Solcreme/spray - Faktor hvad ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.582 visninger
15 svar
0 synes godt om
12. april 2008

Pia.

jeg sidder lige og kikker på de Derma produkter og ser der også er solcreme .... Sidste år brugte jeg Vichy fra apoteket faktor 30 til alle 3 børn, den var super god, men også SUPER DYR...
nu ville jeg bestille solcreme til ungerne det vare jo ikke længe før det skal til at bruges igen, men den går kun op til faktor 25 og kun op til faktor 20 hvis jeg gerne vil have den i spray (og det vil jeg helst)

Hvor høj faktor bruger I til børnene... - jeg købte den høje faktor 30 sidste år, fordi Mads var ude hele eftermiddagen og på det tidspunkt ikke var så gammel (1½år)

Knus Pia.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2008

1977

Profilbillede for 1977
Hvis jeg husker rigtigt, så er faktor 20 nok. Det er ihvertfald den faktor jeg har købt til Jesse de sidste 2 år efter råd fra apoteket.

Anmeld

12. april 2008

Anja

Vi har de sidste to år også brugt Vichy faktor 30 og det tror jeg også vi vælger i år. Den er super god og der har aldrig været røde børneskuldre her i huset :)

Tror ikke jeg kun ville købe faktor 20 til de små, men har ærligt slet ikke forstand på det :-o

Anmeld

12. april 2008

Honningblomst

God viden og information her: http://www.solen.dk/info/solcreme4.shtml
Knus Eva...som gør alt hvad jeg kan for at både børn og jeg selv ikke er i solen.

Anmeld

12. april 2008

Christinahr

Jeg har en veninde der er matrealist og hun siger at alt over faktor 15 eller 20 er rent fup:P

Jeg satser på det passer og har købt faktor 20 i matas´ striber

Anmeld

12. april 2008

Pia.

Tak for svar piger... tror nu jeg holder mig til den jeg kender og en høj faktor.... ;) - den ved jeg hvad er... har 3 børn som opholder sig meget ude og det vil jeg ikke nægte dem når solen skinner - så godt med solcreme og sommerhat :).... Især i børnehave og skolen er de jo meget ude...

Men mange tak for jeres svar - knus fra Pia(H)

Anmeld

13. april 2008

Honningblomst

PiaR skriver:

Tak for svar piger... tror nu jeg holder mig til den jeg kender og en høj faktor.... ;) - den ved jeg hvad er... har 3 børn som opholder sig meget ude og det vil jeg ikke nægte dem når solen skinner - så godt med solcreme og sommerhat :).... Især i børnehave og skolen er de jo meget ude...

Men mange tak for jeres svar - knus fra Pia(H)
Børnehaver gør vel også alt hvad de kan for at minimere at børnene får sol.
I Bertrams børnehave har de sådan nogle kæmpe solskærme der er spændt ud over de områder hvor børnene leger meget og længe og når det er varmt søger de det selv.
Endvidere så synes jeg et tynde langærmede bomuldsskjorter er rigtig god til at beskytte små børnearme...for det er sgu ikke godt med den dumme sol...godt vi ikke har så meget af den i Dk;)
God sommer...:D
Knus..

Anmeld

13. april 2008

Pia.

jo det gør de .... de har de store marketsparsoller (staves?) over det hele og halvtag - der søger børnene jo ind, men det er jo farligt om man tilbringer sig i solen eller ej (er det ikke det de kloge siger)... selvfølgelig mere i selve solen... Men mine børn elsker sol og kan tåle enormt meget varme... så om de selv søger væk i tide ved jeg ikke... men en solhat og en høj faktor, det skal der i hvert fald til...

Også god sommer til jer....

Knus Pia, som glæder sig til sommer og den smule sol vi får ;)

Anmeld

13. april 2008

Honningblomst

Problemet er jo bare at selvom der er solcreme så får de stadig de farlige stråler...men så længe vi gør alt for at minimere det og holder dem inde i de værste timer, så kan man jo ikke gøre så meget andet.
Knus...

Anmeld

13. april 2008

Pia.

nej nemlig ikke... syntes bare det er så ærgeligt at solen er så farlig... - sad hos mine forældre i går og så billleder af mig selv som lille, hvor jeg løber nøgen i haven uden tøj eller noget på hele sommeren og jeg er helt nugat-brun.... :)

knus....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.