Hvad ligner det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juli 2019

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg synes ikke det ligner skoldkopper, havde ellers håbet på det så det kunne blive overstået. Han er lige knap 13 måneder og jeg ved fra mine to ældre piger at det var rigtig hårdt for dem at få skoldkopper omkring 3 års alderen 

Men der er kun de fire her. Jeg synes ikke det ligner babyhormonknopper, men mere rigtige bumser. Kan små børn få det? 

To af mine børn havde børnesår og de så sådan ud til at starte med. 

Men det kunne også ligne skoldkopper. Har der for nyligt været tilfælde af skoldkopper eller børnesår i dit barns institution? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2019

HBV

CBbaby skriver:

Det kan der sagtens. 

Det kommer an på mængden af virus osv. 

Min datter har selv haft det to gange. Konstateret ved en læge. Der sagde lægerne, at det kom meget an på, hvor voldsom en omgang barnet var blevet smittet med. Så derfor var der nogle få uheldige, der kunne få det flere gange. Især hvis de var under 2 år, da de fik det første gang.

Nu er det således at hvis barnet får det 2 gange, så kalder man det ikke skoldkopper anden gang. Det er samme virus men anden gang kalder man det helvedesild. Min søn har også haft det, voldsomt mange kopper første gang og slemt plaget af helvedesild med klassiske symptomer halvsidigt anden gang. Det sker åbenbart ikke særlig tit. Min læge skulle ihvertfald have fat i embedslægen dengang, for at høre, hvordan han skulle forholde sig. 

Langt de fleste gange, hvor barnet "har haft skoldkopper 2 gange" har det været en fejldiagnose en af gangene..  Så 3 gange..? Aaah bob bob

Anmeld Citér

13. juli 2019

MorTil3+

Nu er det således at hvis barnet får det 2 gange, så kalder man det ikke skoldkopper anden gang. Det er samme virus men anden gang kalder man det helvedesild. Min søn har også haft det, voldsomt mange kopper første gang og slemt plaget af helvedesild med klassiske symptomer halvsidigt anden gang. Det sker åbenbart ikke særlig tit. Min læge skulle ihvertfald have fat i embedslægen dengang, for at høre, hvordan han skulle forholde sig. 

Langt de fleste gange, hvor barnet "har haft skoldkopper 2 gange" har det været en fejldiagnose en af gangene..  Så 3 gange..? Aaah bob bob

Det er læge der har vurderet hver gang og alle 3 gange er det kommet samtidig med udbrud af skoldkopper i børnehaven, min dreng har haft det 2 gange også samtidig med udbrud i børnehave. Har fået afvide af lægen at hvis hun får det igen skal hun undersøges på børneafdeling. Så det er ikke noget jeg bilder dig ind. Hun har endda været slemt ramt alle 3 gange. Første gang var hun 1 1/2 år, anden gang 5 år og nu for 2 uger siden 7 år.

Anmeld Citér

13. juli 2019

CBbaby

HBV skriver:

Altså mit barn blev tilset af ikke mindre end 8 læger i forbindelse med hendes behandling. (Da hun også har en sjælden sygdom)og de sagde alle de samme: det var skoldkopper. Ikke helvedeslid. (For det spurgte jeh om) Eller hendes egen medfødte sygdom( som også kan give “knopper&rdquo  De sagde alle, at det afhang af barnet immunforsvar. Og derfor var der flere, der som små fik det en gang også igen i børnehaven. 

Min datters sygdom gør, at hendes immunforsvar er dårligt. :-) 

Anmeld Citér

13. juli 2019

LSS

MorTil3+ skriver:

Hvis de bliver mere blære agtige så er det nok skoldkopper. Det var nemlig pga at der ikke rigtig var blærer at jeg ikke synes det ligner.

Det er lidt svært at fange på et billede, plus at han ikke sidder stille hehe

Anmeld Citér

13. juli 2019

LSS

mor:) skriver:

To af mine børn havde børnesår og de så sådan ud til at starte med. 

Men det kunne også ligne skoldkopper. Har der for nyligt været tilfælde af skoldkopper eller børnesår i dit barns institution? 

De har alle været hjemme på ferie de sidste 3 uger. Og den mindste, altså ham her han går hverken i dagpleje eller vuggestue 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.