Økonomisk bil

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.569 visninger
13 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. juli 2019

Anonym trådstarter

Hej

Jeg står og skal have en pendlerbil, den skal være økonomisk.

Hvilken har i eller kan anbefale?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2019

Anonym

Tænker det er meget relevant hvor lange turene er? 

Anmeld Citér

8. juli 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Tænker det er meget relevant hvor lange turene er? 

Det har du ret i, det vil blive ca 80 km om dagen frem og tilbage

Anmeld Citér

8. juli 2019

1977

Profilbillede for 1977

Jeg har en Aygo. Den er billig i drift, og kan snildt klare 80 km om dagen. Jeg ÆÆÆÆLSKER min lille bil 

Anmeld Citér

8. juli 2019

Anonym

Anonym skriver:

Hej

Jeg står og skal have en pendlerbil, den skal være økonomisk.

Hvilken har i eller kan anbefale?

Tænk komfort og lad være med at købe de helt små biler, sikkerhedsmæssigt krøller de som lommetørklæder. Jeg pendler min. 90 km om dagen, og jeg har valgt en stor bil, men en mellemklasse vil også være fin.

Anmeld Citér

8. juli 2019

Janey

Profilbillede for Janey

Jeg kører 100 km hver dag og er glad for min Hyundai i40, som vi fik til en rigtig god pris. Det er en diesel og kører vel i praksis ca. 18 km/l. Du kan sagtens nøjes med en mindre bil en lige den størrelse jeg kører i, men vi valgte en med masser af plads bagi, så der var plads til barnevogn og masser af bagage. En mindre bil i mellemklassen kan måske også køre længere på literen.

Som en anden skriver, vil jeg også fraråde de helt små biler. Der er helt sikkert mange gode ting ved dem og er man ikke så stor er komforten sikker også fin, men sikkerheden er ikke i orden. Du skal ikke rammes ret hårdt af en bagvedkørende for, at bulen går helt ind til bagsædet. Jeg har selv prøvet at "få besøg" bagfra i en Renault Clio, og det gav en pænt stor bule, som dog ikke nåede helt ind til bagsædet, men det havde den gjort i en mikrobil. Den Yaris der ramte mig, krøllede så meget sammen, at fronten var helt flad.

Jeg har haft en mikrobil som lånebil i 3 dage og jeg var meget utryg ved at køre i den på motorvejen og ungerne fik ikke lov til at komme med i den.

Anmeld Citér

8. juli 2019

IenFart

Profilbillede for IenFart

Det er ikke nødvendigvis dårligt at biler krøller ved sammenstød. Det afgørende er hvorvidt kabinen er upåvirket. Det at biler krøller er et stykke hen ad vejen fordi energien fra sammenstødet bliver absorberet. Men mikrobilerne har mindre at give af ved sammenstød så en større bil vil ofte være mere sikker.

Et andet aspekt er brændstoføkonomien. Da jeg havde en mikrobil oplevede jeg at den brugte ret meget benzin på motorvej fordi motoren ikke er særlig stor. Den skulle køre på landevej før den havde fornuftigt forbrug. Så jeg vil sige det også kommer an på hvilke typer veje du skal køre på. 

Anmeld Citér

8. juli 2019

FruStolpe

Jeg er enig i at det er relevant om der skal køres på motorvej. 

De små motorer kører ofte med meget høje omdrejninger ved 110-120. Og det går jo selvfølgelig ud over brændstof økonomien..

Anmeld Citér

8. juli 2019

Anonym

Vi har lige købt en hundai ioniq (hybrid, der skifter mellem el og benzin) vi kan ikke have ren el, da der simoelthen ikke er rækkevidde nok (pendler 300 ķm om dagen). Enig i komfort. Første bil var lille og billig, men vi bruger knap 4000 i benzin pr måned, og så sidder vi klemt!

Anmeld Citér

9. juli 2019

Miti's mama

Har en Renault Meghan fra 2001, kører over 20 km/l (diesel), kan helt klart anbefale den til at pendle. Kørte i en periode fra Korsør til København alle hverdage og tankede ca 1 gang om ugen for 500dkk

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.