Når pædagogerne giver barnet et andet barns tøj/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.395 visninger
16 svar
27 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. juni 2019

Anonym trådstarter

jeg fik idag afvide at jeg skulle finde mig noget andet at gå op i og derfor vil jeg nu høre jer og jeres mening. 

Min datter er 1,5 og går i vuggestue. 

Forleden havde et andet barn hendes strømper på, ja okay... og igår da jeg hentede, spørg jeg hvor hendes sko er. Den ene pædagog siger “hun havde ikke nogen derfor kom hun ud på strømper” jeg siger at jo der var sko og jeg kigger så rundt i garderoberne og min datters næsten nye sko står ved en anden piges garderobe. Fyld med sand og slid på snuden. 

Jeg bliver bare så møg træt. Jeg køber ikke til min datter for at de andre skal have det på. Og ja burde nok finde noget “andet” at gå op i og det er ikke fordi jeg er sådan en sur en der aldrig kan sige pyt.. men nu vil jeg høre jer hvad jeres mening er til det. Ja den kan smutte hos de travle pædagoger men stadig gerne høre jeres mening

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2019

MT_2011

Det var jeg blevet sur over, de må vel have bedre styr på især børnenes sko

Anmeld Citér

26. juni 2019

serinasmor

Anonym skriver:

jeg fik idag afvide at jeg skulle finde mig noget andet at gå op i og derfor vil jeg nu høre jer og jeres mening. 

Forleden havde et andet barn hendes strømper på, ja okay... og igår da jeg hentede, spørg jeg hvor hendes sko er. Den ene pædagog siger “hun havde ikke nogen derfor kom hun ud på strømper” jeg siger at jo der var sko og jeg kigger så rundt i garderoberne og min datters næsten nye sko står ved en anden piges garderobe. Fyld med sand og slid på snuden. 

Jeg bliver bare så møg træt. Jeg køber ikke til min datter for at de andre skal have det på. Og ja burde nok finde noget “andet” at gå op i og det er ikke fordi jeg er sådan en sur en der aldrig kan sige pyt.. men nu vil jeg høre jer hvad jeres mening er til det. Ja den kan smutte hos de travle pædagoger men stadig gerne høre jeres mening

har du navn i ? 

For ellers ville jeg sige, at du kan ikke forvente at pædagogerne kan se at disse fine lyserøde sandaler er Almas men de her fine lyserøde sandaler er Siljas.

Det samme med strømper, tshirts, kjoler osv osv  

Anmeld Citér

26. juni 2019

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

har du navn i ? 

For ellers ville jeg sige, at du kan ikke forvente at pædagogerne kan se at disse fine lyserøde sandaler er Almas men de her fine lyserøde sandaler er Siljas.

Det samme med strømper, tshirts, kjoler osv osv  

Jeg har navnelapper i alt mine børns tøj også strømper osv og også sko. Har sat navnelapper i alt. 

Ja det forståeligt hvis jeg ikke havde navn i men har navn i alt.

Anmeld Citér

26. juni 2019

Anonym trådstarter

MT_2011 skriver:

Det var jeg blevet sur over, de må vel have bedre styr på især børnenes sko

Ja synes jeg også

Anmeld Citér

26. juni 2019

Tommelise

Strømperne ville jeg være ligeglad med, da det kan handle om, at det andet barn har fået våde fødder og ikke selv har haft flere tørre strømper, og måske var børnehavens kasse med ekstra tøj løbet tør for strømper.

Jeg synes, det er mere problematisk med skoene. Dit barn skal selvfølgelig ikke gå uden sko, fordi et andet barn har fået dem på. Og sko er jo dyrere end strømper. Og børn går forskelligt på fødderne.

Der kan ske en fejl, men du har jo navn i. 

Så hvad skoene angår, synes jeg ikke, du skal finde noget andet at gå op i.

Anmeld Citér

26. juni 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg kunne sige pyt, hvis det skete den ene gang. Eller hvis de havde byttet rundt på skoene så din datter havde den anden piges sko på.. men det er mega underligt at de lader din datter gå ud helt uden sko på, og så giver et andet barn din datters sko på, når der er tydeligt navn i 

Jeg ville ikke tøve med at påpege at det er lidt trættende, når du efter alle kunstens foreskrifter har puttet navn i alt hvad der rammer vuggestuen, og det så alligevel ikke bliver brugt.  Navneskilt er der jo primært for at pædagogerne ikke skal huske hvilke sko der hører til hvem. 

Anmeld Citér

26. juni 2019

Anonym

Anonym skriver:

Fik du at vide af pædagogerne at du skulle finde noget andet at gå op i?! Jeg havde været vred! Jeg arbejder også i en vuggestue og vi kommer til at bytte rundt på tingene, desværre. det sker særligt når der er mange konflikter/situationer der skal løses på en gang, for der kommer børnenes tryghed først. Når det sker at vi forlægger ting så beklager vi overfor forældrene. Der sker også ofte det at børnene selv tager særligt sko og lægger dem i deres eget skab eller har taget dem på hvor man så ikke har tænkt over at de tilhører et andet barn. I en vuggestue er det rigtig svært ikke at bytte rundt på tingene, for der er mange børn og få voksne arme og vi prioriterer altid nærhed og omsorg. Men vi taler også altid pænt til forældrene og gør vores bedste for at tingene kommer på rette plads! Vi forstår virkelig godt at det ikke er sjovt at lede efter sko/huer/ hvad som helst. Det er heller ikke sjovt for os, så vi vil gerne selv have det på rette plads. Og undskylder desuden også hvis vi har givet et barn forkerte sko på - som desværre også sker en gang i mellem... 

Anmeld Citér

26. juni 2019

fehår

Jeg var blevet sur. Fejl sker, det er menneskeligt - men så beklager man altså lige! Og selvfølgelig skal du gå op i det. Du har selv brugt penge på skoene og sat navnemærke i. Så er det da ikke op til pædagogerne at bestemme, hvordan de disponerer over skoene. 

Det med sokkerne, ja det kan ske. Men nu er det jo et mønster, og de lader ovenikøbet til at være ret ligeglade med, at det er besværligt og irriterende for dig. Ja, som sagt, jeg var blevet sur.

Anmeld Citér

26. juni 2019

Soonmom

Strømper kan ske, det er umuligt at holde styr på hvis der er hvis. 

Sko ville jeg bare venligt sige at hun altså havde sko med og der var navn i og ikke gøre noget videre ud af det 

(hvis du har fået direkte at vide af du skal gå op i noget andet, kunne jeg forestille mig du havde overeageret lidt, dermed ikke sagt det er en okay med at gå i dialog med en forældre)

Men sådanne ting sker i en travl hverdag og skoene er næppe blevet slidt efter et par timer, så ville jeg i hvert fald gå efter nogle mere kvalitetssko

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.