Jeg er slidt op

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juli 2019

Anonym

Anonym skriver:

Det var nu mest i forhold til at en forslår flaske når der nu er en velfungerende amning. Ja gu’ er det da hårdt, men de første måneder, skal man nok bare acceptere, at livet består af amning, amning og lidt mere amning.  Det lyder jo som en ganske normal baby. Så som andre siger - gør livet så nemt for dig selv som muligt på andre måder. Handl over nettet, bestil måltidskasser og rengøring, hvis det bliver for svært for dig at håndtere rodet. 

Det er netop fordi, jeg læser at TS er på kanten til en efterfødselsreaktion. Og der kan det aflaste, hvis man faktisk giver noget flaske. Det behøver jo ikke være alle måltider - men hvis det er, hvad der skal til, så er det det. 

Men efterfødselsreaktion er ikke til at spørge med. Jeg VILLE amme - netop fordi jeg stødte ind i så mange holdninger som din. Og jeg endte med at overveje at tage mit eget liv mange gange. Jeg manglede luft! Jeg blev kvalt. Og endte med at bruge 3 år på at blive mig selv igen. 

Hvis det indlæg som TS skrev, handlede om, at hun var frustreret over lange amninger og intet andet, så havde mit svar lydt “det er heldigvis en fase, og hvis det ellers går fint, så ville jwg forsøge at affinde mig med det” 

Men jeg læser om en kvinde, som har der rigtig skidt! Og det er ikke til at spørge med. Hellere end mor der fungerer, end en mor der overlever og langsomt bliver syg.... 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det var nu mest i forhold til at en forslår flaske når der nu er en velfungerende amning. Ja gu’ er det da hårdt, men de første måneder, skal man nok bare acceptere, at livet består af amning, amning og lidt mere amning.  Det lyder jo som en ganske normal baby. Så som andre siger - gør livet så nemt for dig selv som muligt på andre måder. Handl over nettet, bestil måltidskasser og rengøring, hvis det bliver for svært for dig at håndtere rodet. 

Men nu var amning jo bare én faktor i mit indlæg. Det var ikke hovedfokus. Og hvis det bliver det, der stopper mig fra at vælte helt, ja, så giver jeg flaske uden at tøve. Baby har brug for en rask mor mere end hun har brug for bryst.

Og ja, min baby er helt normal. Det skriver jeg også selv. Hun har et stort tryghedsbehov, og hun sover for lidt, men hun er normal. 

Når man er så fysisk og psykisk drænet som jeg, så kunne man bare godt have ønsket sig en nem baby. I går sov hun f.eks. max. 20 minutter ad gangen om dagen. Jeg prøvede alt: vikle, slyngevugge, yogabold, gåtur. Hun var bare vågen efter 20 minutter. Det er hårdt, ja, men come on. Jeg ved også, at mange har nemmere babyer end det.

Tak for dine forslag. Desværre er jeg på SU, og min mand på elevløn, så der er ikke økonomisk råderum til hverken måltidskasser eller rengøring.

Anmeld Citér

5. juli 2019

Anonym

Hvor bor du henne i landet?? Måske man kan få lidt hjælp af nærområdet? Her hvor jeg bor er der en Facebook-gruppen i byen og folk er virkelig søde. 

Vi hjælper altid hinanden. Om det aå er en pose frikadeller eller at hente den store i inst? Måske svinge støvsugeren eller gå en tur med barnevognen? 

Bare en ide, nu når din familie er langt væk. 

Stort kram til dig. Én dag af gangen. Hver dag er man lidt tættere på, at det bliver nemmere. 

Anmeld Citér

5. juli 2019

Anonym

Kære dig!

Hvor lyder det bare sindssygt hårdt, og hvor er det bare godt at du kan sætte ord på. Det er første skridt på vejen. Du har allerede fået rigtig mange gode råd, så dem behøver jeg ikke at gentage, men jeg vil forsøge mig med et råd i en helt anden retning 

Det var en voldsom fødsel, især for dig, men det har jo også været en hård fødsel for baby. At blive taget med sugekop er belastendende for sådan en lille størrelse selv om de er hårdføre. Der kan godt opstå en del muskelspændinger hos baby efter sådan en omgang, og det kan hun jo af gode grunde ikke fortælle dig  Men når hun er så urolig og hele tiden gerne vil ammes, kunne det jo godt tyde på at der er noget der driller, selvom hun er sund og rask. Så mit råd til dig vil være  at bestille en tid ved en osteopat, de kan virkelig udføre mirakler. Jeg er selv blevet kureret for flere års migræne anfald og nakke spændinger, og jeg ved min egen osteopat behandler mange nyfødte med samme problemstilling som din. Det er en meget blid behandling hvor de løsner muskelspændingerne ligeså stille. Jeg tænker det er et skud værd. Alt det bedste til jer 

Anmeld Citér

5. juli 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Kære dig!

Hvor lyder det bare sindssygt hårdt, og hvor er det bare godt at du kan sætte ord på. Det er første skridt på vejen. Du har allerede fået rigtig mange gode råd, så dem behøver jeg ikke at gentage, men jeg vil forsøge mig med et råd i en helt anden retning 

Det var en voldsom fødsel, især for dig, men det har jo også været en hård fødsel for baby. At blive taget med sugekop er belastendende for sådan en lille størrelse selv om de er hårdføre. Der kan godt opstå en del muskelspændinger hos baby efter sådan en omgang, og det kan hun jo af gode grunde ikke fortælle dig  Men når hun er så urolig og hele tiden gerne vil ammes, kunne det jo godt tyde på at der er noget der driller, selvom hun er sund og rask. Så mit råd til dig vil være  at bestille en tid ved en osteopat, de kan virkelig udføre mirakler. Jeg er selv blevet kureret for flere års migræne anfald og nakke spændinger, og jeg ved min egen osteopat behandler mange nyfødte med samme problemstilling som din. Det er en meget blid behandling hvor de løsner muskelspændingerne ligeså stille. Jeg tænker det er et skud værd. Alt det bedste til jer 

Mange tak, det vil jeg kigge nærmere på. Det kan jo i hvert fald ikke skade med en osteopat. Jeg har fundet en i min by og vil ringe senere i dag og høre, om de tror, det kan være værd at kigge på hende. Hun har allerede været til kiropraktor og kraniosakral på grund af en låsning, som netop sandsynligvis skyldes sugekoppen, så det har jo påvirket hende.

Angående amningen er hun bare en meget sulten pige. Hun var lidt lille ved fødslen, men er vokset helt vildt. Jeg har betalt for ammevejleder, som også sagde, at de hyppige amninger simpelthen bare skyldes en stor appetit. Derfor er der nok ikke så meget at gøre ved det. Men hvis noget generer hende, vil behandling måske kunne hjælpe på den virkeligt dårlige søvn om dagen. 

Så tak for ideen. 

Anmeld Citér

5. juli 2019

Lomm

Profilbillede for Lomm

Mht til at gå på flaske vil jeg lige give mit besyv med. Min nr 2 sov heller ikke godt og ville brystet hele tiden. Da han var ca 4 mdr var jeg desperat, og valgte at gå på flaske. Det hjalp bare ikke en dyt, tværtimod skulle jeg jo så til at varme flaske 5 gange hver nat, så set i bakspejlet var det jo en dum beslutning. Jeg fortrød i hvert fald bittert at jeg ikke længere kunne amme liggende halvt i søvne.

Klart nok er det nemmere for far at være med, men hvis du er på barsel og han er i lære, er det nok alligevel dig der for det meste tager tjansen om natten. Jeg har intet imod flaske, synes bare brystet ofte er langt nemmere, så ville bare lige fortælle min oplevelse så du husker at tænke dig om (ved godt det er svært når man knap nok kan fungere). Flot du siger noget, håber du kommer igennem det ok.

Anmeld Citér

5. juli 2019

Anonym trådstarter

Lomm skriver:

Mht til at gå på flaske vil jeg lige give mit besyv med. Min nr 2 sov heller ikke godt og ville brystet hele tiden. Da han var ca 4 mdr var jeg desperat, og valgte at gå på flaske. Det hjalp bare ikke en dyt, tværtimod skulle jeg jo så til at varme flaske 5 gange hver nat, så set i bakspejlet var det jo en dum beslutning. Jeg fortrød i hvert fald bittert at jeg ikke længere kunne amme liggende halvt i søvne.

Klart nok er det nemmere for far at være med, men hvis du er på barsel og han er i lære, er det nok alligevel dig der for det meste tager tjansen om natten. Jeg har intet imod flaske, synes bare brystet ofte er langt nemmere, så ville bare lige fortælle min oplevelse så du husker at tænke dig om (ved godt det er svært når man knap nok kan fungere). Flot du siger noget, håber du kommer igennem det ok.

Bare rolig, jeg dropper kun amningen i yderste instans. Jeg elsker den ekstra tilknytning, amningen giver - og jeg er så lykkelig for, at tilknytningen intet fejler. 

Men tak for at dele din historie. Den vil jeg huske på, når jeg er desperat om natten om drømmer om "bare" at give flaske.

Anmeld Citér

14. juli 2019

Muffinmus

Du skriver baby ikke rigtig gider far..men han skal på banen uanset. Baby sulter ikke hvis du tager en times timeout, går i et laaangt bad, går tur, tager 2 timer i biffen hvis den ligger tæt på, besøger en veninde en times tid eller slet og ret sover den tid. En mor der er ramt for meget gavner absolut ingen på sigt. Så må han gå tur og tage sin del af bøvlet. Det skal nok blive bedre. Men prøv dig frem med nogen af de forslag der er.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.