Jeg kunne have skrevet præcis dette indlæg for et par mdr siden! Samme alder og det hele. Jeg kunne ligge og græde når begge børn sov og bare snuse til min stores hår og ærge mig over at jeg først havde tid når hun sov (fordi.. baby og marathonamninger om aftenen)
Men det bliver bedre! Det første skift kom, da baby kunne gribe og undersøge legetøj omkring 4 mdr. Det næste store skift var da hun kunne møve sig frem -storesøster fik pludselig også noget "ud af" baby og på den måde føltes det ikke lige så meget som "enten eller" fordi nu kunne de også noget sammen. Vi kunne sammen lege med den lille og få hende til at jagte en bold f.eks.
Men det fedeste har været at mindsten lærte at sidde. For pludeslig kunne jeg få fuld bevægelsesfrihed når vi var ude på f.eks. en legeplads, fordi mindsten kunne sidde i græsset og pille ved blomster og så kunne jeg klatre og rutsje og gynge med den store. Det har jeg ikke kunne fordi baby har været afgængig af at sidde i vikle ellers (Før nogen bliver bekymret så er der aldrig nogen på "vores" legepladser og de er ret små, så jeg har fuldt overblik over begge børn)
Og når de begynder at interagere med hinanden er det fantastisk! Kun støresøster får baby til at grine på en helt særlg måde. De griner så meget begge to, at det til sidst er uden lyd og så får de hikke!
Jeg savner stadig det der engang var, men ligesom "livet før børn" fylder mindre med tiden gør "livet med kun et barn" også. Fordi det vi har nu er så fantastisk og jeg vil ikke være foruden 
Baby er for øvrigt knap 8 mdr nu
Anmeld
Citér