Ansøgning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juni 2019

tossen93

Når du er tilknyttet systemet, har du muligheden for en masse forskellige praktiker, så du kan prøve en masse forskelligt af. Brug det! Det gør også ofte at man lige får en fod indenfor, og man kan vise hvad man kan, og så skal man bare skynde sig at gøre sig uundværlig.  

Jeg har sendt 100 vis af ansøgninger ud, men endte med at få et job på den måde. Om ikke andet kan du jo komme nærmere hvilken uddannelse du ønsker. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2019

Mamacita til 2 piger

Bor i kbh er 34 

er helt med på at det bedste vil være en uddannelse.. problemet er bare at vi ikke kan klare den på su og manden løn lige nu.. vil helst klare den uden su lån, men tvivler på jeg kan..

sosu hjælper er udlukket da jeg har dårligt knæ og lægen har sagt af knæ kun vil få det værre..

jeg tror at jeg må snakke med min mentor om hvad der er af muligheder for uddannelse..

tak for svar..

Du kan søge handicap tillæg hvis du lider sf kronisk hp/migræne. Det er et tillæg så du ikke behøver arbejde ved siden af SU. 

Uddannelse vil klart være at foretrække. Måske du skulle tage en HG, det er ikke så svært, og så kan du enten komme videre i butik eller kontor. 

Det kunne måske også være en idé at søge ind på pædagogisk assistent hvis du gerne vil arbejde med børn? Det er en lettere udd. som måske vil give dig blod på tanden til at læse videre. 

Jeg har været i dine sko og voksede med opgaven. Endte faktisk med en videregående uddannelse med et snit over 10!  

Det er meget rarere at studere som voksen. Jeg var så ked af og dårlig i skolen, men fik succes da jeg startede på HG som 27 årig. Og så greb det om sig! 

Anmeld Citér

28. juni 2019

Anonym trådstarter

tossen93 skriver:

Når du er tilknyttet systemet, har du muligheden for en masse forskellige praktiker, så du kan prøve en masse forskelligt af. Brug det! Det gør også ofte at man lige får en fod indenfor, og man kan vise hvad man kan, og så skal man bare skynde sig at gøre sig uundværlig.  

Jeg har sendt 100 vis af ansøgninger ud, men endte med at få et job på den måde. Om ikke andet kan du jo komme nærmere hvilken uddannelse du ønsker. 

Det er også en af de ting jeg vil snakke med mening mentor om.. jeg vil helt klart komme med forslaget om at komme i praktik..

jeg håbede jo også at jeg kunne blive i Kvickly da jeg var i praktik ser, min min hovedpine/ migræne ødelagde det helt.. desværre 

Anmeld Citér

28. juni 2019

Anonym trådstarter

Mamacita til 2 piger skriver:

Du kan søge handicap tillæg hvis du lider sf kronisk hp/migræne. Det er et tillæg så du ikke behøver arbejde ved siden af SU. 

Uddannelse vil klart være at foretrække. Måske du skulle tage en HG, det er ikke så svært, og så kan du enten komme videre i butik eller kontor. 

Det kunne måske også være en idé at søge ind på pædagogisk assistent hvis du gerne vil arbejde med børn? Det er en lettere udd. som måske vil give dig blod på tanden til at læse videre. 

Jeg har været i dine sko og voksede med opgaven. Endte faktisk med en videregående uddannelse med et snit over 10!  

Det er meget rarere at studere som voksen. Jeg var så ked af og dårlig i skolen, men fik succes da jeg startede på HG som 27 årig. Og så greb det om sig! 

Vidste ikk man kunne søge handicaptillæg, det skal jeg da klart have tjekket op på..

vil jo rigtig gerne have en uddannelse..

jeg var hellere ikke så god i skolen, fik ikke den hjælp jeg havde brug for, blev mobbet og drillet..

men tak for svar, der er helt klart nogle af de ting jeg skal have undersøgt

..

Anmeld Citér

28. juni 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Det er nemmere sagt end gjort.. 

jeg er ikke så stærkt faglig, også derfor jeg har gået på speciel skole.. klarede 9 kl da jeg havde 2 gode veninder der hjælp mig rigtig meget.. 

lige og bliver jeg næst til at komme ud i job..

Der findes en hel del erhvervs uddannelser de er ikke særlig boglige og der er meget praktik  

Som bonus vil du kunne få voksen elevløn med din alder  

Har du kigget på ug.dk? Der står en masse om ALLE uddannelser om hvordan de er bygget op, hvad der kræves fagligt, og hvordan man er stillet økonomisk  

Anmeld Citér

28. juni 2019

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Der findes en hel del erhvervs uddannelser de er ikke særlig boglige og der er meget praktik  

Som bonus vil du kunne få voksen elevløn med din alder  

Har du kigget på ug.dk? Der står en masse om ALLE uddannelser om hvordan de er bygget op, hvad der kræves fagligt, og hvordan man er stillet økonomisk  

Det kunne være jeg skulle kigge på UG.dk det er længe siden jeg har kigget derinde.. 

ja ville være rart med en udannelse med mindre boglig fag og mere praktik..

tak

Anmeld Citér

29. juni 2019

Lililili

Mamacita til 2 piger skriver:

Der er ikke HG mere. I dag er det EUD eller EUX. Blot til info  Men kunne være en god ide for ts et se på. 

Anmeld Citér

29. juni 2019

Mamacita til 2 piger

Lililili skriver:

Der er ikke HG mere. I dag er det EUD eller EUX. Blot til info  Men kunne være en god ide for ts et se på. 

Nej, det er rigtigt. Men min var kun 1 år, så det giver det samme.. ) Ét år på skolebænken, derefter praktiktid og dermed udlært indenfor det handel, kontor, salg. 

Anmeld Citér

29. juni 2019

Mamacita til 2 piger

Anonym skriver:

Vidste ikk man kunne søge handicaptillæg, det skal jeg da klart have tjekket op på..

vil jo rigtig gerne have en uddannelse..

jeg var hellere ikke så god i skolen, fik ikke den hjælp jeg havde brug for, blev mobbet og drillet..

men tak for svar, der er helt klart nogle af de ting jeg skal have undersøgt

..

Jeg har kronisk hp/migræne. Så det ved jeg man kan. På FB er der et par gode migrænegrupper, hvor der tit er nogle der har råd til udd. behandling mm. 

Anmeld Citér

1. juli 2019

Anonym trådstarter

Lililili skriver:

Så er det nok derfor jeg ikke kunne finde det

tak kigger på det

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.