Sygemelding på studiet, bange for chef.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.059 visninger
14 svar
10 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. juli 2019

Anonym trådstarter

Jeg har skrevet her nogle gange og i har altid være så søde og hjælpsomme, så nu vil jeg forsøge igen. Undskyld hvis det bliver lidt rodet.

Kæmper med angst og depression, har gjort det i snart 6 år (måske faktisk allerede fra siden jeg var 14 år). Sagen er at det studie jeg er på nu (er i skp) har et virkelig dårligt arbejdsmiljø, og vores chef er ikke til at snakke med. Jeg har forsøgt flere gange at gå til hende (endda med min mand som bisidder sidste gang), men hun er så manipulerende og god til at snakke. (jeg er meget svag verbalt pga min angst.)

Nu filmen så knækket helt for mig, kan ikke længere huske noget og græder hele tiden. Får ikke engang gået med hunden mere, som ellers var en form for terapi for mig. Min psykolog og familie ønsker jeg skal blive sygemeldt og komme i behandling i psykiatrien. Det har jeg også indset er nødvendigt... Det har været så svært at tage det skridt. 

Men nu er sagen den, at min læge er først tilbage fra ferie den 15/8 (har en tid samme dag.) men jeg kan simpelthen ikke møde på arbejde/skole i perioden indtil lægeerklæringen er på plads. Har idag/her til aften, skrevet en mail til min chef om at jeg bliver nødt til at sygemelde mig pga psyken, og at jeg ikke kan få papir på det før ovennævnte dato.

Men puha... Nu angsten gået helt amok. Er så bange for hendes respons imorgen... Kan slet ikke være i mig selv. Har kastet op to gange og ender nok med en sovepille for at få lidt ro. Tror simpelthen ikke jeg kan åbne hendes svar når det kommer. Hvad skal jeg gøre? 

Har skrevet til min psykolog, har det bare så dårligt med at forstyrre hende så sent på aftenen. Men hun skrev at min mail var helt okay. Men puha....

Sorry det fylder bare så meget. Nogen der har prøvet noget lignende og kan fortælle mig det kommer til at gå okay trods alt.? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2019

drabo

Profilbillede for drabo

Har din læge ikke en ferieafløser/vikar som ville kunne give dig en lægeerklæring, hvis studiestedet kræver det?

Anmeld Citér

31. juli 2019

Sprit25

Anonym skriver:

Jeg har skrevet her nogle gange og i har altid være så søde og hjælpsomme, så nu vil jeg forsøge igen. Undskyld hvis det bliver lidt rodet.

Kæmper med angst og depression, har gjort det i snart 6 år (måske faktisk allerede fra siden jeg var 14 år). Sagen er at det studie jeg er på nu (er i skp) har et virkelig dårligt arbejdsmiljø, og vores chef er ikke til at snakke med. Jeg har forsøgt flere gange at gå til hende (endda med min mand som bisidder sidste gang), men hun er så manipulerende og god til at snakke. (jeg er meget svag verbalt pga min angst.)

Nu filmen så knækket helt for mig, kan ikke længere huske noget og græder hele tiden. Får ikke engang gået med hunden mere, som ellers var en form for terapi for mig. Min psykolog og familie ønsker jeg skal blive sygemeldt og komme i behandling i psykiatrien. Det har jeg også indset er nødvendigt... Det har været så svært at tage det skridt. 

Men nu er sagen den, at min læge er først tilbage fra ferie den 15/8 (har en tid samme dag.) men jeg kan simpelthen ikke møde på arbejde/skole i perioden indtil lægeerklæringen er på plads. Har idag/her til aften, skrevet en mail til min chef om at jeg bliver nødt til at sygemelde mig pga psyken, og at jeg ikke kan få papir på det før ovennævnte dato.

Men puha... Nu angsten gået helt amok. Er så bange for hendes respons imorgen... Kan slet ikke være i mig selv. Har kastet op to gange og ender nok med en sovepille for at få lidt ro. Tror simpelthen ikke jeg kan åbne hendes svar når det kommer. Hvad skal jeg gøre? 

Har skrevet til min psykolog, har det bare så dårligt med at forstyrre hende så sent på aftenen. Men hun skrev at min mail var helt okay. Men puha....

Sorry det fylder bare så meget. Nogen der har prøvet noget lignende og kan fortælle mig det kommer til at gå okay trods alt.? 

Jeg vil ikke sige andet end jeg kender det og kæmpe kram

Anmeld Citér

31. juli 2019

Anonym trådstarter

drabo skriver:

Har din læge ikke en ferieafløser/vikar som ville kunne give dig en lægeerklæring, hvis studiestedet kræver det?

Jo måske? Har jeg aldrig prøvet. Ved hans telefon henviser til jer skal ringe til en anden. Men det bliver virkelig grænseoverskridende. 

Anmeld Citér

31. juli 2019

esioul

Anonym skriver:

hvor er det stærkt at du har trukket i håndbremsen og meldt fra. Nu er det DIG der drejer sig om, så skidt med den chef (som iøvrigt ikke virker god for dig og din psyke). 

Har i en procedure om at i skal ringe på første sygedag, så husk at følg den. 

Jeg mener faktisk det er sådan, at man ikke får lægeerklæring mere, men at ens arbejdsgiver efter et stykke tid, skal indkalde til samtale omkring hvornår man er tilbage. 

Anmeld Citér

31. juli 2019

Anonym trådstarter

esioul skriver:

hvor er det stærkt at du har trukket i håndbremsen og meldt fra. Nu er det DIG der drejer sig om, så skidt med den chef (som iøvrigt ikke virker god for dig og din psyke). 

Har i en procedure om at i skal ringe på første sygedag, så husk at følg den. 

Jeg mener faktisk det er sådan, at man ikke får lægeerklæring mere, men at ens arbejdsgiver efter et stykke tid, skal indkalde til samtale omkring hvornår man er tilbage. 

Tusind tak. Er det også sådan i skp (skolepraktik).

Jeg ringer skam hver morgen og melder mig syg, som deres regl hedder sig. Har dog aldrig været et sted før hvor man SKAL ringe hver dag. Da jeg arbejde i sundhedsvæsnet skulle man ringe den første dag og så den dagen inden man kom tilbage, inden kl. 12. 

Er virkelig virkelig dårlig over tanken om hvad hun finder på at svare tilbage. Det kan være alt melle. "og god bedring" og en lang smøre om møder og ansvarlighed...  hun haren tildens til at svare med angreb. 

Anmeld Citér

31. juli 2019

esioul

Anonym skriver:

Jeg ringer skam hver morgen og melder mig syg, som deres regl hedder sig. Har dog aldrig været et sted før hvor man SKAL ringe hver dag. Da jeg arbejde i sundhedsvæsnet skulle man ringe den første dag og så den dagen inden man kom tilbage, inden kl. 12. 

Er virkelig virkelig dårlig over tanken om hvad hun finder på at svare tilbage. Det kan være alt melle. "og god bedring" og en lang smøre om møder og ansvarlighed...  hun haren tildens til at svare med angreb. 

Sådan var det også på min sidste arbejdsplads. Der skulle man også ringe hver dag. 

Jeg ved desværre ikke med skole praktik. 

Men ved du hvad... Så stopper du hende og siger "for at jeg kan være ansvarlig på mit arbejde, bliver jeg nødtil at tage ansvar for mig selv først og fremmest". 

Anmeld Citér

31. juli 2019

Anonym

Anonym skriver:

Er du medlem af en fagforening? Ellers så få dig meldt ind. De kan hjælpe dig i et sygeforløb.

Man bruger ikke lægeerklæring længere, du bliver indkaldt til møde ca 5 uger efter sygemeldingen til en sygefraværssamtale (hvor du må have bisidder med), og der skal udfærdiges en mulighedserklæring. Hvis du siger, at du er nødt til at være sygemeldt, så er det sådan! Gem al korrespondance med din chef og andre.

God bedring.

Anmeld Citér

31. juli 2019

drabo

Profilbillede for drabo

Hvis du er i skolepraktik er det måske studievejlederen på skolen du skal kontakte. Tænker det også vil hjælpe dig at få ro på omkring situationen, og vide hvorledes og hvordan.

Anmeld Citér

31. juli 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Er du medlem af en fagforening? Ellers så få dig meldt ind. De kan hjælpe dig i et sygeforløb.

Man bruger ikke lægeerklæring længere, du bliver indkaldt til møde ca 5 uger efter sygemeldingen til en sygefraværssamtale (hvor du må have bisidder med), og der skal udfærdiges en mulighedserklæring. Hvis du siger, at du er nødt til at være sygemeldt, så er det sådan! Gem al korrespondance med din chef og andre.

God bedring.

Jeg er medlem af HK men kan de hjælpe når jeg ikke er i rigtig arbejde men i skolepraktik? Hvis de kan hjælpe hvad skal jeg så gøre? Ja undskyld men er virkelig presset mentalt og kan ikke se hoved og hale i noget mere.

Ift. Indkaldelse til møde. Der håber jeg virkelig ikke du har ret, for jeg kan simpelthen ikke sidde over for hende igen. Har aldrig mødt nogen som er så manipulerende og forvirrende som hende. Er virkelig bange for hende. Min mand har været til det sidste møde hun kaldte mig til (en trivsels samtale). Han sagde efterfølgende at han aldrig har mødt nogen som er så i øst og vest som hun er. Der kom heller intet konkret ud af mødet. Det var kun en mulighed for hende til at fortælle mig hvor lidt jeg passer ind der mellem linjerne... Men selvfølgelig uden for referat så det står ingen steder.... 

Hun ved også hvor svag jeg er på to mands hånd verbalt, så hun har forbudt mig at sende mails, som ellers var min eneste måde at sikre mig jeg ikke blev misforstået angående arbejdsgange og lignende. Dette har hun gjort på baggrund af at jeg spurgte hende pænt i en mail, om hvorfor jeg ikke fik information om senere mødetid en dag. (sad halvanden time og ventede på mine kollegaer). Hun svarede med et angreb og sluttede af med at fremover skal al kommunikation ske Face to Face. (jeg har virkelig slem socialforbi og det ved hun godt.)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.