Jeg kører 100 km hver dag og er glad for min Hyundai i40, som vi fik til en rigtig god pris. Det er en diesel og kører vel i praksis ca. 18 km/l. Du kan sagtens nøjes med en mindre bil en lige den størrelse jeg kører i, men vi valgte en med masser af plads bagi, så der var plads til barnevogn og masser af bagage. En mindre bil i mellemklassen kan måske også køre længere på literen.
Som en anden skriver, vil jeg også fraråde de helt små biler. Der er helt sikkert mange gode ting ved dem og er man ikke så stor er komforten sikker også fin, men sikkerheden er ikke i orden. Du skal ikke rammes ret hårdt af en bagvedkørende for, at bulen går helt ind til bagsædet. Jeg har selv prøvet at "få besøg" bagfra i en Renault Clio, og det gav en pænt stor bule, som dog ikke nåede helt ind til bagsædet, men det havde den gjort i en mikrobil. Den Yaris der ramte mig, krøllede så meget sammen, at fronten var helt flad.
Jeg har haft en mikrobil som lånebil i 3 dage og jeg var meget utryg ved at køre i den på motorvejen og ungerne fik ikke lov til at komme med i den.
Anmeld
Citér