Kontakte lægen ved ekstrem opkast?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juni 2019

Birthdaybaby

Kontakt din læge - for ja, der kan gøres noget. Der findes minimum 3 godkendte midler der kan udskrives recept på. Dertil kommer at man kan afprøve højdosis B6, og selvfølgelig komme i væskebehandling hvis man er dehydreret. Ligeledes har mange sygehuse deciderede kvalmeambulatorier for gravide. 

Så nej, lad være med “bare at holde ud”. God bedring og tillykke med graviditeten. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2019

Sahara82

Jeg endte faktisk med at få medicin for hyperemesis fordi jeg havde det som dig. Jeg kunne ikke stå op og besvimede konstant fordi jeg ingen næring fik overhovedet. 

Jeg blev desuden tilknyttet afdelingen for hyperemesis og de var simpelthen så fantastiske. 

Udover medicin fik jeg af vide at alt jeg kunne have lyst til måtte jeg få. Og gerne noget med noget fedt eller sukker. Og ellers skulle jeg tage en tår af noget saftevand med sukker i en gang i timen og tage en bid af en kiks - jeg kunne slet ikke mariekiks, men derimod tuc kiks. Og efterhånden som jeg kunne holde mere og mere i mig skulle jeg trappe op med saft og kiks. Efter kort tid på medicinen virkede det bare så fantastisk og jeg kunne klare at få lidt med uden at kaste op og kunne generelt komme op og passe min hverdag lidt bedre. 

Men synes ikke du skal vente særlig lang tid før du snakker med din læge. Almindelig kvalme plejer at aftage mellem uge 12 og 14, så hvis det fortsætter så ring. Held og lykke ��

Anmeld Citér

20. juni 2019

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt
Anonym skriver:

Jeg kaster op flere gange om dagen, har kvalme 24/7 og kan intet spise eller drikke jeg har ingen energi til at stå op og er så træt hele tiden. Jeg er konstant tørstig, men selv en slurk vand får mig til at kaste op 

Skal jeg ringe til min læge eller bare holde ud til det går over? Øv hvor er det hårdt at være gravid lige nu!!

Jeg synes du skal tage til læge eller en alternativ behandler. Det er ikke godt for dig eller din baby hvis du er dehydreret.

Hvis du er interesseret kan jeg sende lidt akupressurpunkter du kan bruge for at mindske din kvalme lidt. Det har hjulpet mig når det har været slemt. bare skriv bp. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.