Fodvorte :(( Erfaring med frysning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.069 visninger
11 svar
1 synes godt om
12. juni 2019

Babilooo

hej

min søn på 5 har en mindre forvorte han fik til svømning. Jeg har ikke kunne fjerne den vha vortex og har også brugt en form for pind man dupper den med fra apoteket. Lige lidt hjælper det. 

Jeg er lidt skrækslagen i forhold til at tage ham til lægen og fryse den. Hvordan takler man det bedst og har nogen nogle gode historier?

Frygter næsten at skulle have ham i benspænd for at det lykkes.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2019

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

Har du prøvet klar neglelak. ? Et godt lag så der ikke kommer luft ind til den - og smør hver dag - det virkede her ret hurtigt

Anmeld Citér

12. juni 2019

Bebe89

Min erfaring er desværre at frysning ikke hjælper. I hvert fald ikke dengang jeg havde fodvorter. 

Til gengæld fik jeg det råd at bruge Thuja D6 dråber. Det er så vidt vides uskadeligt og virkede fantastisk for mig! Og har aldrig haft dem siden!!

Anmeld Citér

12. juni 2019

FruStolpe

Min ene pige havde en fodvorte som jeg hjemmebehandlede i samråd med lægen. 

Vi behandlede i omkring 3 måneder med Verucid. Jeg smurte vorten mindst hver 2.dag og 1-2 gange om ugen skar jeg det døde af. 

Pludselig en da faldt vorten af, og den har været væk siden.

Jeg vil ikke anbefale frysning til de mindre børn, det gør ondt som bar pokker. Virkningen har jeg ikke erfaring med...

Anmeld Citér

12. juni 2019

Skouboe

Vi har prøvet at fryse med et hjemmekit, og det var uden større problemer. Lægen sagde, at vi skulle putte den på indtil det gjorde ondt, så fjerne den og tælle til to, derefter putte den på og fjerne, når det gjorde ondt osv. 3 gange. 

Det betyder virkeligt meget for datteren, at det er hende der bestemmer, og når hun siger av, så fjerner vi den med det samme. Så tæller vi sammen og så putter vi den på igen. 

Anmeld Citér

12. juni 2019

Mortilpiger

Profilbillede for Mortilpiger
Tjullehej skriver:

hej

min søn på 5 har en mindre forvorte han fik til svømning. Jeg har ikke kunne fjerne den vha vortex og har også brugt en form for pind man dupper den med fra apoteket. Lige lidt hjælper det. 

Jeg er lidt skrækslagen i forhold til at tage ham til lægen og fryse den. Hvordan takler man det bedst og har nogen nogle gode historier?

Altså her hjalp noget så simpelt som saltvand. En tur i havet hver dag i en periode (hos os gik der en uges tid) og ellers en kraftig saltvandsopløsning i en skål.

Vi havde brugt Vortex en periode uden effekt.

Anmeld Citér

13. juni 2019

MoarMoar

Jeg har brugt Wartner - vortepen hos min søn, og    fodvorten var forholdsvis hurtig væk. 

Anmeld Citér

13. juni 2019

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vi har hjemmebehandlet igennem mange måneder og vi kunne ikke få 3 vorter til, at gå væk. Vi tog en tur til lægen og det har hjulpet. Ja, det går ondt på dem, men det er godt nok også effektivt i forhold til at være hjemme. Min søn på 11 år klarede det rigtig flot

Anmeld Citér

13. juni 2019

Aprilbarn

Tjullehej skriver:

hej

Velkommen til fodvorte helvede.

Mit barn har/haft en fodvorte for ikke så længe siden.

jeg duppede den med den pind halløj, og synes det hjalp lige fedt.

Jeg tog barnet med til lægen, for at få kigget på den.

Lægen mente faktisk at vi blot skulle forsætte med den pind, da lægen kunne se, at den faktisk var ved at være væk. men må sige, synes de bæster efterlader ar

er der stadig sort prikker i vorten?

Anmeld Citér

14. juni 2019

mortilpige

Ellers prøv at lave et fodbad til ham mez en blanding af halv vand halv eddike, og i dette tilføjer du så ogsp nogle fed hvidløg. 

Det lyder måske spøjst, men da jeg havde en fodvorte for et års tid siden, forsvandt den i løbet af ingen tid på denne måde. 

Derudover forsvandt hård hud også, og har hørt fra andre, at det også skulle fjerne negle - og fodsvamp. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.