Tør ikke tage hjem til andre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.967 visninger
3 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. juli 2019

Anonym trådstarter

Jeg har et spørgsmål angående legeaftaler.
Min søn er 3 1/2 år gammel og har for nylig haft sin første legeaftale, hvor vi var på besøg hos bedstevennen fra børnehaven, hvor jeg tog med. det gik super godt og kort tid efter tog vi den samme dreng med hjem fra børnehave og de legede super godt. Så spurgte min dreng om han måtte prøve at komme alene med vedstevennen hjem efter børnehave, og vi har arrangeret dette, men min søn vil nu ikke afsted, og kan ikke fortælle hvorfor. Jeg har spurgt om han vil hvis jeg tager med og det vil han rigtig gerne, så det handler jo nok om det her med at blive hentet at den anden drengs forældre og være alene hos dem. Vi har så aftalt jeg tager med denne gang..
Og det er så her jeg tænker- er det normalt i den alder ikke at turde/være klar? Jeg kan se de andre børn i gruppen leger på kryds of tværs uden problemer, så det bekymrer mig lidt...
det skal måske nævnes at han er en ret tilbageholdende dreng, som bruger lang tid på at åbne sig for nye mennesker, og også kun har enkelte venner i børnehaven fordi han netop er meget reserveret. Det tror jeg også spiller ind...
skal vi gøre noget for at øve det med ham, eller skal vi bare vente og (forhåbentlig) lade det komme af sig selv? ��‍♀️

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juli 2019

Janey

Profilbillede for Janey

Jeg tror det er meget normalt, at børn i den alder bliver nervøser over at skulle hjem til nogen første gang. Vores unger har altid gerne villet hjem til nogen, men der er en pige i min datters 0. klasse, som vi havde med hjem i efteråret, og det var hendes første legeaftale uden en forældre, og hun var 6 på det tidspunkt. Efter at have været afsted første gang har hun haft mange legeaftaler med forskellige veninder siden, så det var "bare" første gang, der skulle overvindes.

Anmeld Citér

1. juli 2019

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Jeg har et spørgsmål angående legeaftaler.
Min søn er 3 1/2 år gammel og har for nylig haft sin første legeaftale, hvor vi var på besøg hos bedstevennen fra børnehaven, hvor jeg tog med. det gik super godt og kort tid efter tog vi den samme dreng med hjem fra børnehave og de legede super godt. Så spurgte min dreng om han måtte prøve at komme alene med vedstevennen hjem efter børnehave, og vi har arrangeret dette, men min søn vil nu ikke afsted, og kan ikke fortælle hvorfor. Jeg har spurgt om han vil hvis jeg tager med og det vil han rigtig gerne, så det handler jo nok om det her med at blive hentet at den anden drengs forældre og være alene hos dem. Vi har så aftalt jeg tager med denne gang..
Og det er så her jeg tænker- er det normalt i den alder ikke at turde/være klar? Jeg kan se de andre børn i gruppen leger på kryds of tværs uden problemer, så det bekymrer mig lidt...
det skal måske nævnes at han er en ret tilbageholdende dreng, som bruger lang tid på at åbne sig for nye mennesker, og også kun har enkelte venner i børnehaven fordi han netop er meget reserveret. Det tror jeg også spiller ind...
skal vi gøre noget for at øve det med ham, eller skal vi bare vente og (forhåbentlig) lade det komme af sig selv? ��‍♀️

Jeg tror det er meget normalt. Min datter er 5 år, og hun har endnu ikke været klar til at være alene på legeaftale. Hun er nok egentlig ved at være moden til det, men lige nu er det ikke nemt. - Vi er lige flyttet langt, så det er helt nye børn hun omgås som hun lige skal lære at kende. Og dertil kommer at hun er udpræget A menneske som står tidligt op og tidligt i seng. Vi når kun lige aftensmad når vi kommer hjem, og så er det faktisk sengetid. 

Jeg ville bestemt ikke være bekymret over en dreng på 3½ ikke er klar til legeaftaler alene. Jeg tror bare jeg ville tage det som det kommer. 
Selv tænker jeg at det nok skal komme når hun bliver lidt større, starter i skole og evt kan gå lidt senere i seng uden at være ødelagt dagen efter. 

Anmeld Citér

1. juli 2019

Soonmom

Min dreng er 3 år og 5 måneder og er ikke begyndt på lejeaftaler endnu, vi har talt om det, og han er klart til at “x må gerne komme hjem til mig” men siger nej når jeg spørger om han vil hjem til sin ven.

men det er jo klart, det eneste sted han er uden mor eller far er jo børnehaven, så det at skulle hjem til andre må da være meget grænseoverskridende for sådan en lille en.

Intet unormalt, de fleste børn på den alder der har lejeaftaler er mange gange hvis forældrene kender hinanden privat er min erfaring

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.