Sygemelding på studiet, bange for chef.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. juli 2019

esioul

Anonym skriver:

Jeg er medlem af HK men kan de hjælpe når jeg ikke er i rigtig arbejde men i skolepraktik? Hvis de kan hjælpe hvad skal jeg så gøre? Ja undskyld men er virkelig presset mentalt og kan ikke se hoved og hale i noget mere.

Ift. Indkaldelse til møde. Der håber jeg virkelig ikke du har ret, for jeg kan simpelthen ikke sidde over for hende igen. Har aldrig mødt nogen som er så manipulerende og forvirrende som hende. Er virkelig bange for hende. Min mand har været til det sidste møde hun kaldte mig til (en trivsels samtale). Han sagde efterfølgende at han aldrig har mødt nogen som er så i øst og vest som hun er. Der kom heller intet konkret ud af mødet. Det var kun en mulighed for hende til at fortælle mig hvor lidt jeg passer ind der mellem linjerne... Men selvfølgelig uden for referat så det står ingen steder.... 

Hun ved også hvor svag jeg er på to mands hånd verbalt, så hun har forbudt mig at sende mails, som ellers var min eneste måde at sikre mig jeg ikke blev misforstået angående arbejdsgange og lignende. Dette har hun gjort på baggrund af at jeg spurgte hende pænt i en mail, om hvorfor jeg ikke fik information om senere mødetid en dag. (sad halvanden time og ventede på mine kollegaer). Hun svarede med et angreb og sluttede af med at fremover skal al kommunikation ske Face to Face. (jeg har virkelig slem socialforbi og det ved hun godt.)

Hold da op.. Er det virkelig et sted du vil tage din uddannelse? 

Jeg ved godt at man selvfølgelig helst skal afslutte, men det skal godt nok ikke være på bekostning af ens helbred. 

Jeg tror, selvom du bliver sygemeldt, så kan du ikke slappe af, hvis du ved du skal tilbage til det sted. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Jeg er medlem af HK men kan de hjælpe når jeg ikke er i rigtig arbejde men i skolepraktik? Hvis de kan hjælpe hvad skal jeg så gøre? Ja undskyld men er virkelig presset mentalt og kan ikke se hoved og hale i noget mere.

Ift. Indkaldelse til møde. Der håber jeg virkelig ikke du har ret, for jeg kan simpelthen ikke sidde over for hende igen. Har aldrig mødt nogen som er så manipulerende og forvirrende som hende. Er virkelig bange for hende. Min mand har været til det sidste møde hun kaldte mig til (en trivsels samtale). Han sagde efterfølgende at han aldrig har mødt nogen som er så i øst og vest som hun er. Der kom heller intet konkret ud af mødet. Det var kun en mulighed for hende til at fortælle mig hvor lidt jeg passer ind der mellem linjerne... Men selvfølgelig uden for referat så det står ingen steder.... 

Hun ved også hvor svag jeg er på to mands hånd verbalt, så hun har forbudt mig at sende mails, som ellers var min eneste måde at sikre mig jeg ikke blev misforstået angående arbejdsgange og lignende. Dette har hun gjort på baggrund af at jeg spurgte hende pænt i en mail, om hvorfor jeg ikke fik information om senere mødetid en dag. (sad halvanden time og ventede på mine kollegaer). Hun svarede med et angreb og sluttede af med at fremover skal al kommunikation ske Face to Face. (jeg har virkelig slem socialforbi og det ved hun godt.)

Ja, fagforening hjælper dig også når du er under uddannelse! Jeg kender flere der har haft problemer på deres lærepladser hvor fagforeningen har hjulpet enten med råd og vejledning eller med deciderede erstatningssager. De er der både for det fysiske OG psykiske arbejdsmiljø. Bare ring og få en snak hurtigst muligt  de vil garanteret gerne hjælpe dig med også at lede efter et nyt praktiksted! De kender virksomhederne i området og skal nok have nogen tråde at trække i. Såfremt HK altså er en fagforening inde for dit fag. Det er væsentligt. Eller skynder du dig at melde dig ind i en relevant fagforening  

Anmeld Citér

1. august 2019

Anonym

Pu ha, du skal da væk derfra! Har hun svaret tilbage på din mail? 

Anmeld Citér

1. august 2019

Anonym trådstarter

Ja hun har svaret. Hun skrev at hun ikke ønsker en lægeerklæring... Men vil kalde mig til trivsels samtaler løbende og lave en mulighedserklæring.  må indrømme er er virkelig presset, for min største frygt pt er at skulle stå over for hende. Er virkelig ked af det sådan vores samfund er blevet, at selv når man er syg med angst så skal man stadigvæk præster og deltage over for andre.

Snakkede med min psykolog igår og hun mener også jeg bør tage fat i HK, for at høre dem om hvad mine rettigheder er som sygemeldt bl.a. 

Anmeld Citér

1. august 2019

Carina:-)

Anonym skriver:

Ja hun har svaret. Hun skrev at hun ikke ønsker en lægeerklæring... Men vil kalde mig til trivsels samtaler løbende og lave en mulighedserklæring.  må indrømme er er virkelig presset, for min største frygt pt er at skulle stå over for hende. Er virkelig ked af det sådan vores samfund er blevet, at selv når man er syg med angst så skal man stadigvæk præster og deltage over for andre.

Snakkede med min psykolog igår og hun mener også jeg bør tage fat i HK, for at høre dem om hvad mine rettigheder er som sygemeldt bl.a. 

Det er Alt så helt normalt det hun skriver, og helt efter bogen.

Du overtolker fordi du har det skidt. Og det er synd for dig. 

Men også ærgerligt at du får et så dårligt forhold til din chef når hun rent faktisk bare gør det man skal.

Der er ikke noget der hedder læge erklæring længere og arbejdsgiver/leder er oplagt at afholde trivsels samtaler og mulighedserklæringer. 

Det er ikke noget man gør for at jagte og genere de ansatte- men overholdes det ikke kan det gå konsekvenser for din chef.

Så træk vejret - og husk hun er også et menneske der er underlagt regler og krav højere oppe.

God bedring .

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.