Hej
jeg står lidt i et dilemma. Det bliver nok et langt indlæg.
Min søn på 9 år går i specialklasse pga angst og han er særlig sensitive, og har nogle sociale vanskeligheder. På trods af dette er han blomstret op siden han er startet i klassen og blevet ret selvstændig.
Han kan som regel godt håndtere en ny uventet situration, men som han bliver hårdt ramt af den de næste mange dage.
Hans skole ligger i den anden ende af Odense og jeg har lige fået afslag på bevilling til taxa i ferie eller lignende. (Han har taxa i skoledagene)
han har 13km hver vej og den er ikke cykelvenlig men i bus vil det tage ca. 50 minutter og han vil ikke skulle skifte bus dog står den stille i et tidsrum inde på bandegården.
Min mand har ikke mulighed for at aflevere eller hente.
Jeg kan til nøds godt aflevere og hente ham, men det vil tage alt mit overskud. (Har personlighedsforstyrrelse og angst) og jeg har også 2 yngre børn og skulle have overskuddet til.
Jeg er på kontanthjælp og lige nu ikke i udsigt til at komme fra det lige foreløbig. Jeg har 4 ugers ferie om året jeg kan holde parvis. Hvis jeg er hurtig kan jeg godt ændre det så jeg holder det hele her i sommerferien og på skift af min mand, men det vil bare udskyde problemet til vinter/ efterårs/ påske og juleferie da jeg ikke er sikker på min mand kan få fri og jeg skal være til rådighed på arbejdsmarked.
Nu kommer spørgsmålet. Vil han være stor nok til at tage en bybus selv? Jeg kan godt følge ham til bussen, men der vil ikke være nogen til at tage i mod ham. (Han skal stå af ved rosengårdcenteret i Odense og gå ca. 800 meter derfra)
Anmeld
Citér