Hej. Mit opslag handler om sygdom i vuggestuer.
I min søns vuggestue er der 3-4 børn som næsten altid har løbenæse, som de kalder det i vuggestuen.
Nu er jeg så heldig at arbejde hjemmefra nogen dage, og kan have min søn hjemme ved sygdom..
Til min store undren er disse løbenæse børn i vuggestue, på trods af vuggestuens sygdomspolitik.
Min søn er ny i vuggestuen og han er blevet smittet af den såkaldte løbenæse/forkølelse/virus eller hvad der nu ellers kan være i vuggestuen.
Jeg var forberedt på at min søn ville blive smittet, og at der jo florerer en masse nye ting i vuggestuen, og at han derfor så vil blive syg på den ene eller anden måde. Det der overrasket mig noget er at nu står det på på 3. Gang. Han bliver syg. Han har lige måske 1-2 dage eller en weekend hvor han er rask, han kommer afsted i vuggestue om mandagen, tirsdagen og bum så er han syg igen. Det er forskellige ting åbenbart, førte gang en bakterie, anden og tredje gang en virus.
Ja jeg ved faktisk ikke helt hvad jeg ville med dette opslag. Jeg er heldig at kunne have min søn hjemme når han er syg indtil videre. Men hvordan kan det være ok, at de andre børn kommer afsted når nu vuggestuen netop har lavet den sygdomspolitik?

Jeg ønsker ikke en diskussion, bare lidt snak om sygdom i vuggestuer og andre institutioner.
Anmeld
Citér