Hvor gammel skateboard ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.515 visninger
10 svar
8 synes godt om
5. juni 2019

Lomm

Profilbillede for Lomm

Hvor gammel tror I børn bør være førend de er klar til skateboard?

Vores dreng på 4 er blevet besat af tanken, men vi tænker det er alt for tidligt (men det tænkte vi også om at fjerne støttehjul på cykel, og det viste sig han var mega klar)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juni 2019

Babilooo

Lomm skriver:

Vores dreng på 4 er blevet besat af tanken, men vi tænker det er alt for tidligt (men det tænkte vi også om at fjerne støttehjul på cykel, og det viste sig han var mega klar)

Tja I lyder forsigtige 

vores har haft skateboard fra 3 år

Anmeld Citér

5. juni 2019

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Lomm skriver:

Når de er klar, lad vær med at sæt alder på. find et godt et og lad ham prøve. Han suser nok ikke med superfart i begyndelsen.
Jeg har set en 1-1½årig på skateboard

Anmeld Citér

5. juni 2019

Lomm

Profilbillede for Lomm
Tjullehej skriver:

Tja I lyder forsigtige 

vores har haft skateboard fra 3 år

Korrekt, vi overbeskytter 

Anmeld Citér

5. juni 2019

Babilooo

Men køb et scateboard.. hvis det er for tidligt kan I jo blot gemme det væk nogle måneder. 

Min søn på 5 har “svømmet” uden hjælpemidler siden han var 3. Han kan endnu ikke svømme rigtig men dykker ned og svømmer op til overfladen og ind til kanten osv. Det har gjort at han ikke er bange for band overhoved.

man kan pakke dem ind i vat men det giver dem ingen selvtillid. Synes det er synd når børn på 8 bruger bælter og svømmevinger. 

Anmeld Citér

5. juni 2019

AnoMor

Tjullehej skriver:

Men køb et scateboard.. hvis det er for tidligt kan I jo blot gemme det væk nogle måneder. 

Min søn på 5 har “svømmet” uden hjælpemidler siden han var 3. Han kan endnu ikke svømme rigtig men dykker ned og svømmer op til overfladen og ind til kanten osv. Det har gjort at han ikke er bange for band overhoved.

man kan pakke dem ind i vat men det giver dem ingen selvtillid. Synes det er synd når børn på 8 bruger bælter og svømmevinger. 

Enig. Ville ønske mine forældre ikke havde overbeskyttet mig. Jeg lærte f.eks først at svømme da jeg var 12-13 år. Jeg var den eneste til svømning der havde kork bælte og badevinger på. Mega ydmygende 

Anmeld Citér

5. juni 2019

ErDuHerIkkeSnart

Der kan vel ikke ske så meget ved at prøve det af? Hvis han er top-motiveret, er det jo den allerbedste forudsætning for at lære og have det sjovt med det. Skidt være med om “han kan”, bare han leger med det og har det skægt? ... og et par skræmmer på knæene skal han nok klare, hvis det endelig er 

Anmeld Citér

5. juni 2019

Lomm

Profilbillede for Lomm
Tjullehej skriver:

Du har helt ret, jeg er heldigvis bevidst om at vi har tendens til at overbeskytte, det er derfor jeg søger råd herinde, så jeg kan se om vi er helt forkert på den. Men vi er blevet enige om at prøve - tak for svar

Anmeld Citér

5. juni 2019

Lomm

Profilbillede for Lomm
ErDuHerIkkeSnart skriver:

Der kan vel ikke ske så meget ved at prøve det af? Hvis han er top-motiveret, er det jo den allerbedste forudsætning for at lære og have det sjovt med det. Skidt være med om “han kan”, bare han leger med det og har det skægt? ... og et par skræmmer på knæene skal han nok klare, hvis det endelig er 

Jo, mindre skrammer bekymrer mig ikke, problemet er nok at jeg forestiller mig det værste, som fx at han vælter lige der hvor vi har et højbed, og knalder hovedet ned i metalkanten osv. Og far er endnu værre end mig 

Anmeld Citér

5. juni 2019

MKBP

Profilbillede for MKBP
Lomm skriver:

Jo, mindre skrammer bekymrer mig ikke, problemet er nok at jeg forestiller mig det værste, som fx at han vælter lige der hvor vi har et højbed, og knalder hovedet ned i metalkanten osv. Og far er endnu værre end mig 

Altid hjelm på 

//Mette

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.