Jeg havde læst meget om det og jeg havde tænkt meget på, hvordan det føltes, ikke at elske sin baby fra starten og jeg havde meget svært ved at sætte mig ind i det - men nu har jeg prøvet det
Og jeg ved, at der har været mange, der har skrevet om det herinde, men nu vil jeg også lige dele det med jer, der måske også har prøvet det.
Min førstefødte elskede jeg nærmest allerede inden jeg mærkede ham sparke i maven og i samme sekund jeg fik ham op til mig, så var han bare min og jeg var dybt forelsket og en rigtig løvemor, der nødig lod andre end far holde. Jeg var helt forgabt og jeg kan huske, at jeg googlede, om man kunne elske sin baby for meget...!
Nå, men så blev jeg gravid med nr. 2, der ikke var planlagt og kom lidt ubelejligt, da jeg ikke engang var færdig med at amme ham den anden! Jeg var stadig på barsel med nr 1 (da vi forlængede den, så egentlig var jeg hjemmegående) og var begyndt at nyde min frihed og glæde mig til at få et arbejde og komme ud igen... Da jeg så tog en positiv test!
Jeg svingede mellem glæde og frustration/udmattethed i graviditeten, men trøstede mig med, at når jeg fik baby, ville alle de negative følelser formentlig vige for baby-forelskelsen. Jeg havde en besværlig graviditet med frygtelig bækkenløsning og en enorm mave. Fødslen blev en led omgang, der endte i akut kejsersnit (ligesom den første) og med beskeden om, at jeg - til min store sorg - aldrig måtte føde rigtigt.
Jeg husker ikke meget fra mit første møde med min søn, da jeg lige var vågnet fra narkosen og desværre har fået en form for hukommelsestab og stort set intet husker fra opvågningen.
Men jeg fik ham efter et par timer, tog ham straks op og ammede ham og derefter boede vi på barselsafsnittet i 2 dage, hvor vi lå hud mod hud konstant. Jeg synes han var sød, lille og dejlig, men det var slet ikke lige så overvældende som med den første. Og apropros den første, så brugte jeg nærmest lige så meget tid på at savne ham fuldstændig vanvittigt, ja, jeg kunne næsten ikke være i min krop for savnet af den lille gut 
Så hvor der ved fødslen af den første kun var glæde over den lille ny i de første dage, så var der her splittede følelser.
Så kom vi hjem... og jeg følte bare ingen kærlighed for min nye baby. Jeg tog mig af ham, men jeg lå ikke og duftede til hans hår og talte hans små tæer i evigheder. Den første søn sov de fleste lure på mig eller hans far, ham her sov i sofaen eller vuggen. Og efter 14 dage begyndte han at skrige helt sindssygt og det endte med at jeg flere gange bare ønskede ham helt væk og kom til at sige til ham, at jeg ville ønske, at han aldrig var blevet født og at han bare kom i vejen.
Tænk, at man kan sige sådan til sin spæde søn, der græder af smerte!!!
Jeg kunne nogle gange kigge på ham og føle, at han var fremmed. At jeg ikke vidste, hvem det var. Han var min søn, men jeg følte det slet ikke.
Jeg kunne føle, at jeg slet ikke have hjertet med i al hans pasning og pleje, men bare gjorde det per automatik.
Jeg følte, at han kom i mellem min store søn og jeg. Det var faktisk noget af det værste.
Jeg kunne ikke overskue hans evige gråd og måtte nogle gange bare lade ham ligge og græde i et lille minut, mens jeg selv tog en dyb indånding i et rum ved siden af.
Når han græd følte jeg bare irritation og afmagt. Ikke særlig meget medlidenhed med ham.
Når jeg viklede ham, gjorde jeg det bare fordi det var praktisk, ikke for at føle den dejlige nærhed med ham.
Jeg følte ingen kærlighed for ham, når jeg kiggede på ham. Han blev ramt af virkelig mange hormonknopper og arp, så det gik helt ned i øjnene, så egentlig syntes jeg, at han var lidt ulækker og heller ikke særlig køn
Og gråden fortsatte, så jeg slet ikke vidste, hvad jeg skulle gøre for ham! Jeg følte, at han heller ikke elskede mig og tit faldt han til ro, hos sin far - fordi han jo selvfølgelig kunne mærke, at jeg ikke lige "var der".
Jeg havde læst, at man langsomt kom til at elske dem, når de fik personlighed. Og nu nærmer han sig 3 måneder - og det var heldigvis sandt! Gråden er aftaget efter vi har været igennem et længere kiropraktorforløb og han er kontaktsøgende og smiler så meget nu. Han er glad, veltilpas og græder ikke så meget mere. Og jeg kan mærke, at jeg endelig er begyndt at få den der knugen af kærlighed i maven, når han kigger på mig. Og når han græder af mavesmerter, synes jeg, at det er synd og jeg trøster ham med nærvær. Og jeg tror faktisk, at jeg er begyndt at elske min lille, dejlige baby!
Jeg kan ikke lade være med at tænke på, om han kommer til at tage skade af de første par måneder, men jeg tror det ikke - for selvom han græd og jeg måske hviskede til ham, om han ikke bare ville kravle tilbage i maven, så holdt jeg trods alt om ham, vuggede ham, viklede ham, sang for ham og vadede op og ned ad gulvet natten lang.
Men nu ved jeg hvordan det er, ikke at elske sin baby fra starten og det er godt nok forfærdeligt! Og det ville jeg egentlig bare lige dele med nogen for det er virkelig meget at stå alene med! 
(Ok, SP ved det også, men det er lidt noget andet)