Ansøgning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.224 visninger
20 svar
12 synes godt om
28. juni 2019

Anonym trådstarter

Hej

Er der nogle herinde der kan komme med nogle gode råd til hvordan jeg skriver en ansøgning???

Jeg er så dårlig til at formulere mig, har aldrig været god til at skrive en ansøgning - det skal lige siges at jeg har gået hjemme en del år pga. barsel * 2 men også dvs. sygdomme.

har dog i perioder været i aktivering igennem kommunen, både i vuggestue, og børnehave.

Det sidste jeg har været er praktik i er Kvickly som kasseassistent, men måtte stoppe efter ca 3 uger, da min hovedpine/migræne var helt ude af kontrol..

Så har desværre ikke så mange erfaringer fra arbejdsmarkedet som jeg ville ønske jeg havde.

Har 9 klasse afgangseksamen som jeg har taget på Kvuc.

Ville gerne arbejde indenfor børneområdet, eller rengøring eller måske i en mindre butik

Håber der er nogle der kunne hjælpe mig til i gang.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2019

Mullemee

Nu skriver du ikke, hvilket job du søger. Er det en uopfordret ansøgning? Mange arbejdsgivere vil gerne have en mødestabil, glad og ansvarsbevidst medarbejder. Du kan også skrive noget om dine gode sider, hvis du fx er et meget tålmodigt mennekse (godt ved arbejde med børn) er grundig (rengøring) og lærenem - hvis du gerne vil arbejde med noget, du ikke har prøvet før.

Prøv evt at søge på nettet, der er flere, som lægger gode måder at skrive en ansøgning på.  https://skrivansoegning.dk/

Anmeld Citér

28. juni 2019

Sprit25

Anonym skriver:

Hej

Er der nogle herinde der kan komme med nogle gode råd til hvordan jeg skriver en ansøgning???

Jeg er så dårlig til at formulere mig, har aldrig været god til at skrive en ansøgning - det skal lige siges at jeg har gået hjemme en del år pga. barsel * 2 men også dvs. sygdomme.

har dog i perioder været i aktivering igennem kommunen, både i vuggestue, og børnehave.

Det sidste jeg har været er praktik i er Kvickly som kasseassistent, men måtte stoppe efter ca 3 uger, da min hovedpine/migræne var helt ude af kontrol..

Så har desværre ikke så mange erfaringer fra arbejdsmarkedet som jeg ville ønske jeg havde.

Ville gerne arbejde indenfor børneområdet, eller rengøring eller måske i en mindre butik

Tag en uddannelse

Anmeld Citér

28. juni 2019

IenFart

Profilbillede for IenFart

Tag en uddannelse

Helt enig, selvom det ikke er det TS efterspørger. Hvis det overhovedet er muligt, er det uden sammenligning det bedste du kan gøre. Det kan blive rigtig meget op af bakke uden noget mere uddannelse at bygge på. Om det så er at søge ind som elev til butik eller tilsvarende. Det behøver ikke være noget større akademisk hvis det ikke er det man er til.

Anmeld Citér

28. juni 2019

Ena

Anonym skriver:

Hej

Køb eller lån på biblioteket bogen “Hit med jobbet” Steen Kræmer Rasmussen og læs hans blog af samme navn. Ballisagers hjemmeside er også rigtig ift alt der har med jobsøgning at gøre. 

Dernæst er det en rigtig god ide at få nogen til at læse både ansøgning og CV igennem, inden du sender det af sted

Anmeld Citér

28. juni 2019

Fru Jørgensen

Uden at vide hvor du bor, hvor gammel du er, og hvor mange år du har været i “systemet”- så er det virkelig op ad bakke hvis du kun har 9. Klasse som voksen. De fleste jobs målrettet mod folk med så sparsom uddannelse er ungarbejde, hvilket ofte er uforeneligt med børn grundet skæve arbejdstider. 

MEN- hvis du har en partner der kan hente og bringe, så er der gode muligheder i ældreplejen. Og især hvis du vil tage en uddannelse inden for faget. 

Alle de andre jobs- i børnehaver, butikker mv, er der desværre mange om buddet ved, og desværre for dig, også mange med kortere uddannelser inden for brancherne. Som eks pau’er, butiksassistenter mv. 

Så uddannelse er desværre nok vejen frem for dig- medmindre i har noget tung industri i lokalområdet der ansætter uerfarent ufaglært arbejdskraft. 

Anmeld Citér

28. juni 2019

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Tag en uddannelse

Det er nemmere sagt end gjort.. 

jeg er ikke så stærkt faglig, også derfor jeg har gået på speciel skole.. klarede 9 kl da jeg havde 2 gode veninder der hjælp mig rigtig meget.. 

lige og bliver jeg næst til at komme ud i job..

Anmeld Citér

28. juni 2019

Anonym trådstarter

Ena skriver:

Køb eller lån på biblioteket bogen “Hit med jobbet” Steen Kræmer Rasmussen og læs hans blog af samme navn. Ballisagers hjemmeside er også rigtig ift alt der har med jobsøgning at gøre. 

Dernæst er det en rigtig god ide at få nogen til at læse både ansøgning og CV igennem, inden du sender det af sted

Tak det må jeg prøve at få fat på..

tror jeg så lidt om det på nettet i går..

tak har en god veninde der tjekker det igennem inden det bliver sendt

Anmeld Citér

28. juni 2019

Anonym trådstarter

Fru Jørgensen skriver:

Uden at vide hvor du bor, hvor gammel du er, og hvor mange år du har været i “systemet”- så er det virkelig op ad bakke hvis du kun har 9. Klasse som voksen. De fleste jobs målrettet mod folk med så sparsom uddannelse er ungarbejde, hvilket ofte er uforeneligt med børn grundet skæve arbejdstider. 

MEN- hvis du har en partner der kan hente og bringe, så er der gode muligheder i ældreplejen. Og især hvis du vil tage en uddannelse inden for faget. 

Alle de andre jobs- i børnehaver, butikker mv, er der desværre mange om buddet ved, og desværre for dig, også mange med kortere uddannelser inden for brancherne. Som eks pau’er, butiksassistenter mv. 

Så uddannelse er desværre nok vejen frem for dig- medmindre i har noget tung industri i lokalområdet der ansætter uerfarent ufaglært arbejdskraft. 

Bor i kbh er 34 

er helt med på at det bedste vil være en uddannelse.. problemet er bare at vi ikke kan klare den på su og manden løn lige nu.. vil helst klare den uden su lån, men tvivler på jeg kan..

sosu hjælper er udlukket da jeg har dårligt knæ og lægen har sagt af knæ kun vil få det værre..

jeg tror at jeg må snakke med min mentor om hvad der er af muligheder for uddannelse..

tak for svar..

Anmeld Citér

28. juni 2019

Anonym trådstarter

IenFart skriver:

Helt enig, selvom det ikke er det TS efterspørger. Hvis det overhovedet er muligt, er det uden sammenligning det bedste du kan gøre. Det kan blive rigtig meget op af bakke uden noget mere uddannelse at bygge på. Om det så er at søge ind som elev til butik eller tilsvarende. Det behøver ikke være noget større akademisk hvis det ikke er det man er til.

Ved at uddannelse vil være vejen frem.. er bare ikke klar over hvad jeg godt kunne tænke mig.. 

også derfor jeg vil ud og have et job.. er træt af at gå hjemme 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.