Stordagpleje (er det okay?)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.028 visninger
13 svar
16 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. juni 2019

2018mor

Vores datter starter snart i dagpleje. Vi er blevet tilbudt en plads i en stordagpleje (mand og kone) og i starten var jeg rigtig ked af det. Der vil (når de bliver fyldt helt op i løbet af efteråret) være 8 børn fast + plads til 2 gæstebørn. 

Vi har besøgt stedet, og egentlig fik vi en rigtig god fornemmelse, det virkede som et dejligt sted, til trods for, at der efter min mening er (for) mange børn. Dette tror vi dog godt vores datter kan navigere i og jeg ved også at børnene nogle dage deles op, dels når de skal i legestue én gang ugentligt og dels i løbet af (nogle) dagen

Det jeg er kommet i tvivl om ifht at takke ja til pladsen er, at de selv har børn der skal afleveres i institution. Da vi var på besøg hentede manden barnet, og det efterlader jo kvinden alene med alle børnene. Da vi var der, var der kun 4 børn i alt pga ferie, men hvad så, når der er fuldt hus, så står der kun én dagplejer til 8 eller 10 børn :/ 

jeg ved godt det ikke er længere tid end 10-15 minutter, men jeg kan alligevel ikke helt finde ud af, om jeg er OK med dette. Vil I mene det er OK at den ene af dagplejerne afleverer/henter deres børn, mens den anden “efterlades” med deres i alt 8 dagplejebørn? 

Det skal lige siges, at der er et kæmpe pres på dagplejerne i vores område, så det er ikke bare at sige nej til pladsen og så få en anden :/ der skal kæmpes lidt (meget) med pladsanvisningen  

Hvis I har erfaring med stordagpleje generelt, hører jeg også gerne om det, da både godt og ondt  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2019

san

2018mor skriver:

Vores datter starter snart i dagpleje. Vi er blevet tilbudt en plads i en stordagpleje (mand og kone) og i starten var jeg rigtig ked af det. Der vil (når de bliver fyldt helt op i løbet af efteråret) være 8 børn fast + plads til 2 gæstebørn. 

Vi har besøgt stedet, og egentlig fik vi en rigtig god fornemmelse, det virkede som et dejligt sted, til trods for, at der efter min mening er (for) mange børn. Dette tror vi dog godt vores datter kan navigere i og jeg ved også at børnene nogle dage deles op, dels når de skal i legestue én gang ugentligt og dels i løbet af (nogle) dagen

Det jeg er kommet i tvivl om ifht at takke ja til pladsen er, at de selv har børn der skal afleveres i institution. Da vi var på besøg hentede manden barnet, og det efterlader jo kvinden alene med alle børnene. Da vi var der, var der kun 4 børn i alt pga ferie, men hvad så, når der er fuldt hus, så står der kun én dagplejer til 8 eller 10 børn :/ 

jeg ved godt det ikke er længere tid end 10-15 minutter, men jeg kan alligevel ikke helt finde ud af, om jeg er OK med dette. Vil I mene det er OK at den ene af dagplejerne afleverer/henter deres børn, mens den anden “efterlades” med deres i alt 8 dagplejebørn? 

Det skal lige siges, at der er et kæmpe pres på dagplejerne i vores område, så det er ikke bare at sige nej til pladsen og så få en anden :/ der skal kæmpes lidt (meget) med pladsanvisningen  

Hvis I har erfaring med stordagpleje generelt, hører jeg også gerne om det, da både godt og ondt  

Mange gange ved dagplejeren jo hvad tid børnene kommer om morgenen, da man jo spørg forældrene hvad tid de regner med at aflevere børnene, så mon ikke de aflevere inden der er 5 børn ialt, altså deres egne børn  

Anmeld Citér

29. juni 2019

san

2018mor skriver:

Mange gange ved dagplejeren jo hvad tid børnene kommer om morgenen, da man jo spørg forældrene hvad tid de regner med at aflevere børnene, så mon ikke de aflevere inden der er 5 børn ialt, altså deres egne børn  

Anmeld Citér

29. juni 2019

anna111

Profilbillede for anna111

Jeg har haft mine børn hos en privat dagpleje hvor der var 10 faste børn det var osse en mand og kone. 

Og elskede det de var helt fantastiske og var på alle punkter bare gode med børnene de var meget ude og mine børn stor trives der. 

De havde tror 2 sygedage på de 4 år jeg havde børn der. Og det hed sig at der Max var 5 børn per voksen ellers havde de deres piger på 15 og 17 som blev godkendt til at hjælpe vis den ene lige skulle til tandlæge eller læge hvilken var sjældent. 

Jeg tror ikke at det er godkendt ved kommunen at der er mere ind 5 børn per voksen? Så er ikke sikker på de må efterlade 8 børn ved en voksen. 

Anmeld Citér

29. juni 2019

2018mor

san skriver:

Ja det er selvfølgelig rigtigt, det havde jeg ikke lige tænkt på  

Anmeld Citér

29. juni 2019

2018mor

anna111 skriver:

Jeg har haft mine børn hos en privat dagpleje hvor der var 10 faste børn det var osse en mand og kone. 

Og elskede det de var helt fantastiske og var på alle punkter bare gode med børnene de var meget ude og mine børn stor trives der. 

De havde tror 2 sygedage på de 4 år jeg havde børn der. Og det hed sig at der Max var 5 børn per voksen ellers havde de deres piger på 15 og 17 som blev godkendt til at hjælpe vis den ene lige skulle til tandlæge eller læge hvilken var sjældent. 

Jeg tror ikke at det er godkendt ved kommunen at der er mere ind 5 børn per voksen? Så er ikke sikker på de må efterlade 8 børn ved en voksen. 

Det lyder som et dejligt sted

jeg tror nemlig heller ikke der må være mere end 5 børn pr. dagplejer. 

Det skal lige siges, at jeg jo ikke ved hvad tid deres egne børn kommer afsted om morgenen og heller ikke hvornår de henter, så det kan sagtens være, at de gør det inden/efter størstedelen af dp børnene er afleveret/hentet. 

Kan jeg tillade mig at spørge ind til det ved dagplejen? 

Anmeld Citér

29. juni 2019

anna111

Profilbillede for anna111
2018mor skriver:

Det lyder som et dejligt sted

jeg tror nemlig heller ikke der må være mere end 5 børn pr. dagplejer. 

Det skal lige siges, at jeg jo ikke ved hvad tid deres egne børn kommer afsted om morgenen og heller ikke hvornår de henter, så det kan sagtens være, at de gør det inden/efter størstedelen af dp børnene er afleveret/hentet. 

Kan jeg tillade mig at spørge ind til det ved dagplejen? 

Ja selvfølgelig kan du det! Man skal gerne være 100% tryk ved der hvor man aflevere sine børn 

Anmeld Citér

29. juni 2019

Soonmom

Den ene må ikke gå så den anden står med 8 børn.

De må max være alene med 5 børn (hvis det er det antal de er godkendt til) - hvordan de får det til at fungerer med at hente og bringe deres egen til bestemte tidspunkter er så deres hovedpine 

Anmeld Citér

29. juni 2019

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
2018mor skriver:

Jeg tænker at de ikke lige har startet med at have dagplejen. Så de har gjort det noget tid og planlægger det ud fra hvornår børnene kommer og bliver hentet. Tror heller ikke at en mand eller kvinde ville efterlade deres partner alene med 8 børn under 3 år. 

Nu ved jeg ikke hvor gamle børnene er. Men dagplejerfidusen(som tjekker op omkring dagplejer) må vel også vide at de har deres egne børn, og tjekker at der ikke sidder en person med 8børn. 

Jeg ved ikke om man må det i dag, men jeg har da hørt om dagplejemødre(det er en del år siden) kunne have dagpleje børnene med hen og hente sine egne børn.. en hyggelig gåtur..

Men tænker at de har styr på det  

Anmeld Citér

29. juni 2019

koeapabshicar

Tænker også de har det planlagt sådan de aldrig er alene med mere end 5 børn for det må de ganske enkelt ikke. Spørg du bare dagplejerne om det så du får ro i maven :-) 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.