Ved godt det er en beslutning som kun jeg kan tage men kunne godt bruge andre øjne på det.
Kan godt blive lidt langt.
Min yngste datter T på 3 år og 9 måneder started i den samme børnehave som storesøster S på 5 år og 4 måneder går i hun started i november sidste år og der var ikke rigtig nogen problemer i opstart da hun jo havde sin søster der.
T Hun started på modsatte stue ind sin søster S og der var kun 2 alders svarene piger som er kusiner så de leger mest sammen. Og efterfølgende er alle de alders svarene piger started på modsatte stue. T er meget afhængig af sin storesøster og leger stort set kun med sin storesøsters veninder osse når hendes storesøster ikke er der. Jeg har snakket flere gange med børnehaven om min bekymring at hun ikke har nogen selv at lege med og hun nok ikke rigtig selv vil. Og vil tro de sidste 5 måneder har de snakket om at de vil dele dem op i alder og nu hedder det sig når alle de voksne er tilbage efter ferien og det ville de nok være i næste uge. Problemet er der måske er 6 styk som alle har deres egen at lege med og de flere er fra modsatte stue.
Og nu skal storesøster starte i storgruppe om en måned tid inklusiv alle hendes veninder der er en stor gruppe og det er alle dem som T osse leger med så hun kommer til at stå lidt alene tilbage og forventer en hård reaktionen fra T.
Nogle uger før sommerferien var T osse meget ulykkelig ved aflevering hun ville ikke i børnehave nu er hun først lige startet op mandag og det er gået okay.
Men går og overvejer om hun skal starte i en helt anden børnehave og få sine egne veninder. Eller om hun bare skal fortsætte hos de pedergoger hun jo kender nu og bare håbe på det bedste. 
Anmeld
Citér