Okay, i need help! At stoppe med at vugge baby.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.155 visninger
16 svar
8 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. juni 2019

Anonym trådstarter

Hej baby’s 

min datter er nu 2 måneder gammel og er altid blevet vugget i søvn. Jeg ved, at de omkring 3 måneder begynder, at gøre ting til en vane. 

Problemet er egentlig bare, at hun umuligt vil sove uden at falde i søvn i vores arme, og blive vugget på samme tid! Jeg prøver at ligge hende fra mig, nusse hende og ligge en hånd på hende og evt vugge lidt i sengen, men hun græder og græder. 

Er der nogle der har erfaring omkring det? 

Bliver der mon en dag hvor det kommer helt naturligt, at hun ikke skal vugges mere? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2019

Anonym

Anonym skriver:

Hej baby’s 

min datter er nu 2 måneder gammel og er altid blevet vugget i søvn. Jeg ved, at de omkring 3 måneder begynder, at gøre ting til en vane. 

Problemet er egentlig bare, at hun umuligt vil sove uden at falde i søvn i vores arme, og blive vugget på samme tid! Jeg prøver at ligge hende fra mig, nusse hende og ligge en hånd på hende og evt vugge lidt i sengen, men hun græder og græder. 

Bliver der mon en dag hvor det kommer helt naturligt, at hun ikke skal vugges mere? 

Nej. Babyer reagerer på ændringer, og det gælder i øvrigt også fra nu af til teenageårene.

Det koster gradvis ændring, og at I er vedvarende.

Anmeld Citér

3. juni 2019

grinny

Bare rolig din datter har ikke en vane nu og får det heller ikke når hun bliver 3 måneder.

Hold du hende endelig tæt endnu, en dag vil de ikke mere og så savner man det 

Anmeld Citér

3. juni 2019

Soonmom

Jeg har aldrig hørt at fra 3 måneder får de vaner, hvor har du det fra?

Men når det er sagt er det klart noget jeg ville ændre for det lyder som om det allerede er blevet en vane/rutine/struktur for hende 

Vi vender stort set vores til fra starten af at blive lagt i liften når de skal sove nat og så lader vi dem selv pludre sig i søvn 

Anmeld Citér

3. juni 2019

Anonym

Anonym skriver:

Hej baby’s 

Jeg vuggede min søn helt frem til han blev 5-6 mdr. Så fik jeg en slyngevugge der kunne vugge ham i stedet. Da han blev 2 år fjernede jeg vugge. Også lagde jeg ham bare i sengen og han faldt i søvn. Det tog ca 1 uge så var vuggen glemt. 

Forstår godt du vil af med vanen. For den er hård. Men mit bedste råd er en kold tyrker og give en masse tryghed og kærlighed i form af nus, evt sut eller nusseklud

Anmeld Citér

3. juni 2019

Anonym

Anonym skriver:

Hej baby’s 

Hvis ikke vuggeristualet er et problem for dig, så ville jeg altså ikke ændre det. Mine børn, specielt den første ville kun sove på mig. De er nu 2 og 4 år. Mor må godt ligge i sengen når de skal sove, bare for hyggens skyld, men de vil ikke ligge og kramme medmindre de er kede af det. 

Anmeld Citér

3. juni 2019

iMama

Hos os var det omkring 2-3 mdrs alderen, at vores lille pludseligt kunne vågne og skrige uafbrudt. Det eneste der hjalp var at lægge ham på en dyne og gynge ham i søvn. Det varede en måneds tid og så stoppede det. 

Det var mega hårdt, den periode. Men det har vidst noget med udviklingen at gør i den alder. Kan ikke huske hvad det kaldes. Prøv Google babys uge for uge udvikling. 

Anmeld Citér

3. juni 2019

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Jeg har aldrig hørt at fra 3 måneder får de vaner, hvor har du det fra?

Men når det er sagt er det klart noget jeg ville ændre for det lyder som om det allerede er blevet en vane/rutine/struktur for hende 

Vi vender stort set vores til fra starten af at blive lagt i liften når de skal sove nat og så lader vi dem selv pludre sig i søvn 

Både af en fra mødregruppe og sp nævnte det idag da hun ved, at jeg altid vugger hende i søvn. 

Anmeld Citér

3. juni 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg vuggede min søn helt frem til han blev 5-6 mdr. Så fik jeg en slyngevugge der kunne vugge ham i stedet. Da han blev 2 år fjernede jeg vugge. Også lagde jeg ham bare i sengen og han faldt i søvn. Det tog ca 1 uge så var vuggen glemt. 

Forstår godt du vil af med vanen. For den er hård. Men mit bedste råd er en kold tyrker og give en masse tryghed og kærlighed i form af nus, evt sut eller nusseklud

Uh det lyder hårdt helt frem til 2 år. Jeg har virkelig prøvet, men hun bliver sur og græder og græder. 

Anmeld Citér

3. juni 2019

SK85

Måske kan du lægge barnet i en slyngevugge, og så ligeså stille udfase vugningen...?

Slyngevuggen vugger jo kun ganske stille, hvis ikke man selv vugger den, og kun når barnet bevæger sig.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.