Fjerne efterladenskaber efter afføring i det fri.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.199 visninger
12 svar
26 synes godt om
25. juli 2019

skrubtus

Profilbillede for skrubtus

Jeg var som så mange andre ved stranden i det dejlige sommervejr. Ved siden af mig var en mor med 2 drenge på en 4-6 år. Pludselig melder en ene af drengene at han skal tisse og lave. Der er ikke toiletter på pladsen. Moderen finder hurtigt en toiletrulle og beder drengen går over til en nærliggende busk, trække bukserne ned og sætte sig på hug. Han får hurtigt gjort begge dele, tørrer sig grundigt, op med bukserne, tilbage til moderen med toiletrullen. Jeg havde forventet at hun kom over og fjernede efterladenskaberne; men nej. Jeg havde nær blandet mig men undlod.

Er det ikke almindeligt at fjerne papir og afføring, ligesom efter en hund? Hvad mener du?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juli 2019

LSS

Sked han midt i det hele hvor folk træder eller sad han halvt om halvt inde i hækken? 

Anmeld Citér

25. juli 2019

SofiaMik

Tænker at det ikke er noget, der sker tit. Når mine var små, var der heller ikke andet at gøre, hvis uheldet var ude og ingen toilet i nærheden.

Hvis nu moderen ikke havde noget at samle det op i, hvad skulle hun så gøre? Alternativt kunne man måske kaste jord på. 

Jeg må indrømme, at jeg synes, at det er langt værre, at jeg må gå siksak på stranden mellem folks efterladenskaber i form af plastik og metal: dåser, madpakkepapir, sølvfolie osv. En lort og køkkenrulle forgår trods alt rimeligt hurtigt.

Jeg forsøgte i øvrigt at samle noget skrald op, men da der ingen skraldespande er, så kunne jeg ikke bære det al sammen tilbage.

Anmeld Citér

25. juli 2019

Soonmom

Hvordan i alverden kan du se at han får tørret sig grundigt?

- sad du og overgloede ham? - det hæfter jeg mig mere ved.

Til dit spørgsmål.

Som en anden skriver hvis hun ikke har haft poser eller noget med, hvad skulle hun så lige gøre?

Mon ikke barnet har dækket det til med sand (tænker hvis barnet er gammel nok til selv at klare det, kan det vel også selv have dækket det til

Anmeld Citér

25. juli 2019

Tommelise

Jeg synes da, man som udgangspunkt bør fjerne det, men jeg ville nok ikke lige have tænkt på at have en pose med, fordi der trods alt er toiletter ved de fleste badestrande.

Anmeld Citér

26. juli 2019

JD

Jeg tænker det er mest naturligt at lave et hul, skide i det, og dække det til. Ville ikke selv stå og samle det op. 

Må slutte mig til de, som undrer sig over, at du har overbegloet drengen imens han tisser og pøller. 

Anmeld Citér

26. juli 2019

NBM

Jeg synes at hun i det mindste skulle have fjernet papiret, eller givet ham en pose ved siden af til at putte papiret i. Vinden kan da nemt få papiret til at flyve, helt ærligt hvem gider at have lort i hovedet, eller det kan flyve ind i en nærliggende have mm.

Vi var også på stranden igår, og midt i det hele var der nogen som havde ladet en ble ligge på en anden mands trailer som stod ved stranden. Hvis man har børn med til stranden som bruger ble, så ved man sgu også også at man lige skal have nogle poser med til eventuelle efterladenskaber. Shit jeg synes folk nu til dags er så egoistiske, og gør som det passer dem. Føj..

Anmeld Citér

26. juli 2019

Janet1989

Synes det havde været fint hvis han lige havde dækket det hele til med sand/jord, og selvfølgelig gjort det et sted, hvor der ikke kommer nogen. 

Naturen skal nok fjerne det på den ene eller anden måde...

Anmeld Citér

26. juli 2019

Tommelise

NBM skriver:

Jeg synes at hun i det mindste skulle have fjernet papiret, eller givet ham en pose ved siden af til at putte papiret i. Vinden kan da nemt få papiret til at flyve, helt ærligt hvem gider at have lort i hovedet, eller det kan flyve ind i en nærliggende have mm.

Vi var også på stranden igår, og midt i det hele var der nogen som havde ladet en ble ligge på en anden mands trailer som stod ved stranden. Hvis man har børn med til stranden som bruger ble, så ved man sgu også også at man lige skal have nogle poser med til eventuelle efterladenskaber. Shit jeg synes folk nu til dags er så egoistiske, og gør som det passer dem. Føj..

Jeg synes ikke, det kan sammenlignes med at lægge en brugt ble på andre menneskers trailer, og at det nødvendigvis handler om at "gøre som det passer en"

Og der er jo ikke tale om et barn, der bruger ble og at man derfor vidste, at man skulle have poser med sig.

Jeg er helt enig i, at man bør tage papiret med sig, og at man bør huske at få noget med til at have det i.

Met der jo ikke sikkert, moderen på nogen måde havde forestillet sig, at der ikke var toiletter ved stranden, og hun kan jo ikke bede barnet om at holde sig.

Det mest ulækre er da, at han ikke kunne komme til at vaske hænder.

Vi havde som regel en rulle toiletpapir med i bilen - men det var fordi der af og til manglede toiletpapir på de offentlige toiletter. 

Anmeld Citér

27. juli 2019

NBM

Tommelise skriver:

Jeg synes ikke, det kan sammenlignes med at lægge en brugt ble på andre menneskers trailer, og at det nødvendigvis handler om at "gøre som det passer en"

Og der er jo ikke tale om et barn, der bruger ble og at man derfor vidste, at man skulle have poser med sig.

Jeg er helt enig i, at man bør tage papiret med sig, og at man bør huske at få noget med til at have det i.

Met der jo ikke sikkert, moderen på nogen måde havde forestillet sig, at der ikke var toiletter ved stranden, og hun kan jo ikke bede barnet om at holde sig.

Det mest ulækre er da, at han ikke kunne komme til at vaske hænder.

Vi havde som regel en rulle toiletpapir med i bilen - men det var fordi der af og til manglede toiletpapir på de offentlige toiletter. 

Så kunne hun måske lige have gået en runde på stranden, og spurgt om nogen havde en pose, hvilket mange garanteret havde Jeg gad virkelig ikke have lortepapir flyvende ind i mit sommerhus

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.