Anonym skriver:
Jeg vil til hver en tid passe mine børn og jeg er SÅ ligeglad med om det er mig eller min mand der gør det. For os handler det bare om at vores børn bliver plejet og nusset om. Hvis min mand ikke føler for sygedage, så er han heldigvis god til at lege med dem når de er raske og vilde. Jeg synes ikke forælderskabets fordeling er så firkantet.. Jeg vil altid gerne passe mine børn. Det er min opgave i livet.
Det handler da ikke om, hvorvidt man vil eller ikke vil?
Hvis jeg kunne tage sygedage og passe mine børn uden at tænke på mit arbejde og min løn (som vi selvfølgelig er afhængige af), så tog jeg da gladeligt sygedagene. Og det er præcis det samme med min mand?
Vi ville da begge blive fyret, hvis vi tog alle sygedagene selv. Vi har ingen bedsteforældre.
Men når begge forældre har arbejde og har samme vilkår, så er det da klart, at man kan kræve at den anden part også tager sygedagene. Jo mindre man ikke vil arbejde og være hjemmegående - men så er der jo en helt anden situation?
Dejligt for dig, at du kan tage sygedagene og du synes, det er din opgave i livet.
Min opgave i livet er at støtte op om min familie både økonomisk og mentalt. Det samme for min mand. Og det betyder 50/50, hvis vi skal leve hvor vi gør, have det liv vi begge ønsker
Anmeld
Citér