Når pædagogerne giver barnet et andet barns tøj/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juni 2019

Miti's mama

Det skete også næsten hver dag i min yngstes gamle vuggestue... brugte ofte 20 min på at lede efter hendes sko/jakke/bukser/andet når jeg skulle hente hende. Alting blev rodet rundt og jeg var aldrig helt klar over om der var nok skiftetøj i 'hendes' kurv. Det er noget helt andet i den nye vuggestue. De har også travlt, men de har et utrolig godt system. Udover kasserne på toilettet med skiftetøj, har de også en stofpose med barnets navn på, de kommer med når de går udenfor/på tur mv. Posen ryger tilbage i kurven når de kommer ind igen.. så bliver det meget sjældent byttet rundt  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2019

SH-Baby

Profilbillede for SH-Baby
Anonym skriver:

jeg fik idag afvide at jeg skulle finde mig noget andet at gå op i og derfor vil jeg nu høre jer og jeres mening. 

Min datter er 1,5 og går i vuggestue. 

Forleden havde et andet barn hendes strømper på, ja okay... og igår da jeg hentede, spørg jeg hvor hendes sko er. Den ene pædagog siger “hun havde ikke nogen derfor kom hun ud på strømper” jeg siger at jo der var sko og jeg kigger så rundt i garderoberne og min datters næsten nye sko står ved en anden piges garderobe. Fyld med sand og slid på snuden. 

Jeg bliver bare så møg træt. Jeg køber ikke til min datter for at de andre skal have det på. Og ja burde nok finde noget “andet” at gå op i og det er ikke fordi jeg er sådan en sur en der aldrig kan sige pyt.. men nu vil jeg høre jer hvad jeres mening er til det. Ja den kan smutte hos de travle pædagoger men stadig gerne høre jeres mening

Nu er min datter godt nok 3 år og lige startet i børnehave, men hun lægger sine ting de mest mærkelige steder.

En dag fandt vi hendes sandaler i en skuffe under scenen i deres samlingsrum. Vi havde ledt over alt, men væk var de - indtil de dukkede op i skuffen. Bare for at sige, at det behøver jo ikke være pædagogerne, der er ligeglade/gør det med vilje/ikke holder øje. Det kan jo også være at en anden pige bare synes skoene var SÅ pæne, så hun tog dem på. Det er jo bare børn 

Anmeld Citér

26. juni 2019

SofiaMik

Jeg forstår dig så godt. Min datter havde smalle og små fødder, hvor det var  nødvendigt med ret dyre sandaler, da hun ikke kunne passe andet.

Jeg blev derfor også sur, da jeg opdagede, at hendes sandaler var kommet med en anden pige hjem.

Der skal jo ikke meget til, før sådan en sko, har udvidet og tilpasset sig en større fod.

Her syntes man også, at jeg var for meget   men helt ærligt det er så vigtigt, at skoen passer og det er ikke småpenge man betaler for f.eks Ecco. 

Anmeld Citér

26. juni 2019

SH-Baby

Profilbillede for SH-Baby

Jeg forstår dig så godt. Min datter havde smalle og små fødder, hvor det var  nødvendigt med ret dyre sandaler, da hun ikke kunne passe andet.

Jeg blev derfor også sur, da jeg opdagede, at hendes sandaler var kommet med en anden pige hjem.

Der skal jo ikke meget til, før sådan en sko, har udvidet og tilpasset sig en større fod.

Her syntes man også, at jeg var for meget   men helt ærligt det er så vigtigt, at skoen passer og det er ikke småpenge man betaler for f.eks Ecco. 

Jeg kan sagtens forstå, det er træls. Men hvordan ved du, at det ikke er et andet barn, der ved en fejl har taget dem med hjem. Eller en distræt mor/far, der måske ikke lige har tænkt nærmere over det. 

Jeg var da også mega irriteret, da min datters sandaler var væk den første dag, men aldrig om jeg ville give personalet skylden. Vil hellere at de holder øje med, at børnene har det godt, end om alt fodtøjet nu ligger på den rigtige plads. 

Anmeld Citér

26. juni 2019

Tommelise

SH-Baby skriver:

Jeg kan sagtens forstå, det er træls. Men hvordan ved du, at det ikke er andet barn, der ved en fejl har taget dem med hjem. Eller en distræt mor/far, der måske ikke lige har tænkt nærmere over det. 

Jeg var da også mega irriteret, da min datters sandaler var væk den første dag, men aldrig om jeg ville give personalet skylden. Vil hellere at de holder øje med, at børnene har det godt, end om alt fodtøjet nu ligger på den rigtige plads. 

Det er noget helt andet, men min mor kom til at tage et andet barns madkasse med hjem, engang hun hentede min niece i børnehaven.

Min niece syntes selv, at det lignede hendes madkasse, men min søster kunne se, at det var det ikke.

Den blev vasket af og kom med i børnehave næste dag påsat en seddel med "undskyld fra x og hendes bedstemor"

Anmeld Citér

26. juni 2019

Lea2787

Profilbillede for Lea2787

Hvis de ellers generelt har styr på det, så ville jeg klart sige pyt til tøj og strømper. Så længe det finder på plads igen og mine børn har, hvad de skal bruge. Skoene var jeg blevet sur over, men havde sikkert blot lige vist dem til pågældende pædagog og sagt, at “det er dem her, og der er navn i.” Mit barn skulle selvfølgelig ikke ud uden sko, fordi et andet barn havde fået dem på. Kan det andet barn selv have taget dem på? 

Glæd dig til børnehaven, når ungerne selv tager tøj, sko, overtøj osv. af og på alle vegne. Det er en hel øvelse i sig selv at lære dem, at lægge deres ting på plads i deres eget rum 

Anmeld Citér

27. juni 2019

SofiaMik

SH-Baby skriver:

Jeg kan sagtens forstå, det er træls. Men hvordan ved du, at det ikke er et andet barn, der ved en fejl har taget dem med hjem. Eller en distræt mor/far, der måske ikke lige har tænkt nærmere over det. 

Hov hov jeg beskyldte ikke pædagogerne,  det var forældrene....

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.