Vores datter starter snart i dagpleje. Vi er blevet tilbudt en plads i en stordagpleje (mand og kone) og i starten var jeg rigtig ked af det. Der vil (når de bliver fyldt helt op i løbet af efteråret) være 8 børn fast + plads til 2 gæstebørn.
Vi har besøgt stedet, og egentlig fik vi en rigtig god fornemmelse, det virkede som et dejligt sted, til trods for, at der efter min mening er (for) mange børn. Dette tror vi dog godt vores datter kan navigere i og jeg ved også at børnene nogle dage deles op, dels når de skal i legestue én gang ugentligt og dels i løbet af (nogle) dagen
Det jeg er kommet i tvivl om ifht at takke ja til pladsen er, at de selv har børn der skal afleveres i institution. Da vi var på besøg hentede manden barnet, og det efterlader jo kvinden alene med alle børnene. Da vi var der, var der kun 4 børn i alt pga ferie, men hvad så, når der er fuldt hus, så står der kun én dagplejer til 8 eller 10 børn :/
jeg ved godt det ikke er længere tid end 10-15 minutter, men jeg kan alligevel ikke helt finde ud af, om jeg er OK med dette. Vil I mene det er OK at den ene af dagplejerne afleverer/henter deres børn, mens den anden “efterlades” med deres i alt 8 dagplejebørn?
Det skal lige siges, at der er et kæmpe pres på dagplejerne i vores område, så det er ikke bare at sige nej til pladsen og så få en anden :/ der skal kæmpes lidt (meget) med pladsanvisningen
Hvis I har erfaring med stordagpleje generelt, hører jeg også gerne om det, da både godt og ondt
Anmeld
Citér