Ville i købe 1 eller 3

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvor mange forsøg ville i købe

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.684 visninger
17 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. maj 2019

Anonym trådstarter

Hej. 

Til jer der har fået hjælp til barn nr 2 vil i købe 1 eller 3 forsøg? Vi fik icsi behandling første gang men fejler umiddelbart ikke noget og det lykkedes i 2. Forsøg. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2019

Anonym

Anonym skriver:

Hej. 

Til jer der har fået hjælp til barn nr 2 vil i købe 1 eller 3 forsøg? Vi fik icsi behandling første gang men fejler umiddelbart ikke noget og det lykkedes i 2. Forsøg. 

Ih det er sådan en svær beslutning.

For hvis det ikke lykkedes i første forsøg og skal forsøge igen, koster det jo ca det samme som hvis I tager 3. Men omvendt så kan I risikere at 2 forsøg går “tabt.”

Hvor gamle er I? 

Altså vi fik hjælp til vores 3. barn. De første to blev undfanget ustyrligt hurtigt. Men ved 3. barn, efternøler, var min mands sædkvalitet = ikke eksisterende  Så de rådede os kun til ICSI. Pga. min “unge” alder 29, besluttede vi 1 forsøg også fordi jeg intet fejler overhovedet, har 100% regelmæssige menstruationer osv. Men jeg blev ikke gravid i første forsøg. Men blev så gravid i pausen, før opstart til næste forsøg. Så det var heldigt for os, så vi ikke skulle betale endnu et forsøg. 

Anmeld Citér

27. maj 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Ih det er sådan en svær beslutning.

For hvis det ikke lykkedes i første forsøg og skal forsøge igen, koster det jo ca det samme som hvis I tager 3. Men omvendt så kan I risikere at 2 forsøg går “tabt.”

Hvor gamle er I? 

Altså vi fik hjælp til vores 3. barn. De første to blev undfanget ustyrligt hurtigt. Men ved 3. barn, efternøler, var min mands sædkvalitet = ikke eksisterende  Så de rådede os kun til ICSI. Pga. min “unge” alder 29, besluttede vi 1 forsøg også fordi jeg intet fejler overhovedet, har 100% regelmæssige menstruationer osv. Men jeg blev ikke gravid i første forsøg. Men blev så gravid i pausen, før opstart til næste forsøg. Så det var heldigt for os, så vi ikke skulle betale endnu et forsøg. 

Jeg synes nemlig det er mega svært. Vi må selvfølgelig også høre hvad klinikken siger når vi skal til Samtale hos dem. Men det er også rart lige at høre andres erfaringer. 

Vi er 31, så ikke unge men heller ikke helt gamle endnu  

Jeg har også bare sådan på fornemmelsen at i det offentlige starter de med den lavest mulige indgriben og derfor måske flere forsøg. Hvorimod når man selv betaler så starter de vel der hvor det offentlige slap. Nemlig ved det der virkede. 

Anmeld Citér

27. maj 2019

LSS

Jeg har ikke forstand på det, men en længere oppe skriver at prisen ca er den samme om i tager 1 eller 3 forsøg. Derfor havde jeg valgt 3 forsøg. 

Anmeld Citér

27. maj 2019

Anonym trådstarter

LSS skriver:

Jeg har ikke forstand på det, men en længere oppe skriver at prisen ca er den samme om i tager 1 eller 3 forsøg. Derfor havde jeg valgt 3 forsøg. 

Prisen for 1 forsøg er 25000 og 3 forsøg 52000 så der er en forskel hvis det nu skulle lykkes i første forsøg 

Anmeld Citér

27. maj 2019

Anonym

Anonym skriver:

Hej. 

Nu har jeg ikke den store forstand på det. Men hvis man køber 3 forsøg og man bliver gravid i 1. Får man så ikk “bare” refunderer de 2 andre? 

Anmeld Citér

27. maj 2019

LSS

Anonym skriver:

Prisen for 1 forsøg er 25000 og 3 forsøg 52000 så der er en forskel hvis det nu skulle lykkes i første forsøg 

Okay, det kan jeg godt se 

Jeg tror dog alligevel jeg havde købt 3 forsøg 

Anmeld Citér

27. maj 2019

Anonym

Jeg havde helt klart købt 3 forsøg.. 

På min klinik siger de der i gennemsnit skal 2,4 forsøg til en baby.. også bare så I har roen i hovedet til, at hvis det ikke lykkedes, så er der 2 chancer til... 

Vi købte 3 forsøg sidst (det lykkedes dog ikke og vi har lige købt en pakke til.. men puha det 3 forsøg stressede mig helt vildt fordi jeg vidste det var det sidste...)

Anmeld Citér

27. maj 2019

grinny

Vi går med præcis samme tanke men tror vi køber 3 selvom vores datter blev til ved 1. IVF.

Det er bare så stor en beslutning for det omhandler mange penge og penge der evt. “Går tabt”

Anmeld Citér

27. maj 2019

Anonym

LSS skriver:

Hvis det er mig du hentyder til, har jeg ikke skrevet at prisen er den sammen ved henholdsvis 1 eller 3 forsøg. 

Det jeg skrev er, at hvis første forsøg mislykkes og man skal have et forsøg mere, er prisen tæt på at være den samme, som hvis man fra start havde valgt 3.

Fx i vores tilfælde, kostede 1 forsøg 23.000kr. og 3 forsøg 50.000kr. Hvis vi skulle have haft et forsøg mere, var det blevet yderligere 23000kr. - altså tæt på hvis vi havde valgt 3 forsøg. 

Håber det gav mening. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.