Kontakte lægen ved ekstrem opkast?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

872 visninger
12 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. juni 2019

Anonym trådstarter

Jeg kaster op flere gange om dagen, har kvalme 24/7 og kan intet spise eller drikke jeg har ingen energi til at stå op og er så træt hele tiden. Jeg er konstant tørstig, men selv en slurk vand får mig til at kaste op 

Skal jeg ringe til min læge eller bare holde ud til det går over? Øv hvor er det hårdt at være gravid lige nu!!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2019

Janet1989

Hvor langt henne er du? Jeg kastede op konstant fra uge 8 til uge 14 cirka, og kvalme og migræne konstant. 

Mariekiks, vandmelon, evt sportssodavand/saft, vand... eller knækbrød .. toast med smør

Anmeld Citér

20. juni 2019

Anonym trådstarter

Janet1989 skriver:

Hvor langt henne er du? Jeg kastede op konstant fra uge 8 til uge 14 cirka, og kvalme og migræne konstant. 

Mariekiks, vandmelon, evt sportssodavand/saft, vand... eller knækbrød .. toast med smør

Jeg er 12 uger. 

Jeg har prøvet det hele, men integ hjælper. 10 min efter jeg spiser noget, ryger det hele op igen. 

Anmeld Citér

20. juni 2019

Janet1989

Anonym skriver:

Jeg er 12 uger. 

Jeg har prøvet det hele, men integ hjælper. 10 min efter jeg spiser noget, ryger det hele op igen. 

Jeg ville nok kontakte lægen om et par uger hvis det ikke forsvinder. Kan måske være hypernemesis (mener jeg at det hedder ??)

Anmeld Citér

20. juni 2019

Anonym

Jeg har haft det på samme måde 6 uger i sengen. 

Der er ingen råd fra mig. Blod held og lykke håber det går hurtigt over.

Anmeld Citér

20. juni 2019

KommendeMor88

Profilbillede for KommendeMor88

Du skal kontakte lægen hvis du får så lidt ned at du er ved at dehydrere, så du må have hjælp ved f.eks. at blive indlagt. Lægen kan desværre ikke gøre så meget ved kvalmen.

Håber det snart bliver bedre for dig

Anmeld Citér

20. juni 2019

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg kastede også alt op ved den første. Selv vand. Jeg kontaktede lægen, og så blev jeg henvist til sygehuset, som så holdt øje med mig og gav akupunktur. 

Jeg håber, at det er noget, som går hurtigt over  

Anmeld Citér

20. juni 2019

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Du skal virkelig være opmærksom på om du er/bliver dehydreret! Det kan lægen evt være med til at vurdere.

Mon ikke du skal til en lægeundersøgelse alligevel? Kan ikke huske hvornår det er man skal det. Men det skader aldrig at ringe til lægen. 

Hvis det har stået på længe er du i hvert fald i stor risiko for at blive dehydreret. 

Håber det er ved at være ovre

Anmeld Citér

20. juni 2019

Anonym trådstarter

Jeg har været hos lægen til den 1 undersøgelse, for to uger siden. Der var det ikke så slemt, men synes det er blevet slemmere i løbet af den her uge 

Jeg har tjekket symptomerne for dehydring og mange af dem kan jeg genkende på mig selv. Skal jeg ringe til lægevagten i aften? Min læge har nemlig lukket nu. 

Anmeld Citér

20. juni 2019

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

Jeg har været hos lægen til den 1 undersøgelse, for to uger siden. Der var det ikke så slemt, men synes det er blevet slemmere i løbet af den her uge 

Jeg har tjekket symptomerne for dehydring og mange af dem kan jeg genkende på mig selv. Skal jeg ringe til lægevagten i aften? Min læge har nemlig lukket nu. 

Hvis din læge har sommerferielukket har de som regel en anden læge der tager over. Jeg ville ringe i morgen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.