Pivet / klynkende 4-årig dreng

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.315 visninger
6 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. juli 2019

Bebsernesmor

Ja, overskriften siger det meste.

Er der andre med pivede og klagende børn? Min søn på 4 er meget slem til det i øjeblikket, og han skælder næsten altid ud når vi snakker til ham. Så siger han fx "ej, lad være med at sige det der!". Og ellers går meget af dagen med at klynke og klage og små-græde 

Han tvillingsøster er stik modsat, og er sjældent i dårligt humør. Men hun har også et rigtig godt sprog, hvor hans ikke er lige så udviklet endnu. Plus at han stammer.

Min lille dreng altså 

Nogle gode råd? Er det en fase mon?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2019

libramarie12

Profilbillede for libramarie12

Jeg vil mene det er en fase. Min 4 årige er sådan og hendes sporg er super godt. 

Et lille råd er at læse bøger med ham også få ham til at læse de bøger han kender godt til jer. 

Mvh 

Anmeld Citér

28. juli 2019

Missyou

Ja jeg vil sige det er en fase. Mine er 3 og 5 pr har også sådanne perioder. Når man står i det føles det som om det har varet en evighed og aldrig vil blive bedre- men det gør det, og pludselig en dag går det op for en at barnet da ikke piver hele tiden længere 

der sker rigtig meget udvikling i hjernen hos de små, og i de perioder hvor hjernen udvikler sig meget kan de sagtens reagere sådan. Så ja, jeg vil vove den påstand at det er en fase. Og så er børn jo bare forskellige. Nogle pylrer mere end andre, og sådan er det. Sådan er det jo også med os voksne ��

Anmeld Citér

28. juli 2019

Bebsernesmor

libramarie12 skriver:

Jeg vil mene det er en fase. Min 4 årige er sådan og hendes sporg er super godt. 

Et lille råd er at læse bøger med ham også få ham til at læse de bøger han kender godt til jer. 

Mvh 

Tak for det gode råd, det vil jeg prøve 

Anmeld Citér

28. juli 2019

Bebsernesmor

Missyou skriver:

Ja jeg vil sige det er en fase. Mine er 3 og 5 pr har også sådanne perioder. Når man står i det føles det som om det har varet en evighed og aldrig vil blive bedre- men det gør det, og pludselig en dag går det op for en at barnet da ikke piver hele tiden længere 

der sker rigtig meget udvikling i hjernen hos de små, og i de perioder hvor hjernen udvikler sig meget kan de sagtens reagere sådan. Så ja, jeg vil vove den påstand at det er en fase. Og så er børn jo bare forskellige. Nogle pylrer mere end andre, og sådan er det. Sådan er det jo også med os voksne ��

Jeg tænker også umiddelbart selv det er en fase, men blev alligevel usikker og nervøs for, om jeg måske tog fejl  han skal jo ikke gå rundt og have det skidt i hvert fald 

Men dejligt at høre det er normalt. Han har altid haft lidt "tendenser" til piveri, men i øjeblikket er det helt slemt 

Der er dog også sket en del i hans liv det sidste års tid, så der er nok også lidt ekstra for ham at "sætte på plads" for tiden 

Anmeld Citér

28. juli 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11

Da min store var 4, har han sindsygt klynkende , pivende og skrubhysterisk når vi sagde nej/stop. Det gik over.

Nu er lillesøster 4 og det er præcis samme show om igen 

Så, helt klart, fase. Tvillingesøster er måske mere medgørlig fordi hun kan mærke det er nok med én der opfører sig sådan 

Anmeld Citér

28. juli 2019

Bebsernesmor

Mor11 skriver:

Da min store var 4, har han sindsygt klynkende , pivende og skrubhysterisk når vi sagde nej/stop. Det gik over.

Nu er lillesøster 4 og det er præcis samme show om igen 

Så, helt klart, fase. Tvillingesøster er måske mere medgørlig fordi hun kan mærke det er nok med én der opfører sig sådan 

Ha ha ja du har nok ret  hun er min lille klon, så vi har lidt vores egen (hysteriske) måde at blive utilfredse på  men hun er nemmere at snakke med det om og god til at forklare, hvorfor hun blev vred.

Jeg blev bare lige nervøs for om der var noget i gære. Men ellers er han jo en super dejlig og kærlig dreng, og jeg har ofte dem begge med nede og handle, på shopping, på udflugter osv. alene uden problemer. Det er værst herhjemme når han keder sig 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.