ost og peberfrugt. Og hvis jeg skal have mere så lidt skyr med chiafrø/mandler eller et æg.

Anmeld Citér

5. august 2019

FruK

Jeg drikker i øvrigt også både rødvin og spiser slik 

Jeg kører ikke helt skrap sense pt. Men vil man det, kan man jo springe kulhydrater over til et måltid og “gemme” dem til et glas rødvin. 

Anmeld Citér

6. august 2019

Anonym trådstarter

FruK skriver:

Det er ikke dyrt at starte op, nej. Det er helt almindelig mad. 

Det afhænger selvfølgelig lidt af, hvad I spiser nu... men her var det mest et spørgsmål om at tænke over, hvordan man anretter en portion, og hvor meget man spiser. Ellers har vi ikke ændret meget. 

Får vi spaghetti og kødsovs spiser jeg ingen eller kun lidt spaghetti, ellers kun kødsovs og f.eks bønnefritter.

Får vi frikadeller spiser jeg en håndfuld frikadeller og to håndfulde grøntsager - hvad det nu måtte være, som regel springer jeg kartofler/ris/pasta over eller tager ganske lidt. Er der en sjælden gang sovs, tager jeg et par spiseskefulde. Så enkelt.

Altså det samme som resten af familien og det samme som jeg altid har spist, tænker bare lige over hvad jeg tager.

Til frokost spiser jeg salat/grønt og kød. Så vidt muligt ingen kulhydrat. Nemt, da vi har buffet på arbejdet.

Til morgenmad som regel et stykke rugbrød med en skive ost og peberfrugt. Og hvis jeg skal have mere så lidt skyr med chiafrø/mandler eller et æg.

Tak for dit svar. 

Vi spiser helt almindelig og ganske fornuftig mad. Meget sjældent fast food og lignende. 

Problemet er nok mest at vi “hyggerspiser,” altså spiser mere end der er nødvendigt, så det er selvfølgelig at reducere portionerne, er bare bange for at gå med en konstant sultfølelse og rumlemave. 

Egentlig holder du dig fra stivelse også så? 

Det gjorde jeg også(næsten) før jeg fik vores 3. barn, men kom aldrig rigtig tilbage til det igen. 

Anmeld Citér

6. august 2019

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“
Anonym skriver:

Hej derude

Er der nogle af jer der har erfaring med sensekost? Min mand og jeg vil gerne prøve at smide lidt overflødige kilo der er røget på igennem årene

Vi er en halvtravl familie med to fuldtidsjob og 3 børn samt deres fritidsinteresser og far har sammenlagt 2,5 timers transport til og fra arbejde dagligt. 

Jeg ved ikke helt hvad jeg søger, men måske lidt hjælp til at komme igang, så det føles overskueligt.

På forhånd tak

Man kan ikke starte en slankekur eller livsstilsændring op uden, at der er sult i starten.. det handler i bund og grund om kalorieunderskud... så når man skærer ens portioner ned, så vil man være sulten... men det må man tage med indtil ens mave har vænnet sig til ændringen... 

jeg har tabt mig af flere omgange... 40 kilo første gang, da jeg gerne ville have min søn.. og anden gang 22 kilo og er igang igen...

Jeg anbefaler altid, at man dyrker en form motion... gåture er undervurderet, så det kan man starte ud med.... hvis man ikke er til fitness... Jeg gik på vores ferie på Gran Canaria her i ferien og har intet taget på... og vi fik buffet hver aften og jeg spiste Chips osv... men jeg spiste også mest salat med kylling... men fik meget Hvidt brød, men så gik vi 5/6 km hver formiddag inden vi lagde os ved poolen.... så gåture en god ide... start blidt ud....

Anmeld Citér

6. august 2019

Mullemee

I Sense handler det om, at du spiser en håndfuld protein, en håndfuld kulhydrat og to håndfulde grøntsager og lidt godt/sundt fedt som fx mandler, avokado eller ost. Du kan også vælge at spise lidt sauce til din aftensmad eller gemme dit fedt og tage et stykke mørk chokolade (70%) om aftenen. Pepsi Max og andre 0 kcal drikke er ok. Jeg laver nogle gange iskaffe, hvis jeg er lækkersulten, og så putter jeg en lille smule sødemiddel i. Hvis det er helt slemt, så spiser jeg en lille sodavandsis. 

De tre håndfulde er det du må spise på en dag. Der er ingen mellemmåltider eller snacks om aftenen. De første 14 dage skal manholde sig til de tre måltider, efter de 14 dage må man bruge lidt frugt i de to grøntsagshåndfulde og også dele spisekasserne hele op.

På Sense er der ikke noget der er forbudt. Der er noget, der er usmart, og en af grundtankerne er, at hvis man har spist et stykke kage fordi man har været inviteret ud, så skal man lukke den spisekasse og tilbage på sporet uden at give sig selv dårlig samvittighed, for man skal også kunne leve sit liv, og ja, der er fødselsdage altså en del af det.

Håber du kunne bruge det til lidt. Som de andre også skriver, så søg på Sende kost på Youtube, der er en del videoer. 

Anmeld Citér

6. august 2019

Liland

Profilbillede for Liland
Anonym skriver:

Godt gået!  38kg! 

Må jeg spørge om hvor meget du vejede da du startede med sense? Og hvad var dit BMI? 

Har det været dyrt at starte op, eller er det ganske enkelt helt almindelig måltider som vi spiser nu, bare med småjusteringer? 

det var svært i starten, men efterhånden som man finder rytmien i det, bliver det hverdag

jeg vejede 108 kg da jeg startede og landede på 72-73 kg. mit mål var egentlig 70 kg, men det må komme efter min graviditet

mit BMI var højt og nåede ikke ned i normal området, men kan ikke huske det præcist (udover at jeg lå i det som lægen betegnede som fedme kategori 1)

synes ikke det er dyrt, vi laver almindelig mad men justerer det efter sense.

f.eks lasagne her kommer vi altid en spandfuld grøntsager med i sovsen og så spiser vi efter de håndfulde der nu er i Sense

Anmeld Citér

6. august 2019

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Anonym skriver:

Okay, min mand og jeg kan virkelig bare godt lide et glas rødvin i weekenderne. Men det kunne så være i stedet for noget sødt. 

Nogen speciel the? Jeg drikker ellers kun the når jeg er syg Men kaffe kan jeg drikke i laaaange baner. 

Jeg drak bare normal te faktisk. Men mener mange drikker lakridste. Det er ikke lige mig  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.