Hej alle,
Vi er i et mindre dilemma. Vores søn går i vuggestue nu, men institutionen skal fusionere med en anden på en anden beliggenhed, i et knap så godt område. Han kan blive hvor han er vuggestuen ud, så vi har ca. et halvt år til at finde ud af, hvad vi så skal gøre bagefter.
Han overgår automatisk til den nye institution, som står færdig sommer 2021. I den mellemliggende periode på 1,5 år, er der oprettet en løsning, hvor man afleverer børnene på en nærliggende skole, hvorefter alle børnene køres ud til en skovbørnehave. Omkring 14.30 køres børnene retur til skolen, hvor de så er til man henter. Selve skovbørnehaven har jeg intet problem med, det skulle være så godt for dem, men jeg er altså i tvivl om det bliver en utryg situation med skole og skovbørnehave og efter 1,5 år, ny institution. (Han har allerede haft 1 skift fra dagpleje til vuggestue, inden vi vidste at det her skulle ske)
Af alternativer er han skrevet op til en anden integreret kommunal institution, som desværre også ligger i et dårlige område. (Ja vi bor lige i et godt område mellem en masse dårlige, og det er desværre vores institution, der skal væk).
Han er også skrevet op til en privat børnehave længere væk, ikke integreret, hvor man er afhængig af bil for at hente. vi tænker også på en 2'er, og det ville jo være dejligt, hvis man kunne hente/aflevere samme sted og børnene var i nærheden af hinanden. Derfor er vi mest tilhængere af en integreret.
Som jeg ser det, har vi tre muligheder:
1. forblive tilknyttet den nye integreret institution. 1,5 år på en skole/skovbørnehave, og 1,5 år i en lækker ny institution, men i et dårlige område.
2. Vælge den anden integreret institution, som også ligger i et dårligt område, men hvor der dog er stabilitet hele vejen igennem.
3. Vælge den private institution, hvor man er afhængig af bil og som ikke er integreret. Altså ville vi alligevel skulle sende kommende lillebrøster i en af de to forrige institutioner.
Er der nogle derude, som har prøvet noget lignende eller som ved noget om børne tryghed i sådanne situationer? Jeg hører også gerne, hvad I selv ville have gjort. Umiddelbart kan vi få plads alle steder, men jeg føler lidt, vi vælger mellem pest eller kolera... Sorry det blev lidt langt