Jeg synes at det lyder helt igennem normalt og sundt, ud fra hvad du lige skriver. Hun er lidt overvældet af det hele - for det meste sød og glad, og så nu og da skal grænserne lige testes af - “mor og far, står I her endnu, som I plejer”.
Min datter var 2,5 da hun blev storesøster til en syg lillebror, som krævede en del de første måneder. Mest reagerede hun på mig, det var mig som var “fraværende” og indlagt med den lille. Men det var ikke spor voldsomt - mest ting ala dem du beskriver, og altid kun overfor os voksne. Lillebror er hun super sød og kærlig overfor - han er 9 måneder nu og hun er ret tålmodig og overbærende. Faktisk mere fornuftig end jeg havde turde håbe. Jeg kan uden problemer bede hende underholde ham lidt mens jeg lige ordner noget, og hun er super stolt over at være med til at passe på “vores” baby..
Giv hende tid! Vi måtte i en periode sænke kravlende til hende en del og hjælpe hende mere med almindelige hverdagsting, end ellers. Det hjalp og der kom hurtigt ro på igen i hele familien.
Tillykke med dem begge
Anmeld
Citér