Puh, det er sådan en situation man ikke kan vide hvad man vil gøre i før man selv står i den.
Jeg har også altid sagt at utroskab betød enden for forholdet. Lige indtil den dag min kæreste kom hjem og fortalte at han havde været i seng med en anden. Det knuste mig fuldstændig, men jeg blev hos ham og er her stadig. Og vi har et rigtigt godt forhold idag, og er på mange måder kommet styrket ud på den anden side.
Jeg kunne ret hurtigt mærke at jeg godt kunne finde det i mit hjerte at tilgive ham, hvis ikke så var jeg gået, for ingen er tjent med at man er i et forhold, som er præget af bitterhed og vrede (selvom det selvfølgelig vil være det det første laaange stykke tid).
For mig var det meget afgørende at min kæreste selv kom hjem og indrømmede det, specielt fordi det var en total ukendt og ingen havde set dem sammen, så jeg ville aldrig have opdaget det.
Hvis jeg selv havde opdaget at han havde haft en længerevarende affære, så ville sagen være en anden. Det ville have været så stort et tillidsbrud at jeg, selvom jeg måske gerne ville, ikke ville være i stand til at tilgive og til at stole på ham igen. Og så ville jeg have været nødt til at gå.
Jeg kan godt forstå at du synes at det er ulækkert at din kæreste ville besøge en luder, det synes jeg helt ærligt også. Tanken om at købe et andet menneskes krop på den måde frastøder mig helt vildt.
Og jeg forstår også følelsen af at du er flov. Det var jeg også i tiden efter, da jeg følte at det måtte være fordi jeg fejlede, at min kæreste kunne finde på at gå i seng med en anden.
Vil dog sige at du IKKE har noget at være flov over. Det er udelukkende din kærestes beslutning, og det er ham som skal være flov over at han vælger at reagerer på denne måde!
Utroskab kan handle om mange ting. Måske bare noget så simpelt som liderlighed, måske er det mere kompliceret. Det var det i vores tilfælde, hvilket min kæreste kom til bunds i da han efterfølgende startede i terapi.
Det er KUN dig der kan mærke om der overhovedet er noget at bygge videre på i jeres forhold. I så fald synes jeg helt sikkert at I skal starte op i terapi. Hvis du er i tvivl skal I måske gå i terapi alligevel. Både for at du kan blive afklaret, men også for ellers at skabe rammerne for en bedst mulig skilsmisse.
Pøj pøj med det hele, og STOR medfølelse herfra!!