Baby 1 år er syg, far gider ikke passe

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. maj 2019

Anonym

Vi deler børnenes sygedage 50/50 

præcis som med alt andet.  

Vi er et fællesskab. 

Der er selvfølglig områder/dage hvor den ene forældre har nemmere ved det end den anden. 

Jeg har eksempelvis mange dage, hvor jeg kan flekse. Så jeg henter altid - men han afleverer. 

Under graviditeter så tager han rigtig meget mere af husarbejdet (så fordelingen er 70 til ham og 30 til mig, hvor den normalt er mere 50/50) , så jeg kan hvile, når jeg har ondt. På den måde kompenserer vi for hinanden. Jeg tager så ungerne i weekenden, når han har travlt. 

Så med sygedage er det 50/50. Men i perioder har jeg nemmere ved det og visa versa. Så kan der være en periode (som december) hvor jeg tog vores store pige mest, da han havde så travlt på arbejdet. Han tog så de fleste sygedage i januar/ februar.

hvorfor skulle du ikke kunne kræve af ham, at han tager ansvar for sit eget barn? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2019

Anonym

Anonym skriver:

Vores datter på 1 år er syg igen igen igen med 39,8 i feber. 

Min kæreste som er far, vil ikke passe, altså holde barn syg fra job. Det er altid mig og jeg kan ikke blive ved med at tage den, han burde sku også. Men han vil ikke! 

Kan jeg kræve det af ham? Hvad gør i derhjemme??

kan feber godt gå væk på en dag, altså så hun måske kunne være frisk imorgen og komme i vuggestue ??

Er barn med så høj feber, skal ikke i institution.

Og en far der ikke tager ansvar for sit syge barn, sin kæreste og sin familie, han ville ikke holde ret længe herhjemme. Ad, hvor er det umandigt og kikset...

Anmeld Citér

27. maj 2019

321

Profilbillede for 321
Anonym skriver:

Min kæreste som er far, vil ikke passe, altså holde barn syg fra job. Det er altid mig og jeg kan ikke blive ved med at tage den, han burde sku også. Men han vil ikke! 

kan feber godt gå væk på en dag, altså så hun måske kunne være frisk imorgen og komme i vuggestue ??

Hvis han ikke vil blive hjemme pga sygt barn må han jo komme med en løsning på hvad I så skal gøre. Du må sige til ham at du ikke kan blive hjemme og høre ham hvad han vil gøre ved det. 

Anmeld Citér

27. maj 2019

Anonym

Anonym skriver:

Er der en grund til at han ikke “gider?” 

Er han utryg når jeres barn har feber? Føler han ikke han gør det tilstrækkeligt? 

Herhjemme deles vi som det nu lige passer ind i vores arbejdsliv. Men ingen af os er “bedre” i den situtation end den anden.

Men jeg ved fra fx min mands kammerat, at han virkelig ikke bryder sig om når deres børn er syge, han føler sig magtesløs og føler at børnene har brug for deres mor. 

Han er far med stort F og tager gerne børnene, men lige når de er syge eller kommer til skade, blokerer han fuldstændig. 

Måske ligger der noget andet bag ved ordet, “gider?” Evt. noget han skal arbejde med, så han kan blive tryg ved situationen. 

Og hvis ikke, så er det da bare at få klarlagt spillereglerne om at I selvfølgelig skal skiftes til sygedagene. For uanset er det da hårdt for ens arbejdsplads med for mange fraværsdage. 

Anmeld Citér

27. maj 2019

Anonym

Her deles vi om det. Vi arbejder dog begge i butik, så hvis én af os har lukkevagt er det den anden der tager (da det jo er sværere for butikken at undvære én til luk), men ellers deler vi 50/50. 

Anmeld Citér

27. maj 2019

serinasmor

Vi deler nogenlunde 50/50 herhjemme .. Det er alt efter, hvem der har et møde som er vigtigt eller ikke kan flyttes

Men da jeg er selvstændig så vil det ofte være mig der arbejder rundt om børnenes sygedage ved længere tids sygdom - det er bare ikke sket endnu imensjeg har været selvstændig.

Anmeld Citér

27. maj 2019

Anonym

Jeg vil til hver en tid passe mine børn og jeg er SÅ ligeglad med om det er mig eller min mand der gør det. For os handler det bare om at vores børn bliver plejet og nusset om. Hvis min mand ikke føler for sygedage, så er han heldigvis god til at lege med dem når de er raske og vilde. Jeg synes ikke forælderskabets fordeling er så firkantet.. Jeg vil altid gerne passe mine børn. Det er min opgave i livet. 

Anmeld Citér

27. maj 2019

Anonym

Anonym skriver:

Jeg vil til hver en tid passe mine børn og jeg er SÅ ligeglad med om det er mig eller min mand der gør det. For os handler det bare om at vores børn bliver plejet og nusset om. Hvis min mand ikke føler for sygedage, så er han heldigvis god til at lege med dem når de er raske og vilde. Jeg synes ikke forælderskabets fordeling er så firkantet.. Jeg vil altid gerne passe mine børn. Det er min opgave i livet. 

Det handler da ikke om, hvorvidt man vil eller ikke vil? 

Hvis jeg kunne tage sygedage og passe mine børn uden at tænke på mit arbejde og min løn (som vi selvfølgelig er afhængige af), så tog jeg da gladeligt sygedagene. Og det er præcis det samme med min mand? 

Vi ville da begge blive fyret, hvis vi tog alle sygedagene selv. Vi har ingen bedsteforældre. 

Men når begge forældre har arbejde og har samme vilkår, så er det da klart, at man kan kræve at den anden part også tager sygedagene. Jo mindre man ikke vil arbejde og være hjemmegående - men så er der jo en helt anden situation? 

Dejligt for dig, at du kan tage sygedagene og du synes, det er din opgave i livet. 

Min opgave i livet er at støtte op om min familie både økonomisk og mentalt. Det samme for min mand. Og det betyder 50/50, hvis vi skal leve hvor vi gør, have det liv vi begge ønsker 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.